Przestrzeń ma znaczenie - badania W 2024 roku Centrum Nauki Kopernik we współpracy z firmą Moje Bambino podjęło badania nad tym, jak projektować środowisko edukacyjne sali szkolnej, tak by skutecznie wspierało ono procesy uczenia się. Wynikiem jest szczegółowy raport „Przestrzeń ma znaczenie”, który zgłębia temat optymalnej organizacji środowiska edukacyjnego. Prace badawcze obejmował cztery etapy dostarczających cennych wniosków na temat organizacji przestrzeni edukacyjnych. Etapy badania Konkurs „Pochwal się swoją klasą” – miał na celu uzyskanie wiedzy o tym, w jaki sposób nauczyciele zmieniają aranżację przestrzeni sali szkolnej na potrzeby lekcji przyrody, fizyki, chemii, biologii, plastyki i techniki w stosunku do tradycyjnego układu sali. Badania terenowe „Klasa w działaniu” – miały umożliwić uzyskanie szczegółowej wiedzy o stosowanych przez nauczycieli rozwiązaniach w zakresie aranżacji przestrzeni, wykorzystania technologii, wspierania rozwoju kompetencji komunikacji i współpracy u uczniów; polegały na obserwacjach lekcji w 4 wybranych salach zgłoszonych w konkursie. Warsztaty eksploracyjne „Jak powinna wyglądać idealna sala szkolna?” – miały pomóc w zrozumieniu tego, jak uczniowie i uczennice klas VII i VIII postrzegają przestrzenie szkolne, oraz w zidentyfikowaniu kluczowych wyzwań w zakresie projektowania mebli, wystroju wnętrz i sal lekcyjnych. Badanie eksperymentalne „Mobilne meble w klasie” – jego celem było uzyskanie wiedzy o tym, w jaki sposób nauczyciele wykorzystują mobilny potencjał mebli Moje Bambino; zostało przeprowadzone w Pracowni Przewrotu Kopernikańskiego w salach warsztatowych. Zeskanuj kod QR, aby uzyskać dostęp do pełnego raportu. Podane ceny są cenami brutto. 682 infolinia: 801 577 544 www.mojebambino.pl
RkJQdWJsaXNoZXIy NjAyNzI5