32 ROZWÓJ MOWY SZCZEGÓLNIE POLECAMY DO PRACY Z DZIEĆMI Z: • opóźnionym rozwojem mowy • afazją dziecięcą • dysleksją. W celu stymulowania rozwoju mowy, funkcji słuchowych i u dzieci z zaburzeniami przetwarzania słuchowego i autyzmem. Zestaw zawiera: • 104 karty typu „Piotruś” (4 serie: zwierzęta domowe, dzikie zwierzęta, przyroda/otoczenie, dźwięki wydawane przez człowieka) • karty do ćwiczeń sekwencji słuchowych o wym. 29,7 x 10 cm podzielone na 3 poziomy: 2 onomatopeje – 15 kart, 3 onomatopeje – 10 kart, 4 onomatopeje – 6 kart Wieloelementowa pomoc składająca się z 2 typów kart. Karty typu „Piotruś” mają na celu zapoznanie dziecka z dźwiękami i odpowiadającymi im rysunkami, a dołączone do nich paski z sekwencjami symboli dźwięków są materiałem do ćwiczeń pamięci słuchowej. Zadaniem dziecka jest zapamiętanie podawanych przez nauczyciela/terapeutę sekwencji dźwięków, które nauczyciel prezentuje w kolejności przedstawionej na paskach i ułożenie takiej samej sekwencji z kart znajdujących się w zestawach „Piotruś”. Po odwróceniu paska dziecko ma możliwość sprawdzenia poprawności wykonania zadania. Pomoc stymuluje rozumienie mowy, rozwija słownictwo, ćwiczy uwagę słuchową i koncentrację. Jest skonstruowana zgodnie z zasadą stopniowania trudności. Z powodzeniem można ją wykorzystywać podczas zabawy z dziećmi już od 2. roku życia. Jest doskonałym narzędziem do konstruowania zabaw stymulujących rozwój mowy oraz pomocą dydaktyczną w terapii opóźnionego rozwoju mowy, afazji dziecięcej, dysleksji, mowy dzieci z zaburzeniami słuchu i autyzmem. Onomatopeje 199028 99 90
RkJQdWJsaXNoZXIy NjAyNzI5