Katalog online STREAM 2025

Przykładowy scenariusz Łączenie elementów kodowania z nauką kierunków i słów Przebieg zajęć: 1. nauczyciel zakłada na lewą antenkę robota żółtą opaskę, a na prawą antenkę – niebieską, a następnie rozdaje uczniom odpowiednio żółte opaski do założenia na lewą rękę i niebieskie na prawą, 2. uczniowie losują 6 kart liter i rozkładają je na dowolnych polach maty edukacyjnej, fiszki z tymi literami wkładają do kieszonek kostki, 3. nauczyciel stawia robota w dowolnym miejscu na macie i uruchamia aplikację Photon EDU (interfejs Badge) 4. uczniowie kolejno rzucają kostką, a wylosowana litera wyznacza miejsce w jakie należy dojechać robotem, uprzednio układając mu program, 5. dodatkowo uczeń podaje słowo, które zaczyna się na wylosowaną literę, 6. dzieci wykorzystują kolorowe elementy (opaski i instrukcje w aplikacji) jako odniesienie, w którą stronę należy obrócić się robotem. Wprowadzenie: W aplikacji do sterowania robotem instrukcja odpowiedzialna za obrót w lewo oznaczona jest żółtym kolorem, a w prawo kolorem niebieskim. Cele zajęć: W ramach zajęć uczniowie rozwijają kompetencje: • rozpoznawania lewej i prawej strony, • koordynacji wzrokowo-ruchowej, • planowania i projektowania trasy, • rozpoznawania liter, • posługiwania się umownymi znakami (jak np. strzałki). Materiały potrzebne do przeprowadzenia zajęć: • robot Photon, • mata edukacyjna (kratownica), • fiszki ze strzałkami: prosto, w prawo i w lewo (zestaw Symbole z aplikacji), • karty i fiszki z literami, • kostka z kieszeniami na fiszki, • zestaw opasek (niebieska i żółta) – dla każdego dziecka. Przykładowy scenariusz jest wariacją scenariusza będącego częscią modułu Photon STEAM Junior - “Spacer z przewodnikiem”, autorstwa Joanny Król-Mazurkiewicz 330 infolinia: 801 577 544 www.mojebambino.pl Podane ceny są cenami brutto.

RkJQdWJsaXNoZXIy NjAyNzI5