Katalog Specjalne Potrzeby Edukacyjne 2023/2024

Praktyczne wskazówki do pracy z uczniem w ramach realizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole Książka jest kontynuacją opracowania „Diagnoza ucznia w ramach indywidualizacji nauczania” oraz odpowiedzią na zapotrzebowanie nauczycieli i pedagogów, którzy po zdiagnozowaniu różnorodnych zaburzeń w zakresie funkcjonowania psychoruchowego u swoich uczniów chcą podjąć odpowiednie oddziaływania terapeutyczne. Poradnik zawiera propozycje różnorodnych ćwiczeń stymulujących rozwój zaburzonych funkcji: motoryki małej i dużej, lateralizacji, analizatorów – wzrokowego i słuchowego, mowy i języka oraz operacji myślowych i pamięci. Dwa rozdziały poświęcone zostały zebraniu wskazówek dotyczących sposobów pracy z dziećmi ujawniającymi różnego rodzaju trudności w nauce lub zachowaniu oraz współpracy z ich rodzicami. Ważnym elementem opracowania jest część prezentująca tworzenie indywidualnego planu oddziaływań terapeutyczno-edukacyjnych dla ucznia w ramach indywidualizacji nauczania. Podręcznik zawiera również „Słowniczek terminów”, w którym wyjaśnione zostały najważniejsze pojęcia dotyczące rozwoju i terapii dziecka. Do „Ćwiczeń….” zostały dołączone 2 załączniki: „Karta diagnozy porównawczej”, do której można wpisywać informacje na temat funkcjonowania psychoruchowego dziecka i jego umiejętności. Drugi z załączników to „Karta doboru ćwiczeń usprawniających zaburzone funkcje u ucznia”. Jest to narzędzie, dzięki któremu nauczyciel po sporządzeniu diagnozy będzie mógł dobrać ćwiczenia stymulujące rozwój zaburzonych funkcji i umiejętności u dziecka. • format: A4 • 80 str. • od 6 lat 199237 49,90 brutto pln Zestaw do ukierunkowanej obserwacji dziecka Pozwala na przeprowadzenie obserwacji dziecka na początku i na końcu roku szkolnego na tej samej grupie materiałów dydaktycznych, co ułatwia analizę postępów dziecka. Zawiera dodatkowo instrukcję korzystania z zestawu. Całość zapakowana w wygodny karton do przechowywania. Skład zestawu: • Nasadki ergonomiczne na ołówki i kredki, 6 szt. • Dywanik do pracy indywidualnej z uczniem • D iagnoza ucznia w ramach dostosowania wymagań edukacyjnych • Liczmany żetony • Liczmany sześciany • L iczmany ogniwa • M iseczki do sortowania • Alfabetyczne przewlekanki • Historyjki obrazkowe 4‑elementowe • Małe napy • K arty zadań do klocków 199114 399,90 brutto pln OSTRZEŻENIE: Nie nadaje się dla dzieci w wieku poniżej 3 lat. Ryzyko zadławienia małymi elementami. Długi sznurek. Ryzyko uduszenia. POMOCE DO DIAGNOZY 49 90 59 90 399 90 Diagnoza ucznia w ramach dostosowania wymagań edukacyjnych Poradnik przeznaczony jest dla osób pracujących z dziećmi w wieku wczesnoszkolnym − nauczycieli, pedagogów, logopedów i psychologów. Podpowiada, jak należy rozumieć problematykę indywidualizacji nauczania w klasach początkowych. Pomaga w przeprowadzeniu pełnej diagnozy ucznia oraz opracowaniu dla niego indywidualnego programu pracy. Może być z powodzeniem wykorzystywany do sporządzania wieloaspektowej diagnozy, opracowywanej w ramach realizacji programu „Indywidualizacja nauczania” oraz w każdej sytuacji, gdy konieczne będzie poznanie poziomu opanowania poszczególnych umiejętności i funkcjonowania dziecka. • od 6 lat 199250 59,90 brutto pln 12 Podane ceny są cenami brutto, zawierają 23% podatku VAT. infolinia: 801 577 544 www.mojebambino.pl PRODUKT

RkJQdWJsaXNoZXIy NjAyNzI5