Katalog online STREAM 2025

Katalog inspiracji do pracy metodą STEAM w przedszkolu, szkole podstawowej i ponadpodstawowej 2025

Szanowni Państwo, Metoda STEAM to innowacyjne, interdyscyplinarne podejście do nauczania, które z biegiem czasu stało się standardem w Europie, a w ostatnich latach dynamicznie rozwija się także w Polsce. Coraz więcej polskich placówek może pochwalić się nowoczesnymi pracowniami i przestrzeniami. W ten sposób stają się miejscem nauczania, w którym mogą być praktykowane najważniejsze założenia tej koncepcji, takie jak rozwijanie kluczowych kompetencji i angażowanie uczniów w realizację projektów integrujących nauki ścisłe, technologie, inżynierię, sztukę i matematykę. Oddajemy w Państwa ręce katalog STEAM na rok 2025. Od lat wspieramy i chcemy dalej wspierać dyrektorów, nauczycieli i edukatorów w realizowaniu tej metody uczenia w placówkach oświatowych. Przygotowaliśmy katalog pełen inspiracji, pomysłów i rozwiązań dotyczących wyposażenia meblowego i wykorzystania produktów z naszej oferty w STEAM-owych projektach. Po raz kolejny współpracujemy z ekspertami w dziedzinie, czego efektem są projekty z których jesteśmy bardzo dumni. Jednym z nich jest niewątpliwie STEAM Lab i Klasa STEAM Lab, obydwie koncepcje pracowni projektowej oraz zagospodarowania sali przedszkolnej, opracowane przez prof. Marlenę Plebańską. To nie tylko dopracowana aranżacja przestrzeni, ale także przemyślany model pracy dydaktycznej. Kolejna owocna współpraca to kontynuacja działań podjętych z Centrum Nauki Kopernik i raport badawczy Przestrzeń ma znaczenie. Przeprowadziliśmy wspólnie kilkumiesięczne badania prowadzone przez badaczy Pracowni Przewrotu Kopernikańskiego, analizujące praktyki związane z aranżacją klas w polskich szkołach. www.streamedukacja.pl W katalogu znajdziecie Państwo meble, które nie powstałyby, gdyby nie wnioski wyciągnięte z badań i próba zaoferowania rozwiązań, które będą odpowiadać na potrzeby zarówno nauczycieli, jak i uczniów. To zarówno mobilne stoły, jak i mobilne biurka dla nauczycieli. Oferta obejmuje także nowatorskie rozwiązanie Inteligentna Klasa Classwise, które wspiera w realizacji nowoczesnych metod nauczania, w tym metody projektu STEAM. To narzędzie, które wspiera zaangażowanie uczniów, między innymi przez wykorzystanie mechanizmów grywalizacji oraz skutecznie łączy wykorzystanie nowych technologii w edukacji z interdyscyplinarnym podejściem do nauczania. Szczególnej uwadze polecamy także Cztery pory roku. Zestaw STEAM, który kierowany jest do dzieci od 5. do 9. roku życia, a także nauczycieli prowadzących zajęcia w tych grupach wiekowych. Zestaw powstał w wyniku prac naukowych prowadzonych przez zespół Pracowni Przewrotu Kopernikańskiego przy Centrum Nauki Kopernik. Jednym z głównych założeń zestawu była możliwość rozwijania samodzielności uczniów, którzy przeprowadzają doświadczenia związane z codziennymi zjawiskami przyrodniczymi. Zachęcamy do tworzenia pracowni STEAM Lab oraz kącików STEAM w salach lekcyjnych i przedszkolnych z Moje Bambino. W razie pytań zapraszamy do kontaktu z naszym Biurem Obsługi Klienta oraz konsultantami, którzy chętnie odwiedzą Państwa placówkę, doradzą w wyborze odpowiednich rozwiązań i przygotują spersonalizowaną ofertę. Zespół Moje Bambino

Spis treści STREAM W SZKOLE Aranżacje sal szkolnych 16 STEAM Lab w szkole (koncepcja prof. Marleny Plebańskiej) 24 Stoły i krzesła 62 Szafki i zestawy z kolekcji Grande 126 Mosty. Zestaw STEAM ze scenariuszami 178 Zestawy z kolekcji Expo 132 Siedziska 134 Wyciszenia 156 Mobilna Majsterkowania 166 Wirtualne laboratorium Empiriusz 184 Google Vr 188 Modułowe Pracownie Przyrodnicze 194 MultiLab: Fizyka 196 Mikrokontrolery 200 Roboty edukacyjne 206 LEGO® Education 226 Klocki Gigo 239 SkriLab 252 Drukarki 3D 255 Walizki do przechowywania laptopów 271 Monitory interaktywne 274 STREAM W PRZEDSZKOLU LEGO® Education 231 Cosy 298 Cztery pory roku. Zestaw STEAM 296 Kąciki zabaw STEAM 302 Zestawy Naukowe wyzwania 308 Klocki konstrukcyjne 310 BeeBox 322 Akcesoria do doświadczeń 326 Photon Moduł Przedszkole 329 Roboty edukacyjne 332 Wyprawka plastyczna 351 Instrumenty muzyczne 352 1 infolinia: 801 577 544 www.mojebambino.pl

Model nauczania STREAM swój początek miał w Stanach Zjednoczonych i głównie opiera się na edukowaniu poprzez doświadczanie. Taka forma aktywizuje uczniów, pomaga w skupieniu i angażuje emocjonalnie, co ułatwia przyswajanie wiedzy i pozytywnie wpływa na efekty nauczania. Na początku model funkcjonował pod nazwą STEM, do którego zaliczano: naukę, technologię, inżynierię i matematykę. Tym samym koncepcja skupiała się przede wszystkim na naukach ścisłych. Z biegiem lat koncepcja została uzupełniona o sztukę (litera A odpowiadająca angielskiemu słowu ART). Pod lupę wzięto takie działania, jak twórcze myślenie, dzięki czemu w obszarze wsparcia znalazła się prawa półkula mózgu. Nie byłoby STREAM-u bez nowych technologii. Koncepcja dynamicznie rozwija się wraz z nimi, na przykład dzięki wykorzystaniu nowoczesnych robotów edukacyjnych czy zestawów konstrukcyjnych. Uczniowie mogą poznawać podstawy robotyki, czyli niezwykle ważnej obecnie dziedzinie rozwoju, dlatego rozszerzenie skrótu o literę R, uzupełnia znaczenie całej metodologii o ten istotny obszar. Takie podejście jeszcze lepiej odpowiada wyzwaniom współczesnej, wszechstronnej edukacji, która realizuje założenia kreatywności, współpracy i pracy metodą projektową. Litera R może także symbolizować czytanie (READING), wskazując na umiejętności rozwijane podczas realizacji wspólnych działań edukacyjnych. 2 infolinia: 801 577 544 www.mojebambino.pl

Zapraszamy na naszą stronę internetową, na której znaleźć można informacje o koncepcji nauczania STREAM oraz o najnowszych rozwiązaniach wspierających nowoczesną edukację. Jakie treści dla Ciebie przygotowaliśmy? Na www.streamedukacja.pl staramy się przybliżyć założenia koncepcji STREAM i pokazać, jak realizować ją w codziennej pracy edukacyjnej. Prezentujemy inspiracje na aranżacje przestrzeni, które sprzyjają tej metodzie, rekomendujemy sprawdzone pomoce edukacyjne, dzielimy się aktualnościami ze świata edukacji oraz publikujemy artykuły we współpracy z ekspertami. PRZESTRZEŃ EDUKACYJNA Inspiracje dotyczące aranżacji sal przedszkolnych i lekcyjnych zgodnie z modelem STREAM. ZAJĘCIA Metody prowadzenia zajęć opartych na projektach, integrujących przedmioty ścisłe, przyrodnicze, humanistyczne i społeczne, które rozwijają kluczowe kompetencje uczniów. WSPARCIE NAUKOWE Projekty i działania badawcze dotyczące edukacji, realizowane we współpracy z Centrum Nauki Kopernik, mające na celu rozwój nowoczesnych metod nauczania i lepsze zrozumienie procesów edukacyjnych. BLOG Propozycje zajęć, praktyczne narzędzia i pasjonujące treści tworzone przez specjalistów w obszarze edukacji STREAM. NEWSLETTER Nie przegap tego, co dzieje się w edukacji. Zapisz się, aby otrzymywać porcję wiedzy o nowoczesnej edukacji oraz aktualne informacje. www.streamedukacja.pl 3 infolinia: 801 577 544 www.mojebambino.pl

Jak projektować środowisko edukacyjne w klasie? Na to pytanie badacze z Centrum Nauki Kopernik wspólnie z firmą Moje Bambino poszukiwali odpowiedzi w ramach projektu badawczo–rozwojowego Przestrzeń ma znaczenie. W trakcie prac przeanalizowano ponad 150 różnych aranżacji polskich sal lekcyjnych, przeprowadzono kilkadziesiąt godzin obserwacji lekcji zarówno w szkołach, jak i w salach Pracowni Przewrotu Kopernikańskiego wyposażonych w mobilne i tradycyjne meble, a także kilkanaście rozmów z nauczycielami oraz warsztaty z niemal setką uczniów. Oś czasu projektu: Przestrzeń ma znaczenie 2023 2024 KONKURS Pochwal się swoją klasą Konkurs skierowany był do nauczycieli z polskich szkół podstawowych i ponadpodstawowych. Jego celem było uzyskanie wiedzy o tym, w jaki sposób nauczyciele zmieniają aranżację przestrzeni pracowni na potrzeby lekcji przyrody, fizyki, chemii, biologii, plastyki i techniki w stosunku do tradycyjnego układu sali. BADANIE TERENOWE Klasa w działaniu Celem badania było uzyskanie szczegółowej wiedzy o stosowanych przez nauczycieli rozwiązaniach i w zakresie aranżacji przestrzeni, wykorzystania technologii oraz wspierania rozwoju kompetencji komunikacji i współpracy u uczniów. Badanie polegało na obserwacjach lekcji w 5 wybranych salach. WARSZTATY EKSPLORACYJNE Jak powinna wyglądać idealna sala szkolna? Warsztaty miały pomóc w zrozumieniu, jak uczniowie i uczennice klas VII i VIII postrzegają przestrzenie szkolne. W ich trakcie zidentyfikowano wyzwania kluczowe z punktu widzenia projektowania mebli oraz wystroju wnętrz sal lekcyjnych. BADANIE EKSPERYMENTALNE Mobilne meble w klasie Celem badania było uzyskanie wiedzy o tym, w jaki sposób nauczyciele wykorzystują mobilny potencjał mebli Moje Bambino. Badanie zostało przeprowadzone w w przestrzeniach ośrodka badawczo-rozwojowego Centrum Nauki Kopernik. BADANIE PROTOTYPÓW MEBLI MOJE BAMBINO Celem badania było sprawdzenie, czy i w jaki sposób prototypy mebli Moje Bambino są wykorzystywane przez uczniów i nauczycieli. Badanie miało także pomóc w zrozumieniu ich funkcjonalności oraz dopasowaniu do potrzeb użytkowników w przestrzeni szkolnej. 4 infolinia: 801 577 544 www.mojebambino.pl

Projekt badawczo-rozwojowy Przestrzeń ma znaczenie Pobierz raport Raport badawczy: Przestrzeń ma znaczenie Przestrzeń edukacyjna odgrywa ważną rolę w procesie nauczania, wpływając na dobrostan, wyniki w nauce oraz relacje społeczne uczniów. Układ mebli, oświetlenie czy personalizacja sali to elementy, które pozytywnie oddziałują na wiele procesów i stanów związanych z uczeniem się, takich jak koncentracja, motywacja czy wygoda i komfort pracy w klasie. Dlatego podczas całorocznego projektu badawczo- -rozwojowego, realizowanego we współpracy z firmą Moje Bambino, postanowiliśmy przyjrzeć się różnym aspektom środowiska uczenia się w sali szkolnej. W ramach naszych działań badawczych zorganizowaliśmy konkurs Pochwal się swoją klasą, w którym nauczyciele z polskich szkół prezentowali swoje sale lekcyjne. Przesłane zgłoszenia analizowaliśmy pod kątem deklarowanych sposobów wykorzystania przestrzeni przez nauczycieli, ich wpływu na przebieg zajęć dydaktycznych oraz na tzw. klimat naukowy klasy. Klimat naukowy to połączenie przekonań nauczyciela, jego metod nauczania i narzędzi takich jak podręczniki czy pomoce naukowe, które wykorzystywane są w klasie. Następnie przeprowadziliśmy badania terenowe w czterech wybranych szkołach konkursowych, obserwując codzienną praktykę szkolną. Dzięki temu zrozumieliśmy, w jaki sposób różne aranżacje przestrzeni wspierają odmienne formy pracy nauczycieli i uczniów oraz wpływają na ich codzienne doświadczenia, a także komfort uczenia się i nauczania w klasie. Podczas warsztatów projektowych uczniowie stworzyli wizje idealnych sal lekcyjnych oraz moodboardy, na których przedstawili optymalne, ich zdaniem, warunki do efektywnej nauki. Na koniec w ośrodku badawczo-rozwojowym Centrum Nauki Kopernik przeprowadziliśmy badanie eksperymentalne polegające na porównaniu czasu poświęconego na poszczególne etapy zajęć w salach wyposażonych w tradycyjne i mobilne meble szkolne oraz zebraniu opinii uczniów i nauczycieli na temat ich użytkowania. Podsumowanie przeprowadzonych badań i nasze rekomendacje zawarliśmy w raporcie Przestrzeń ma znaczenie. Mamy nadzieję, że wnioski badawcze przydadzą się Państwu w pracy w szkołach. Zapraszamy do lektury! Zespół badawczy Centrum Nauki Kopernik 5 infolinia: 801 577 544 www.mojebambino.pl

Metody pracy w klasie Wyzwanie Jak zmieniać aranżację ławek w sali? Dobre rozwiązania Zmiana aranżacji sali pozwala wyjść poza rutynę i wprowadzić bardziej zróżnicowane metody nauczania. Najczęściej stosowany tradycyjny układ, w którym uczniowie siedzą w rzędach przodem do tablicy, utrudnia realizację niektórych form pracy, takich jak praca w grupach czy interaktywne zajęcia angażujące wszystkich uczniów. Nauczyciele biorący udział w badaniu zgłaszali, że zmiana ustawienia ławek w sali szkolnej może zajmować zbyt dużo czasu podczas lekcji. Zwracali również uwagę na możliwość pojawienia się chaosu w trakcie reorganizacji przestrzeni oraz na pasywność części uczniów. W rzeczywistości zmiana układu ławek z udziałem uczniów zajmowała średnio około 2,5 minuty, niezależnie od doświadczenia nauczyciela oraz tego, czy były to ławki tradycyjne, czy mobilne. Co więcej, w badaniach terenowych zaobserwowaliśmy, że doświadczeni nauczyciele potrafią w ciągu 45-minutowej lekcji zmieniać ustawienie ławek nawet trzykrotnie, efektywnie dostosowując przestrzeń do różnych aktywności. Zależnie od rodzaju działania można korzystać z różnych układów stolików w sali, adaptując je do konkretnych celów lekcji. Zmiana układu ławek z udziałem uczniów zajmowała średnio ok. 2,5 minuty. ! 6 infolinia: 801 577 544 www.mojebambino.pl Podane ceny są cenami brutto.

Projekt badawczo-rozwojowy Przestrzeń ma znaczenie Inwestycja w lekkie meble modułowe zdecydowanie ułatwia dopasowanie przestrzeni do bieżących potrzeb dydaktycznych. Ustawienie tradycyjne Uczniowie siedzą w rzędach, skierowani w stronę nauczyciela. Układ ten sprzyja prowadzeniu wykładów, pokazów, prezentacji. Wzrok jest skupiony na nauczycielu, co może pomagać w odbiorze przekazywanych przez niego informacji. Interakcje między uczniami oraz możliwości pracy w grupach są ograniczone. Ustawienie to nie ułatwia też rozmów indywidualnych nauczyciela z uczniami (zwłaszcza siedzącymi w tylnych rzędach). Wyspy Układ stworzony do pracy w małych grupach sprzyja współpracy i komunikacji między uczniami. Daje uczestnikom zajęć najwięcej możliwości nieskrępowanego przemieszczania się. Przy takim ustawieniu nauczyciel zazwyczaj może łatwo poruszać się między grupami i prowadzić swobodne rozmowy z uczniami. Jednak komunikacja z całą klasą może być mniej efektywna, ponieważ uczniowie są zwróceni twarzami do siebie, a nie do nauczyciela. Podkowa Taka aranżacja najbardziej ze wszystkich ułatwia kontakt wzrokowy – zarówno pomiędzy samymi uczniami, jak i między uczniami a nauczycielem. Sprzyja ona dyskusjom i interakcjom w klasie, a także pomaga nauczycielowi prowadzić lekcję oraz uruchamiać i utrzymywać zaangażowanie uczniów, co wspiera rozwój ich kompetencji komunikacyjnych. Jeden wspólny stół To sposób na wspieranie zaangażowania i budowanie atmosfery zaufania, np. podczas godziny wychowawczej czy wychowania do życia w rodzinie. Na plastyce czy technice taki układ umożliwia dobry kontakt wzrokowy, łatwe komunikowanie się i korzystanie ze wspólnych materiałów i przyborów szkolnych. 7 infolinia: 801 577 544 www.mojebambino.pl Podane ceny są cenami brutto.

Projektowanie wymarzonej pracowni Wyzwanie Jak dopasować wyposażenie sali do metod nauczania? Dobre rozwiązanie Aby dopasować wyposażenie sali do metod nauczania, warto zacząć od zastanowienia się, jakie cele dydaktyczne chcemy osiągnąć – przykładem może być aranżacja pracowni matematycznej dostosowanej do metody „myślącej klasy”. To innowacyjne podejście do nauczania, które polega na aktywnym angażowaniu uczniów w rozwiązywanie problemów. Zamiast biernie słuchać tradycyjnego wykładu, uczniowie pracują w małych grupach, często na stojąco, przy tablicach rozmieszczonych w klasie. Nauczyciel pełni rolę facylitatora, który wspiera uczniów w samodzielnym myśleniu i rozwijaniu umiejętności poszukiwania rozwiązań, zamiast przekazywać gotową wiedzę. Tablice suchościeralne zawieszone są na wysokości wygodnej dla uczniów, którzy korzystają z nich w 3-osobowych zespołach. Ustawienie stołów w wyspy ułatwia pracę w małych grupach i sprzyja współpracy. Zamiast biernie słuchać tradycyjnego wykładu, uczniowie pracują w małych grupach, często na stojąco. ! 8 infolinia: 801 577 544 www.mojebambino.pl Podane ceny są cenami brutto.

Projekt badawczo-rozwojowy Przestrzeń ma znaczenie Funkcjonalność i organizacja przestrzeni w salach szkolnych Wyzwanie Jakie stoły wybrać dla uczniów? Dobre rozwiązania Zalety pojedynczych ławek w sali Zaletą pojedynczych ławek w sali jest ich lekkość, która ułatwia ich przestawianie i łączenie, a tym samym umożliwia elastyczne dostosowanie układu przestrzeni do różnych metod nauczania. Podczas badań nauczyciele zwracali uwagę, że możliwość ustawienia ławek pojedynczo pozwala uczniom przygotować się do sytuacji wymagających pracy indywidualnej, na przykład podczas egzaminów. Jednocześnie ławki takie można szybko łączyć w inne układy, m.in. w wyspy do pracy grupowej czy jeden duży stół do wspólnej pracy całej klasy. Zalety mobilnych ławek Nauczyciele korzystający z sal wyposażonych w mobilne meble cenią je za funkcjonalność i możliwość ich elastycznego dostosowania do różnych metod pracy. W trakcie naszych badań także uczniowie wyżej oceniali lekcje prowadzone w takich salach w porównaniu z tradycyjnie urządzonymi pomieszczeniami. Uczniom podobało się, że zmieniali aranżację przestrzeni, mieli poczucie lepszej zabawy oraz deklarowali, że w trakcie zajęć rzadziej tracili koncentrację. Uczniowie pozytywnie oceniali lekcje prowadzone w sali wyposażonej w meble mobilne. ! 9 infolinia: 801 577 544 www.mojebambino.pl Podane ceny są cenami brutto.

Funkcjonalność i organizacja przestrzeni w salach szkolnych Wyzwanie Jakie krzesła wybrać dla uczniów? Niektórzy badani nauczyciele, prowadząc zajęcia w salach wyposażonych w meble mobilne, zauważyli, że może się to wiązać z wyzwaniem utrzymania uwagi klasy. Zwracali uwagę, że mobilne krzesła – choć funkcjonalne – mogą rozpraszać uczniów, ograniczając ich koncentrację i odciągając od tematu zajęć. Z naszych badań wynika jednak, że nieco większa swoboda uczniów w poruszaniu się w trakcie lekcji nie musi oznaczać utraty skupienia. Drobne ruchy na krześle – kręcenie się, a także łatwiejsza zmiana własnego położenia względem kolegów i koleżanek – mogą sprzyjać pojawieniu się pozytywnych emocji i redukcji negatywnych, co w efekcie korzystnie wpływa na komfort pracy uczniów i cały proces edukacyjny. Dobre rozwiązanie Większa swoboda poruszania się w trakcie zajęć (m.in. na krześle) sprzyja pozytywnym emocjom uczniów. ! 10 infolinia: 801 577 544 www.mojebambino.pl Podane ceny są cenami brutto.

Projekt badawczo-rozwojowy Przestrzeń ma znaczenie Funkcjonalność i organizacja przestrzeni w salach szkolnych Wyzwanie Jakie biurko wybrać dla siebie? Dobre rozwiązanie Biurko nauczyciela zaczyna coraz częściej pełnić funkcję mobilnego stanowiska dostosowywanego do różnych potrzeb lekcyjnych. Dzięki temu może służyć zarówno jako blat demonstracyjny podczas pokazów, jak i być łatwo przesunięte pod ścianę, by stworzyć więcej miejsca na pracę grupową. Mobilne stanowisko dla nauczyciela może pełnić rolę biurka, blatu demonstracyjnego lub miejsca pracy z grupą uczniów. ! 11 infolinia: 801 577 544 www.mojebambino.pl Podane ceny są cenami brutto.

Nauczyciele stosujący różnorodne metody pracy, np. pracę projektową czy metodę „myślącej klasy”, zwracają uwagę na problem plecaków i toreb pozostawionych na podłodze. Nie tylko ograniczają one swobodę przemieszczania się po sali, ale również utrudniają szybką reorganizację przestrzeni podczas lekcji. Rozwiązaniem mogą być dobrze przemyślane udogodnienia, takie jak szafki na plecaki, ławki z haczykami na torby lub krzesła z półkami pod siedziskiem. Tego typu zmiany zwiększają komfort i funkcjonalność sali. Wyzwanie Co zrobić z plecakami w sali? Dobre rozwiązanie Haczyki przy ławkach czy szafki na plecaki to dobry sposób na przechowywanie rzeczy uczniów i porządek w klasie. ! 12 infolinia: 801 577 544 www.mojebambino.pl Podane ceny są cenami brutto.

Projekt badawczo-rozwojowy Przestrzeń ma znaczenie Strefy do nauki, relaksu i wyciszenia Wyzwanie Jakie siedziska wybrać do szkoły? Dobre rozwiązanie Dobrze zaprojektowana przestrzeń szkolna służy uczniom nie tylko do nauki, ale też umożliwia im odpoczynek i wspólne spędzanie czasu. Często pojawiającą się potrzebą młodzieży było wprowadzenie do klas i szkół miejsc odprężenia i wyciszenia. W tym celu warto zadbać o wyraźny podział przestrzeni na dwie strefy: nauki i relaksu. Strefa nauki powinna sprzyjać skupieniu podczas zajęć, natomiast strefa relaksu może być przestrzenią wypoczynku wyposażoną w wygodne pufy, w której uczniom wolno korzystać z telefonów, gdzie przygotują sobie ciepły napój przy użyciu czajnika albo po prostu odpoczną. Jeżeli pozwalają na to warunki, salę warto wyposażyć w akustyczną budkę lub parawany, rodzaj enklawy przeznaczonej do cichej nauki, zapewniającej izolację od zgiełku i możliwość wyciszenia się. 13 infolinia: 801 577 544 www.mojebambino.pl Podane ceny są cenami brutto.

Współdzielenie pracowni szkolnej przez kilku nauczycieli może stanowić wyzwanie. Najtrudniej jest, jeśli w tym samym pomieszczeniu odbywają się lekcje różnych przedmiotów i wykorzystywane są różnorodne pomoce dydaktyczne. Jeżeli sala ma gospodarza, może być silnie spersonalizowana. Inni nauczyciele poczują się w niej nieswojo, co może zrodzić u nich dystans i ograniczyć inicjatywę – nie będą na przykład zmieniać ustawienia ławek na potrzeby swoich zajęć. Dobrym rozwiązaniem jest ustalenie zasad współpracy przed rozpoczęciem roku szkolnego. Jeśli w sali brakuje regałów lub innych miejsc do przechowywania pomocy dydaktycznych, warto rozważyć wyposażenie jej w modułowe meble z różnorodnymi szufladami i pojemnikami. Na etapie projektowania można też skorzystać z konsultacji eksperta z firmy Moje Bambino, który we współpracy z nauczycielami przygotuje wizualizację i pomoże znaleźć optymalne rozwiązanie. Współdzielona pracownia STEAM Wyzwanie Jak współdzielić przestrzeń z innymi nauczycielami? Dobre rozwiązanie 14 infolinia: 801 577 544 www.mojebambino.pl Podane ceny są cenami brutto.

Projekt badawczo-rozwojowy Przestrzeń ma znaczenie Uczniowie, którzy brali udział w badaniu, krytycznie oceniali wygląd szkolnych klas, podkreślając brak funkcjonalności i chaos organizacyjny. Większość młodzieży była wyłączona z procesu projektowania i reorganizacji przestrzeni – tylko 23% sal zgłoszonych do konkursu Pochwal się swoją klasą zostało zaprojektowanych wspólnie z uczniami. Wspólne planowanie elementów wystroju, takich jak układ mebli czy rozmieszczenie dekoracji, pozwala lepiej dostosować przestrzeń do potrzeb uczniów oraz wzmacnia ich poczucie przynależności do szkoły i klasy. Takie działania budują pozytywny klimat edukacyjny i sprzyjają tworzeniu funkcjonalnej, uporządkowanej przestrzeni, która wspiera codzienną pracę uczniów i nauczycieli. Uzupełnieniem takich rozwiązań mogą być zestawy DIY („zrób to sam”), umożliwiające personalizację przestrzeni za pomocą naklejek, plakatów czy innych elementów dekoracyjnych. Projektowanie wymarzonej pracowni Wyzwanie Czy warto zaprosić uczniów do projektowania przestrzeni? Dobre rozwiązanie 15 infolinia: 801 577 544 www.mojebambino.pl Podane ceny są cenami brutto.

Dlaczego warto wybierać mobilne stoły do klas szkolnych? Mobilne stoły to praktyczne rozwiązanie, ponieważ umożliwia łatwą reorganizację przestrzeni w klasie, dostosowanie układu do różnych zajęć i wspieranie współpracy między uczniami. Są też łatwe w przechowywaniu, oszczędzając miejsce. Idealne dla dynamicznego środowiska nauki! PRACOWNIA MOBILNA ze stołami NEST Kolekcja mebli Grande str. 126 Mobilne stoły NEST str. 62 Taboret balansujący Disko str. 120 16 infolinia: 801 577 544 www.mojebambino.pl Podane ceny są cenami brutto.

17 infolinia: 801 577 544 www.mojebambino.pl Podane ceny są cenami brutto.

PRACOWNIA MOBILNA ze stołami Moove+ Mobilne stoły Moove+ str. 80 Krzesła Colores str. 110 Kącik relaksu z hamakiem str. 287 i gruszkami rehabilitacyjnymi www.mojebambino.pl Meble z kolekcji Grande str. 126 18 infolinia: 801 577 544 www.mojebambino.pl Podane ceny są cenami brutto.

Praca w grupach – jakie są jej zalety? Taka forma pracy nie tylko aktywizuje uczniów, ale i jest kluczem do rozwijania ich umiejętności współpracy i komunikacji. Może przynieść również takie korzyści jak: – nauka współodpowiedzialności i wzajemnej pomocy, – zwiększenie zaangażowania i motywacji do pracy, – integracja zespołu klasowego, stwarzanie okazji do pokonywania nieśmiałości, – nauka tolerancji i życzliwości, – zapewnia większe poczucie bezpieczeństwa, – zachęta do otwartej dyskusji oraz do podejmowania nowych zadań. 19 infolinia: 801 577 544 www.mojebambino.pl Podane ceny są cenami brutto.

PRACOWNIA MOBILNA ze stołami easyMoove Naklejka ścienna str. 51 Biurko mobilne Grande str. 64 Zestaw mebli z kolekcji Grande str. 127 Szafka laboratoryjna mobilna str. 122 Piankowe pufy Lobo str. 137 Krzesła obrotowe Colores str. 110 20 infolinia: 801 577 544 www.mojebambino.pl Podane ceny są cenami brutto.

Jakie korzyści dają mobilne meble? Elastyczny układ przestrzeni klasowej daje możliwości wielu form pracy: indywidualną, grupową, prezentacyjną. Mobilne meble na kółkach pozwalają dostosować przestrzeń do różnych aktywności, w zależności od charakteru i celu prowadzonych zajęć. Ustawienie stołów w kręgi, półkola czy podkowy jest łatwe i szybkie, z uwagi na kółka, w które wyposażone są stoły i krzesła. Dobrze przemyślany układ sali pozwala na efektywne wykorzystanie dostępnego miejsca. 098128 Stół prostokątny easyMoove str. 68 21 infolinia: 801 577 544 www.mojebambino.pl Podane ceny są cenami brutto.

SALA MOBILNA z wieloma tablicami suchościeralnymi Kuchnia Grande str. 32 Monitory interaktywne str. 32 Kanapy wyciszające Arkadia str. 156 Mobilne biurko Grande str. 64 Krzesła obrotowe Colores str. 110 Meble Grande str. 127 Stoły prostokątne easyMoove str. 70 22 infolinia: 801 577 544 www.mojebambino.pl Podane ceny są cenami brutto.

098789W Mobilne biurko Grande – białe str. 64 Polecamy również: 098788W Mobilny pulpit Grande – biały str. 64 Mobilne biurko dla nauczyciela Nauczanie metodą STEAM stawia na samodzielność ucznia, dlatego też rolą nauczyciela jest inspirować, doradzać, pomagać, a nie być jedynym źródłem wiedzy. W mobilnej klasie, w której dostosowuje się układ ławek do sposobu pracy uczniów, biurko nauczyciela musi również podążać za zmianami. Jeśli jest ono na kółkach w łatwy sposób można je przemieścić i ustawić w dowolnym miejscu, najlepszym dla aktualnie realizowanych zadań. 23 infolinia: 801 577 544 www.mojebambino.pl Podane ceny są cenami brutto.

Czym jest STEAM? STEAM jest koncepcją edukacyjną koncentrującą się na metodzie projektu, skupiającego pięć kluczowych bloków tematycznych: SCIENCE – NAUKĘ, TECHNOLOGY – TECHNOLOGIĘ, ENGINEERING– INŻYNIERIĘ, ART – SZTUKĘ oraz MATHEMATICS – MATEMATYKĘ. Koncepcja ta ukierunkowana jest na kształcenie uczniów, którzy dzięki realizacji projektów potrafią myśleć w sposób innowacyjny i niekonwencjonalny, którzy podejmują rozważne ryzyko, angażują się w eksperymentalne uczenie się i twórcze rozwiązywanie problemów, podejmują współpracę i aktywnie uczestniczą w procesach twórczych. STEAM to idea edukacyjna powstała w Rhode Island School of Design, która dodała sztukę (A – Arts) do wcześniejszej koncepcji STEM. Według tej koncepcji „celem jest wspieranie prawdziwych innowacji łączących myślenie naukowca lub technologa z koncepcją artysty lub projektanta”. STEAM to naturalne procesy twórcze i poznawcze, angażujące w proces uczenia się wszelkie możliwości ucznia i wszystkie obszary jego mózgu. Tak więc dopiero model STEAM daje możliwość wykorzystania pełnego potencjału uczniów i kształtowania kompetencji przyszłości. Dla kogo jest STEAM? STEAM sprawdza się w nauczaniu uczniów na każdym poziomie edukacyjnym i stanowi doskonały sposób kształcenia, niezależnie od tego, jaki zawód w przyszłości wybiorą uczniowie, uczy bowiem krytycznego myślenia, rozwiązywania problemów i wielu innych umiejętności, które mogą być używane przez całe życie, niezależnie od profesji, jaką się wykonuje. 24 infolinia: 801 577 544 www.mojebambino.pl Podane ceny są cenami brutto.

Dlaczego warto stosować STEAM w edukacji: • STEAM uczy, jak się uczyć, • STEAM pozwala doznać, dlaczego warto się uczyć, • STEAM pozwala wybrać te treści, których warto się uczyć oraz weryfikować ich wartość, • STEAM pozwala odczuć, dlaczego nauka jest ważna dla świata i zrozumieć, jak dzięki niej można go udoskonalać, • STEAM to sposób na kształcenie kompetencji przyszłości, przede wszystkim takich jak: kompetencje społeczne oraz kompetencje cyfrowe, • STEAM to sposób na tworzenie innowacji, • STEAM to holistyczny rozwój każdego człowieka, równie dobrze sprawdzający się w kształceniu przedszkolaków, dzieci, młodzieży, osób dorosłych oraz seniorów, • STEAM pozwala uczniom stać się autorami własnego procesu edukacyjnego, a nie biernymi konsumentami procesu edukacji, • STEAM daje możliwość twórczej ekspresji i odkrywania prawdziwego świata, • STEAM równie mocno stawia na indywidualny kontekst rozwoju każdego ucznia, jak na kontekst społecznej wartości wiedzy. 25 infolinia: 801 577 544 www.mojebambino.pl Podane ceny są cenami brutto.

Innowacyjny STEAM Lab To pierwsza w Polsce przestrzeń zaprojektowna w oparciu o koncepcję pracy projektowej STEAM. STEAM Lab to strefa działań edukacyjnych na miarę XXI wieku, która zapewnia możliwość realizacji projektów poprzez pracę zarówno z najnowszymi technologiami, jak i technologiami tradycyjnymi. To nowatorska przestrzeń przeznaczona do prowadzenia multidyscyplinarnych projektów kształtujących kompetencje przyszłości. To strefa projektów edukacyjnych dających możliwość eksperymentowania zarówno z najnowszymi technologiami, jak i tymi bardziej tradycyjnymi, takimi jak stolarka, szycie, rzeźbienie, modelowanie, etc. STEAM Lab to miejsce, w którym realizowane są innowacyjne scenariusze zajęć – przygody edukacyjne łączące elementy gier edukacyjnych oraz pracy projektowej. Projekty te prowadzone są z wykorzystaniem zarówno najnowszych rozwiązań informatycznych, programowalnych robotów, zaawansowanych systemów projekcji, wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości, jak również drewna, tkanin czy papieru. STEAM Lab laboratorium talentów STEAM Lab to przestrzeń, która może powstać w każdej szkole. To miejsce, w którym: • tradycja spotyka się z nowoczesnością, • przeszłość buduje przyszłość, • sztuka przyjaźni się z nauką, • tworzymy lepszy świat. Przestrzeń edukacji STEAM Lab wspiera rozwój kreatywności uczniów, ich różnorodnych talentów i pasji. Niemniej istotna niż rozwijanie indywidualnych potencjałów, jest praca nad uczeniem współpracy i łączenia tych potencjałów w skumulowany potencjał zespołu projektowego. Akronim STEAM można w tym kontekście odczytywać jako Super Team, czyli właśnie super zespół, który dzięki komplementarnym kompetencjom swoich członków i pełnej synergii, jest w stanie rozwiązać każdy problem! Korzystając z szerokich możliwości STEAM Labu uczniowie mogą zrealizować praktycznie każdy projekt. Aby zapewnić płynną pracę, a jednocześnie uzyskać twórczą atmosferę współpracy, przestrzeń STEAM Labu została podzielona na 5 stref, łatwych to zaadaptowania w kontekście celów oraz tematyki zajęć: S – Science – PRZYRODA T – Technology – TECHNOLOGIA E – Engineering – INŻYNIERIA A – Art – SZTUKA M – Mathematics – MATEMATYKA 26 infolinia: 801 577 544 www.mojebambino.pl Podane ceny są cenami brutto.

STEAM Lab to miejsce, w którym tradycja spotyka się z nowoczesnością 27 infolinia: 801 577 544 www.mojebambino.pl Podane ceny są cenami brutto.

STEAM Lab laboratorium rozwoju kompetencji przyszłości Strefy STEAM Labu: zielona – SCIENCE (NAUKA) niebieska – TECHNOLOGY (TECHNOLOGIA) żółta – ENGINEERING (INŻYNIERIA) szara – ART (SZTUKA) grafitowa – MATHEMATICS (MATEMATYKA) Koncept laboratorium opracowany przez prof. Marlenę Plebańską. 28 infolinia: 801 577 544 www.mojebambino.pl Podane ceny są cenami brutto.

STEAM Lab Poduszki okrągłe uczniowie mogą stosować również do siedzenia na podłodze. Szafki przesunięte do strefy ART. Stoły i krzesła przeniesione do części ART. Mobilne stoły można dowolnie konfigurować, tworząc układ dostosowany do rodzaju zajęć. 29 infolinia: 801 577 544 www.mojebambino.pl Podane ceny są cenami brutto.

STREFY STEAM Labu STREFA S (Science) – Nauka Strefa, w której uczniowie opracowują naukową część swoich projektów. Korzystając z narzędzi niezbędnych do realizacji eksperymentów naukowych, mają możliwość zgłębiania tajników świata oraz poznawania reguł świata. Wiedza zdobyta w strefie nauki jest niezbędna do konstrukcji oraz określenia sposobów i zasad działania realizowanych przez uczniów projektów. STREFA T (Technology) – Technologia Strefa, w której uczniowie korzystając z różnego typu narzędzi: tabletów, komputerów, robotów tworzą – programują technologiczne prototyp swoich projektów. Strefa Technologii to dostęp do najnowszych rozwiązań Hi-Tech, zapewniających kształcenie kompetencji cyfrowych. W strefie technologii uczniowe tworzą zatem cyfrowe elementy swoich projektów. STREFA E (Engineering) – Inżynieria Strefa, w której uczniowie korzystając z różnego typu narzędzi tradycyjnych takich jak: plastelina, kredki, drewno, tkaniny, metal czy papier, farby, glina, klocki tworzą swoje projekty. Strefa inżynierii to zatem przestrzeń, w której dzieci tworzą konstrukcyjne elementy swoich projektów. STREFA A (Art) – Sztuka Strefa, w której ucznowie tworzą artystyczną część projektów. To także miejsce współpracy, w którym uczniowie łączą się w STEAM-owe zespoły, omawiają zasady tworzenia projektów, a następnie poszczególne etapy ich realizacji. To miejsce, w którym uczniowie projektują prototypy projektów np. zgodnie z koncepcją Design Thinking. Po zakończeniu realizacji projektów następuje prezentacja oraz testowanie prototypów. Jest to zatem strefa łącząca pracę w STEAM-owych projektach oraz integrująca efekty prac uzyskane w pozostały strefach S, T, E, M.. STREFA M (Mathematics) – Matematyka Strefa, w której uczniowie dokonują obliczeń matematycznych niezbędnych do realizacji projektu. To często szereg działań realizowanych w tle działań konstrukcyjnych, jednak niezbędnych do wykonania właściwej i celowej konstrukcji projektu w części inżynieria czy optymalnego oprogramowania projektu w części technologicznej. Praca w STEAM Lab uwzględnia realizację poszczególnych elementów projektów w przeznaczonych do tego strefach. Tabela prezentuje przeznaczenie poszczególnych stref. 30 infolinia: 801 577 544 www.mojebambino.pl Podane ceny są cenami brutto.

31 infolinia: 801 577 544 www.mojebambino.pl Podane ceny są cenami brutto.

1 Laboratorium Grande XXL – białe (096935W) 6 899,90 PLN 2 Szafka laboratoryjna mobilna (096743) 3 199,90 PLN 3 Kuchnia Grande – zestaw 1 (ZEST5674) 4 229,40 PLN 4 Regał Grande mobilny M – biały (096928W) 699,90 PLN 5 Stolik okrągły 70 cm z elektryczną regulacją wysokości – biały (096826) 2 099,90 PLN 6 Stół Lektor mobilny lewy – biały (098151W) 499,90 PLN 7 Stół Lektor mobilny prawy – biały (098150W) 499,90 PLN 8 Krzesło Genito, wys. 30–38 cm – żółte (318011) 699,90 PLN 9 Krzesło Genito z oparciem, wys. 38–48 cm – żółte (318006) 799,90 PLN 10 Empiriusz 2.0 Multi Plus (110180) 37 490,90 PLN 11 Monitor interaktywny Insgraf Digital EduSpace 65 na podstawie mobilnej (ZEST6274) 10 399,80 PLN SCIENCE 1 6 2 7 3 8 4 5 Strefa nauki to strefa badań, eksperymentów, wyposażona w taki sposób, aby uczniowie mogli pracować z wykorzystaniem np. wody, odczyników chemicznych, różnego rodzaju sprzętu zapewniającego realizację doświadczeń. To również strefa eksperymentów kulinarnych, w której przygotowywanie posiłków stanowi punkt wyjścia do realizacji STEAM-owych projektów. 9 10 11 NOWOŚĆ NOWOŚĆ 32 infolinia: 801 577 544 www.mojebambino.pl Podane ceny są cenami brutto.

1 Monitor interaktywny Insgraf Digital EduSpace 75 ze statywem z windą i tablicami (ZEST6272) 29 999,80 PLN 2 Wózek na 16 laptopów, drzwi białe (091204) 6 999,90 PLN 3 Regał Grande mobilny M – biały (096928W) 699,90 PLN 4 Stół Lektor mobilny prawy – biały (098150W) 499,90 PLN 5 Stół Lektor mobilny lewy – biały (098151W) 499,90 PLN 6 Krzesło Genito z oparciem, wys. 38-48 cm – żółte (318006) 779,90 PLN TECHNOLOGY 1 6 2 3 4 5 Strefa pracy z technologiami cyfrowymi, np. tabletami, robotami. Strefa programowania, cyfrowej kreacji. Strefa, w której uczniowie opracowują technologiczne zadania STEAM-owych projektów. NOWOŚĆ 33 infolinia: 801 577 544 www.mojebambino.pl Podane ceny są cenami brutto.

ENGINEERING Strefa kreacji i konstrukcji, w której uczniowie opracowują konstrukcyjne elementy STEAM-owych projektów, wykonując je z różnorodnych materiałów, np. drewna, tektury, tkanin, jak również w przypadku uczniów młodszych z wykorzystaniem różnego rodzaju klocków, materiałów plastycznych itp. 1 6 2 7 3 8 4 5 1 Szafa Grande z 6 zestawami narzędzi dla ucznia (ZEST5824) 17 142,60 PLN 2 Regał Grande L – biały (096900W) 599,90 PLN 3 Pracownia robótek ręcznych – zestaw MINI (ZEST5816) 3 018,00 PLN 4 Maszyna do szycia 725S (852101) 2 399,90 PLN 5 Stół warsztatowy/montażowy/stolarski nauczyciela (098352) 1 699,90 PLN 6 Stół warsztatowy/montażowy/stolarski ucznia (098351) 1 299,90 PLN 7 Nakładka/nadbudowa/tylna ścianka do stołu (098353) 399,90 pln 8 Krzesło Genito, wys. 38-48 cm – czarne (318018) 699,90 PLN 34 infolinia: 801 577 544 www.mojebambino.pl Podane ceny są cenami brutto.

ART Strefa sztuki, kreacji artystycznych, pomysłów uczniów będących częścią STEAM-owych projektów. Miejsce, w którym uczniowie tworzą prace plastyczne, komponują muzykę, tańczą, a także prezentują efekty STEAM-owych projektów. To również strefa integrująca działania realizowane przez uczniów w pozostałych czterech strefach S, T, E, M. 1 6 2 7 3 8 4 9 1 Knowla Box – aktywna ściana/podłoga (821106) 20 999,90 PLN 2 Schody narożne szkolne (098720) 3 999,90 PLN 3 Schody proste szkolne (098470) 1 999,90 PLN 4 Stojak mobilny na poduszki podwójny (100937) 399,90 PLN 5 Stół Lektor mobilny prawy – biały (098150W) 499,90 PLN 6 Stół Lektor mobilny lewy – biały (098151W) 499,90 PLN 7 Krzesło Genito, wys. 38-48 cm – czarne (318018) 699,90 PLN 8 Poduszki okrągłe 5 szt. szare (101874) 249,90 PLN 9 Poduszki okrągłe 5 szt. ciemnoszare (101862) 249,90 PLN 5 35 infolinia: 801 577 544 www.mojebambino.pl Podane ceny są cenami brutto.

MATHEMATICS 1 6 2 7 3 4 5 1 Kanapa wyciszająca Arkadia, szara (101881) 2 599,90 PLN 2 Pufa 3-osobowa Inflamea ciemnoszara (101773) 999,90 PLN 3 Pufa 2-osobowa Inflamea jasnoszara (101767) 769,90 PLN 4 Pufa Inflamea 1 pięciokątna musztardowa (101892) 679,90 PLN 5 Pufa Inflamea 1 pięciokątna ciemnoszara (101895) 679,90 PLN 6 Pufa Inflamea 1 pięciokątna jasnoszara (101894) 679,90 PLN 7 Pufa Blocco 3-osobowa grafitowa (834121) 2 099,90 PLN 36 infolinia: 801 577 544 www.mojebambino.pl Podane ceny są cenami brutto.

MATHEMATICS Strefa pracy cichej, w której uczniowie modelują projekt, dokonują obliczeń matematycznych stanowiących zadania STEAM-owego projektu. 1 6 2 7 3 4 5 1 Stolik duży wysoki antracyt 130x50x110 (834155) 1 399,90 PLN 2 Stolik mały wysoki antracyt 65x50x74 (834153) 899,90 PLN 3 Blocco zestaw 8 (834261) 5 699,80 PLN 4 Tablica dwustronna mobilna – suchościeralna (146196) 699,90 pln 5 Tablica biała z z uchwytem na papier, wym. 70 x 100 cm (515035) 899,90 PLN 6 Hocker z oparciem (834109) 1 299,90 PLN 7 Stolik dostawny biały 40x40x74 cm (834151) 929,90 PLN 37 infolinia: 801 577 544 www.mojebambino.pl Podane ceny są cenami brutto.

STEAM Lab – miejsce holistycznego rozwoju uczniów, zapewniające równoległą edukację z wykorzystaniem pięciu bloków tematycznych S, T, E, A, M. STEAM Lab – laboratorium kompetencji przyszłości, w której każdy z uczniów może rozwijać swoje indywidualne talenty, jednocześnie udoskonalając świat w komplementarnych zespołach. STEAM Lab – laboratorium innowacji edukacyjnych pozwalające na rozwój uczniów o różnych pasjach i talentach Zapewnij wyjątkowe miejsce, w którym uczniowie będą mogli pogłębić swoją wiedzę i rozwijać pasje w różnych dziedzinach. Będą eksperymentować, tworzyć, prowadzić badania i doświadczenia naukowe, które pomogą im odkrywać i rozumieć otaczającą rzeczywistość. Stwórz w swojej szkole przestrzeń inspirującą do działania, dającą poczucie sprawczości i skuteczności. Daj możliwość rozwijania umiejętności udoskonalania świata. Stwórz STEAM Lab w swojej szkole, już dziś zadbaj o rozwój kompetencji przyszłości uczniów. Dr hab., prof. UV Marlena Plebańska – Jeden z prekursorów polskiej e-edukacji, specjalizacja zarządzanie wiedzą, e-learning, Design Thinking. Absolwentka Politechniki Warszawskiej, Szkoły Głównej Handlowej. Ekspert w zakresie STEAM, kształcenia na odległość oraz wykorzystania nowych mediów w edukacji. Specjalista w zakresie zarządzania wiedzą. Lider polskiego e-learningu. Autorka ponad stu publikacji naukowych oraz kilkudziesięciu publikacji popularno-naukowych z zakresu e-edukacji. Od 20 lat inspirator, projektant i strateg rozwiązań e-learningowych oraz zarządzania wiedzą w wielu polskich przedsiębiorstwach, szkołach, organizacjach poza rządowcy. Kierownik i konsultant projektów edukacyjnych oraz e-learningowcyh. Pracownik naukowy, aktywny trener i wykładowca. Prekursorka STEAM w Polsce. Autorka pierwszej w Europie książki o tematyce STEAM- „STEAM-owe Lekcje” oraz najnowszej ksiązki „STEAM-owe Przedszkole”. Od 2017 roku inicjatorka oraz koordynatorka projektu STEAM Polska, Prezes Fundacji STEAM Polska www.steampolska.org 38 infolinia: 801 577 544 www.mojebambino.pl Podane ceny są cenami brutto.

Jak przebiegają zajęcia w STEAM Labie? W STEAM Labie realizowane są projekty STEAM-owe, oparte o pracę w każdej ze stref STEAM Labu. Uczniowie podzielni na grupy pracują w każdej ze stref, tak aby zrealizować wszelkie prace niezbędne do wykonania projektu. I tak np. jeśli tematem projektu jest stworzenie Robotycznego Teatru – Romeo i Julia (praca w klasach 1–3), uczniowie pracują w następujący sposób: • w strefie A – opracują koncepcję projektu, zastanowią się czym dla nich będzie robotyczny teatr i w jaki sposób chcą go wykonać. Podzielą pracę, zaplanują wszelkie działania, określą cele projektu oraz sposób jego realizacji. Podzielą się na grupy pracujące w konkretnych strefach, które będą odpowiedzialne za wykonanie poszczególnych etapów projektu. Określą zasady współpracy pomiędzy poszczególnymi grupami, czas niezbędny na realizacje działań. Następnie poszczególne zespoły uczniowskie pracować będą równolegle w pięciu strefach wykonując swoje zadania. Uczniowie poznają kulturowy oraz literacki kontekst projektu, będą również konsolidować elementy projektu wykonane w poszczególnych strefach. Następnie pod koniec realizacji projektu przedstawią jego efekty. • w strefie S – poznają klimat oraz warunki przyrodnicze północy Włoch. Dowiedzą się np. w jakich warunkach pogodowych oraz przyrodniczych rozgrywać się będzie przedstawienie. Tworząc makietę teatru będą wiedzieli zatem jaką roślinność mają zaprojektować, jakie stroje będą nosili główni bohaterowie, czy Julia powinna mieć suknię z długim czy z krótkim rękawem albo jak mocno świeci słońce nad Weroną. • w strefie T – zaprogramują roboty odtwarzające postaci Romea i Julii w taki sposób, aby poprzez zastosowanie odpowiedniego kodu odegrały one swoje role. •  w strefie E – wykonają makietę przedstawienia. Z kartonów, drewna, papierów, tkanin stworzą scenerię, w której toczyć się będzie przedstawienie, scenerię, po której roboty odgrywające główne role, będą mogły poruszać się płynnie (uczniowie będą zatem musieli uwzględnić warunki techniczne projektu). W strefie E uczniowie wykonają również kostiumy Romea i Julii, w których wystąpią roboty. • w strefie M – dokonają wszelkich obliczeń niezbędnych do stworzenia konstrukcji makiety, np. wyliczą jak wysoki powinien być dom Julii i na jakiej wysokości powinien znajdować się jej słynny balkon. W ten sposób wszelkie prace wykonane w strefie Inżynierii będą dokładne, celowe i trwałe, a nie wykonane przypadkowo, na tzw. “oko”. Przedstawiony powyżej przykład zajęć demonstruje równomierne działanie we wszystkich strefach. Demonstruje również pracę projektową, na której opiera się działanie projektów STEAM-owych. Zakres oraz poziom trudności projektów, a zatem zakres prac w poszczególnych strefach, uzależnione są od wieku uczniów, zakresu STEAM-owego projektu oraz narzędzi, w jakie wyposażony jest STEAM Lab. 39 infolinia: 801 577 544 www.mojebambino.pl Podane ceny są cenami brutto.

KLASA STEAM Lab, czyli Laboratorium Edukacji w obszarach Nauki, Technologii, Inżynierii, Sztuki i Matematyki, to przestrzeń otwarta, stworzona w celu stymulowania kreatywności, eksploracji i nauki poprzez interdyscyplinarne podejście do edukacji. Pomieszczenie to o wymiarach 6 x 9 metrów zostało zaprojektowane jako dynamiczne środowisko, które umożliwia uczniom i uczestnikom w pełni angażować się w proces uczenia się poprzez praktyczne doświadczenia i eksperymenty. Pomieszczenie składa się z pięciu wyraźnych stref, a każda z nich poświęcona jest innemu obszarowi edukacji: Strefa Nauki (Science): Tutaj znajdują się stanowiska do przeprowadzania różnorodnych eksperymentów naukowych. Wyposażona w mikroskopy, lunety, lupy oraz zestawy do eksploracji biologii, chemii i fizyki. Strefa ta zachęca do odkrywania tajemnic natury i procesów naukowych. Strefa Technologii (Technology): Ta część pomieszczenia to centrum technologicznych innowacji. Zawiera stanowiska komputerowe, drukarki 3D, roboty, zestawy do kodowania oraz urządzenia do programowania mikrokontrolerów. Uczestnicy mogą tutaj zgłębiać świat nowoczesnych technologii, rozwijając umiejętności programowania, projektowania oraz inżynieryjne. Strefa Inżynierii (Engineering): W tej strefie znajdują się stoły robocze, narzędzia, materiały oraz zestawy do konstruowania. Jest to miejsce, gdzie uczniowie mogą realizować swoje pomysły, projektować i budować prototypy, rozwijając umiejętności rozwiązywania problemów oraz kreatywnego myślenia. Strefa Sztuki (Art): Strefa ta inspirowana jest kreatywnością i ekspresją artystyczną. Znajdziemy tu malarstwo, rzeźbę, grafikę komputerową, a także różnorodne materiały plastyczne. Uczestnicy mogą tu rozwijać swoje umiejętności artystyczne, eksplorować różne techniki twórcze oraz wyrażać swoje pomysły i emocje poprzez sztukę. Strefa Matematyki (Mathematics): Ta strefa skupia się na rozwijaniu umiejętności matematycznych poprzez interaktywne zadania, gry logiczne oraz symulacje matematyczne. Zawiera tablice interaktywne, zestawy do manipulacji matematycznych oraz gry planszowe, które pomagają uczestnikom lepiej zrozumieć i wykorzystać matematykę w praktyce. Dodatkowo pomieszczenie jest zaprojektowane w taki sposób, aby umożliwiać swobodną współpracę i interakcję między uczestnikami, a także dostosowanie do różnorodnych form nauczania i uczenia się, takich jak warsztaty, projekty grupowe czy też indywidualne eksploracje. KLASA STEAM Lab to miejsce, które inspiruje do odkrywania, tworzenia i rozwijania umiejętności potrzebnych do osiągnięcia sukcesu we współczesnym świecie, opartym na wiedzy i technologii. KLASA STEAM Lab został zaprojektowany w taki sposób, aby dostosować się do standardowych wymiarów typowej sali lekcyjnej, o rozmiarach 6 x 9 metrów. Pomimo ograniczonej przestrzeni, każda ze stref – Nauki, Technologii, Inżynierii, Sztuki i Matematyki – została starannie zorganizowana, aby maksymalnie wykorzystać dostępne miejsce. Dzięki inteligentnemu planowaniu i ergonomicznemu ustawieniu stanowisk, uczestnicy mogą swobodnie poruszać się między poszczególnymi strefami, eksplorując różnorodne dziedziny nauki i sztuki. Pomimo kompaktowego rozmiaru, KLASA STEAM Lab zapewnia inspirującą i interaktywną przestrzeń, sprzyjającą kreatywności, współpracy i uczeniu się poprzez praktyczne doświadczenia. KLASA STEAM LAB 40 infolinia: 801 577 544 www.mojebambino.pl Podane ceny są cenami brutto.

Koncept laboratorium opracowany przez prof. Marlenę Plebańską. Strefa Nauki (Science) Strefa Inżynierii (Engineering) Strefa Sztuki (Art) Strefa Matematyki (Mathematics) Strefa Technologii (Technology) Wyposażenie klasy STEAM LAB pozwala na dostosowanie aranżacji sali do różnorodnych form nauczania i uczenia się. Dzięki temu ułatwiamy współpracę i odpowiadamy na potrzeby uczniów. 41 infolinia: 801 577 544 www.mojebambino.pl Podane ceny są cenami brutto.

1 Monitor interaktywny Insgraf Digital EduSpace 65 na podstawie mobilnej (ZEST6274), 10 399,80 PLN 2 Walizka na 20 tabletów/laptopów do 15,6 cala – ładowanie USB (091408), 9 999,90 PLN 3 Mobilna Majsterkownia (199346), 7 999,00 PLN 4 Regał narzędziowy 6 szuflad (852273), 999,90 PLN 5 Suszarka plastyczna (133145), 629,90 PLN 6 Sztaluga trójnożna (030100), 109,90 PLN 7 Wózek na akcesoria plastyczne – klon (098420), 999,90 PLN 8 Stół warsztatowy/montażowy/stolarski ucznia (098351), 1 299,90 PLN 9 Szafka z klockami LEGO® Education – zestaw szkolny (ZEST5965), 13 742,30 PLN KLASA STEAM LAB 1 2 3 4 8 9 6 7 5 NOWOŚĆ 42 infolinia: 801 577 544 www.mojebambino.pl Podane ceny są cenami brutto.

1 Szafka laboratoryjna mobilna (096743), 3 142,60 PLN 2 Szafa Grande z 6 zestawami narzędzi dla ucznia (ZEST5824), 17 247,20 PLN 3 Pracownia robótek ręcznych – zestaw DELUXE (ZEST5817), 8 406,40 PLN 4 Stół warsztatowy/montażowy/stolarski nauczyciela (098352), 1 699,90 PLN 5 Stół turniejowy (098733), 4 399,90 PLN 6 Stół Alto wysoki 130 x 68 (098809), 999,90 PLN 7 Blocco zestaw 1 (834202), 12 018,70 PLN 8 Stół Moove+ czworoboczny rozm. 6 (098152), 499,90 PLN 9 Taboret obrotowy (098355), 319,90 PLN 10 Hoker obrotowy na kółkach (256128), 999,90 PLN 11 Krzesło Genito, wys. 38–48 cm – niebieskie (318019), 699,90 PLN KLASA STEAM LAB 1 6 2 7 3 4 5 11 8 9 10 43 infolinia: 801 577 544 www.mojebambino.pl Podane ceny są cenami brutto.

RkJQdWJsaXNoZXIy NjAyNzI5