47 ROZWÓJ MOWY SZCZEGÓLNIE POLECAMY DO PRACY Z DZIEĆMI: • w młodszym wieku szkolnym i starszych, u których chcemy wspomagać rozwój mowy • z opóźnionym rozwojem mowy • z afazją dziecięcą • z dysleksją • z SLI (specyficznymi zaburzeniami rozwoju językowego szczególnie z deficytem gramatycznym) Zestaw zawiera: • 136 kartoników z obrazkami czynności o wym. 6 x 6 cm • plansza czasu formatu A4 • 2 plansze formatu A4 do ćw. odmiany czasownika przez osoby • 5 kontrolnych kart pracy formatu A4 (do kserowania) Pomoc zawiera materiał, który pozwala na 4 rodzaje ćwiczeń: 1. Poznajemy słowa, które określają czynności – zabawa memo. Jest to etap wstępny, którego celem jest zapoznanie dziecka z wyrazami, które należą do grupy czasowników. 2. Formy czasownika w określonym czasie. Ćwiczenia uświadamiają dziecku, że forma czasownika zmienia się w zależności od tego, czy to o czym mówimy działo się wczoraj, dzieje się teraz, czy dopiero będzie się działo w przyszłości. 3. Osobowe formy czasownika. Celem zabawy jest pokazanie dziecku, że różne osoby będą używały innej formy tego samego czasownika. 4. Kontrolne karty pracy. Karty zostały opracowane zgodnie z zasadą stopniowania trudności i są przeznaczone dla uczniów, u których poziom umiejętności czytania i pisania jest różny. Pomoc rozwija rozumienie mowy, wzbogaca słownictwo, wprowadza w świat gramatyki języka polskiego, stymuluje rozwój umiejętności zadawania pytań i budowania zdań poprawnych pod względem gramatycznym, uczy kreatywności oraz stymuluje logiczne myślenie. Czasownik. Co robi? Co się z nim dzieje? 199024 69 90 99 90
RkJQdWJsaXNoZXIy NjAyNzI5