26 ROZWÓJ MOWY Pomoc przeznaczona jest do ćwiczeń kinestezji artykulacyjnej w zakresie głosek środkowojęzykowych (ś/si; ź, zi; ć, ci; dź/dzi) przedniojęzykowo-zębowych (s, z, c, dz) i przedniojęzykowo-dziąsłowych (sz, ż/rz, cz, dż) u osób, które prawidłowo wymawiają każdą z tych głosek w izolacji, sylabach, wyrazach, lecz mają problem z ich identyfikowaniem słuchowym, różnicowaniem w mowie, a także z przyporządkowaniem określonym dźwiękom odpowiednich liter. Dobra sprawność w zakresie kinestezji artykulacyjnej wpływa również bezpośrednio na opanowanie przez dziecko umiejętności czytania. W opracowaniu każdej grupie głosek został przyporządkowany symbol i kolor ułatwiający dziecku zapamiętanie układu narządów artykulacyjnych odpowiadający tymże głoskom oraz dodatkowo symbol dźwięczności/bezdźwięczności istotny dla dzieci, które mogą mieć problem z różnicowaniem głosek dźwięcznych/ bezdźwięcznych. Pomoc można wykorzystywać w pracy z dziećmi: z zaburzeniami artykulacji w zakresie ćwiczonych głosek, obniżoną sprawnością motoryczną narządów artykulacyjnych, trudnościami w czytaniu i pisaniu, z afazją, niedosłuchem czy autyzmem. SZCZEGÓLNIE POLECAMY DO PRACY Z DZIEĆMI Z: • zaburzeniami artykulacji w zakresie ćwiczonych głosek • obniżoną sprawnością motoryczną narządów artykulacyjnych • trudnościami w czytaniu i pisaniu • afazją • niedosłuchem • autyzmem Zestaw zawiera: • 58 kart A4 • 2 karty A4 dwustronne • 6 kartoników z symbolami Słyszę, widzę i wymawiam. Ćwiczenia kinestezji artykulacyjnej 199027 169 90
RkJQdWJsaXNoZXIy NjAyNzI5