97 ROZWÓJ SPOŁECZNY SZCZEGÓLNIE POLECAMY DO PRACY Z CAŁĄ KLASĄ w stymulowaniu wyrażania emocji. Pomoc ma na celu wspieranie uczniów w odreagowywaniu emocji, które odczuwają podczas pobytu w szkole. Uświadamia, że każdy człowiek ma prawo do przeżywania różnorodnych uczuć, ale należy pamiętać o tym, by okazywać je w sposób akceptowany przez otoczenie. Zachęca do wyrażania emocji dzieci, które nie potrafią mówić o nich wprost – najczęściej odczuwanym stanom emocjonalnym przypisane zostały kolory, za pomocą których dziecko może symbolicznie pokazać, co czuje. Zestaw zawiera 25 papierowych arkuszy o wymiarach 68 x 98 cm, po jednym na każdy dzień miesiąca. Na arkuszu widoczny jest kontur naczynia laboratoryjnego, które będzie wypełniane „eliksirem uczuć”. Uczeń, który odczuwa jakąś emocję może dojść do arkusza, wybrać kolor kredki/flamastra i wrysować w menzurce swoje uczucie – zamalować kawałek kartki, zrobić „mazańca”. Pomoc można również wykorzystywać w gabinecie terapeutycznym, szczególnie w pracy z uczniami z rozpoznaną depresją, ADHD, zaburzeniami opozycyjno-buntowniczymi. Eliksir klasowych uczuć 199217 109 90
RkJQdWJsaXNoZXIy NjAyNzI5