Pakiet Zgadnij co czuję? do Magicznego Dywanu 4.0 i Kinebi 5.0 Pakiet Zgadnij co czuję? do Magicznego Dywanu 4.0 i Kinebi 5.0 Pakiet gier „Zgadnij co czuję” ma zachęcić dzieci, by podczas zabawy poznawały swoje emocje i emocje przeżywane przez innych. Dzieci bawiąc się z sympatycznymi ludzikami-emocjami, mogą zauważyć, że w życiu często towarzyszą im radość, smutek, złość i zaskoczenie. Są to podstawowe emocje, które przeżywają wszyscy ludzie na świecie, niezależnie od tego, gdzie się urodzili i w jakiej kulturze zostali wychowani. Z badań naukowych wynika, że do takich podstawowych emocji należą jeszcze wstręt i strach, ale w grze celowo nie zostały one zobrazowane. Wynika to stąd, że obie te emocje mogą wiązać się z trudnymi, a czasem wręcz traumatycznymi wydarzeniami w życiu dziecka, do których trudno jest mu wracać pamięcią. Uruchomienie wspomnień podczas gry mogłoby być dla niego zbyt obciążające emocjonalnie i prowadzić do nieprzewidzianych, negatywnych konsekwencji psychologicznych. Nauczyciel lub terapeuta może jednak dotrzeć do sytuacji budzących te emocje pośrednio, omawiając z dziećmi doświadczenia związane ze smutkiem, złością lub zaskoczeniem. Dzięki temu zabawa na Magicznym Dywanie 4.0 czy Magicznym Dywanie Kinebi 5.0 nie stanie się dla dziecka źródłem nadmiernego lęku, z którym nie będzie umiało sobie poradzić. Nauczyciel natomiast będzie miał możliwość podjęcia decyzji, w jaki sposób pracować z nim nad doświadczeniami budzącymi niepokój. Zaproponowane zabawy są ciekawą formą zajęć dla przedszkolaków i uczniów z klas I-III, wspierającą ich prawidłowy rozwój w tym zakresie. Nauczyciel może również korzystać z gier przy rozwiązywaniu konkretnych problemów, które często pojawiają się w dziecięcych grupach, np. obrażanie się, dokuczanie innym, nadmierna lub nieuczciwa rywalizacja itp. Pakiet opracowany jest także z myślą o dzieciach ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi – zwłaszcza ze spektrum autyzmu. Dla tych dzieci rozpoznawanie i wyrażanie emocji jest szczególnie trudne. Gry oparte na wizualizacji ekspresji emocjonalnej dają możliwość łatwiejszego różnicowania poszczególnych emocji oraz stwarzają okazję do ćwiczenia własnej ekspresji. Scenariusze są opracowane tak, aby dziecko z autyzmem miało okazję do rozwijania funkcji poznawczych, związanych z teorią umysłu, odpowiedzialną za rozumienie sytuacji społecznych z perspektywy innych osób, oraz zauważanie związków przyczynowo-skutkowych pomiędzy emocjami i zachowaniem. Gry mogą być też pomocne w prowadzeniu psychoterapii z dziećmi przejawiającymi problemy emocjonalne i zaburzenia zachowania, które powstały w wyniku traumatycznych przeżyć lub niekorzystnych doświadczeń środowiskowych i wychowawczych. Dotyczy to dzieci o obniżonym nastroju, lękowych oraz nie radzących sobie z agresją. Gry ułatwią im uzyskanie, w bezpieczny sposób, wglądu we własne emocje. Mogą okazać się szczególnie przydatne tam, gdzie dzieciom trudno jest opowiadać o swoich przeżyciach i potrzebują czasu, aby otworzyć się w kontakcie z innymi. Pakiet „Zgadnij co czuję? ” jest narzędziem, które można wykorzystywać zarówno podczas indywidualnych, jak i grupowych zajęć terapeutycznych, takich jak: warsztaty i treningi umiejętności społecznych, treningi asertywności oraz treningi zastępowania agresji. Gry można łączyć z innymi metodami terapeutycznymi – niedyrektywną terapią zabawową, arteterapią, terapią ruchem, a także elementami terapii behawioralno-poznawczej, w zależności od nurtu teoretycznego, w jakim pracuje nauczyciel czy terapeuta. • od 4 lat 821054N 3 499,90 brutto pln Pakiet Z dysleksją na ty do Magicznego Dywanu 4.0 i Kinebi 5.0 3 499 90 3 499 90 Opisy gier na mojebambino.pl 8 GIER 8 GIER Pakiet Z dysleksją na ty do Magicznego Dywanu 4.0 i Kinebi 5.0 Pakiet składa się z 8 interaktywnych gier wspierających dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym, szczególnie z ryzykiem lub diagnozą dysleksji. Gry łączą naukę z zabawą, rozwijają pamięć (wzrokową, słuchową, ruchową), koncentrację, analizę i syntezę wzrokowo-słuchową, myślenie logiczne, czytanie ze zrozumieniem, a także pomagają w rozładowaniu napięcia emocjonalnego. Każda gra ma prostą fabułę, atrakcyjną dla dzieci tematykę i różne poziomy trudności, co pozwala łatwo dostosować zadania do możliwości ucznia. W większości gier znajdują się plansze relaksacyjne, które zmieniają aktywność dziecka, obniżają stres i wprowadzają element ruchu. Bardzo ważna jest obecność nauczyciela, terapeuty czy rodzica podczas korzystania z gier. W grach przedstawiających instruktaż do zadań ruchowych, nauczyciel powinien dopilnować poprawności wykonywanych ćwiczeń. Ważną kwestią jest też dobra akustyka pomieszczenia. Urządzenie powinno emitować dźwięk, który będzie przyjemny i zrozumiały dla dziecka. 821055N 3 499,90 brutto pln Pakiet zawiera gry: • Tęczowe wygibasy – ćwiczenia ruchowe, integracja sensoryczna. • Gumowe ucho kota Miętusa – quizy dźwiękowe, analiza słuchowa. • Sklep malarza Macieja – klasyfikacja kolorów, spostrzegawczość. • Balonowe szaleństwo – trening pamięci słuchowej i sekwencji. • Wesoły piknik – układy rytmiczne, analiza wzrokowa. • W stolarni – czytanie ze zrozumieniem, analiza głoskowa. • Zimowa przygoda z Aduro – przeciwieństwa, klasyfikacja, ćwiczenia ruchowe. • Bociek w krainie bobasów – litery, cyfry, dopasowywanie. zamowienia@mojebambino.pl www.mojebambino.pl 691 MULTIMEDIA Podane ceny są cenami brutto.
RkJQdWJsaXNoZXIy NjAyNzI5