Katalog online Specjalne Potrzeby Edukacyjne 2025/2026

Obszary dostosowania Wszelkie działania podejmowanie w celu realizacji idei edukacji włączającej powinny brać pod uwagę szerszą perspektywę. Dostosowanie warunków do potrzeb wszystkich dzieci to nie tylko zmiany architektoniczne, to szerokie spektrum działań, które obejmuje obszary: ARCHITEKTONICZNY: Zapewnienie dostępu do odpowiednio dostosowanych i dostępnych pod względem architektonicznym pomieszczeń tj. szatnie, świetlice, sale lekcyjne i terapeutyczne. ORGANIZACYJNY: Wysokie kompetencje kadry pedagogicznej, standaryzacja działań oraz realizacja indywidualnych programów edukacyjnych dostosowanych do potrzeb uczniów. TECHNICZNY: Odpowiednie wyposażenie sal lekcyjnych w ergonomiczne meble, nowoczesny sprzęt dydaktyczny, wyposażenie gabinetów specjalistycznych oraz stworzenie miejsc do wyciszenia i odpoczynku. EDUKACYJNO-SPOŁECZNY: Stosowanie alternatywnych metod nauczania, oceniania i planowania pracy dydaktycznej, budowanie relacji i więzi w środowisku szkolnym, indywidualne wsparcie w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Dopiero po połączeniu różnorodnych działań i wdrożeniu wszystkich wymienionych obszarów możemy mówić o kompleksowo wyposażonej, dostępnej i przyjaznej dzieciom placówce edukacyjnej. ODPOWIEDNIE WYPOSAŻENIE Tworzymy przestrzenie przyjazne wszystkim uczniom – funkcjonalne, bezpieczne i dostosowane do zróżnicowanych potrzeb. Wyposażamy sale terapeutyczne, logopedyczne i edukacyjne tak, by wspierały rozwój kompetencji, koncentrację oraz komfort pracy dzieci i specjalistów. Nasze rozwiązania łączą estetykę z praktycznością. TRAFNA DIAGNOZA Wspieramy specjalistów w skutecznym rozpoznawaniu potrzeb dzieci i młodzieży. Oferujemy kompleksowe narzędzia diagnostyczne, od zestawów do obserwacji, przez klasyczne pomoce dydaktyczne, aż po nowoczesne rozwiązania multimedialne. ROZWÓJ EMOCJONALNO-SPOŁECZNY Wraz z zespołem psychologów i terapeutów opracowujemy materiały wspierające rozwój umiejętności społecznych, empatii oraz świadomego wyrażania i regulowania emocji. Nasze pomoce pomagają dzieciom budować relacje, rozwijać samoświadomość i radzić sobie w sytuacjach trudnych – zarówno w szkole, jak i poza nią. POMOCE DYDAKTYCZNE Nasza oferta została uporządkowana według typów trudności rozwojowych i edukacyjnych dzieci. Obejmuje pomoce wspierające terapię mowy, słuchu, wzroku, koncentracji, trudności w czytaniu, pisaniu, matematyce, zaburzenia emocjonalne, SI, niepełnosprawność ruchową, AAC oraz materiały dla uczniów zdolnych i zagrożonych niedostosowaniem społecznym. Elementy wspierające realizację idei edukacji włączającej: 4 zamowienia@mojebambino.pl www.mojebambino.pl Podane ceny są cenami brutto.

RkJQdWJsaXNoZXIy NjAyNzI5