Projekt badawczo-rozwojowy Przestrzeń ma znaczenie Inwestycja w lekkie meble modułowe zdecydowanie ułatwia dopasowanie przestrzeni do bieżących potrzeb dydaktycznych. Ustawienie tradycyjne Uczniowie siedzą w rzędach, skierowani w stronę nauczyciela. Układ ten sprzyja prowadzeniu wykładów, pokazów, prezentacji. Wzrok jest skupiony na nauczycielu, co może pomagać w odbiorze przekazywanych przez niego informacji. Interakcje między uczniami oraz możliwości pracy w grupach są ograniczone. Ustawienie to nie ułatwia też rozmów indywidualnych nauczyciela z uczniami (zwłaszcza siedzącymi w tylnych rzędach). Wyspy Układ stworzony do pracy w małych grupach sprzyja współpracy i komunikacji między uczniami. Daje uczestnikom zajęć najwięcej możliwości nieskrępowanego przemieszczania się. Przy takim ustawieniu nauczyciel zazwyczaj może łatwo poruszać się między grupami i prowadzić swobodne rozmowy z uczniami. Jednak komunikacja z całą klasą może być mniej efektywna, ponieważ uczniowie są zwróceni twarzami do siebie, a nie do nauczyciela. Podkowa Taka aranżacja najbardziej ze wszystkich ułatwia kontakt wzrokowy – zarówno pomiędzy samymi uczniami, jak i między uczniami a nauczycielem. Sprzyja ona dyskusjom i interakcjom w klasie, a także pomaga nauczycielowi prowadzić lekcję oraz uruchamiać i utrzymywać zaangażowanie uczniów, co wspiera rozwój ich kompetencji komunikacyjnych. Jeden wspólny stół To sposób na wspieranie zaangażowania i budowanie atmosfery zaufania, np. podczas godziny wychowawczej czy wychowania do życia w rodzinie. Na plastyce czy technice taki układ umożliwia dobry kontakt wzrokowy, łatwe komunikowanie się i korzystanie ze wspólnych materiałów i przyborów szkolnych. 7 infolinia: 801 577 544 www.mojebambino.pl Podane ceny są cenami brutto.
RkJQdWJsaXNoZXIy NjAyNzI5