70 GRAFOMOTORYKA SZCZEGÓLNIE POLECAMY DO PRACY Z DZIEĆMI, U KTÓRYCH CHCEMY WSPIERAĆ: • rozwój umiejętności pisania liter i ich łączenia • koordynację wzrokowo-ruchową Zestaw zawiera: • 4 rodzajów ćwiczeń w pisaniu ciągłym: • 5 okładek z przezroczystej folii, do której wkłada się kartę ze szlaczkiem; • kompletu mazaków ścieralnych (4 kolory). • format: A4 To propozycja do ćwiczeń graficznych w pisaniu ciągłym szlaczków, szlaczków literopodobnych, sylab i wyrazów. Celem tych ćwiczeń jest usprawnianie drobnych, pisarskich ruchów ręki oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej. Zadaniem dziecka jest pisanie po śladzie bez odrywania ręki od zaznaczonego miejsca i w wyznaczonym kierunku danego wzoru. Strzałki pokazujące kierunek linii uczą właściwego kreślenia, zaś sposób skonstruowania szlaczków pozwala na pisanie całej linii bez odrywania ręki, przez co ćwiczy ruch ciągły potrzebny później podczas pisania sylab, wyrazów. Zaletą tych szlaczków jest stopniowanie trudności we wzorach i liniaturze. Każdy wzór początkowo zapisany jest czarnym kolorem, następnie zmniejsza swoje natężenie barwy, a na końcu jest pusta liniatura, która początkowo jest duża i stopniowo zmniejszana. Jest to ułatwione zadanie dla dzieci, które niechętnie podejmują się pisania szlaczków, liter, sylab i wyrazów. Karty ze szlaczkami można kserować lub włożyć do okładki z przezroczystej folii i pisać mazakami suchościeralnymi dołączonymi do zestawu. 1 część – PISANIE SZLACZKÓW (9 kart), 2 część – PISANIE SZLACZKÓW LITEROPODOBNYCH (20 kart), 3 część – PISANIE SYLAB (25 kart), 4 część – PISANIE WYRAZÓW (17 kart); OSTRZEŻENIE: Nie nadaje się dla dzieci w wieku poniżej 3 lat. Ryzyko rozmoczenia papieru. Ćwiczenia w pisaniu ciągłym 199098 199 90
RkJQdWJsaXNoZXIy NjAyNzI5