19 MULTIMEDIA Technologia i licencje Matematyka. To rozumiem! została przygotowana w najnowocześniejszej technologii HTML5, dzięki czemu będzie działać zarówno na komputerach, jak i tablicach interaktywnych, tabletach i smartfonach. Produkt nie wymaga instalacji – jest dostępny on-line przez platformę edukacyjną Dzwonek.pl oraz off-line po ściągnięciu zasobów do aplikacji mLibro. Struktura programu została zaprojektowana z myślą o pracy na tablicach interaktywnych. Program zawiera 3 licencje nauczycielskie. Co więcej uczniowie mogą pracować z programem również samodzielnie w ramach dodatkowej subskrypcji zasobów uczniowskich. Dzięki funkcjom platformy Dzwonek.pl nauczyciel może w takim przypadku zlecać prace domowe oraz otrzymywać raporty o wynikach i postępach uczniów. Metodologia Matematyka. To rozumiem! cechuje się najnowocześniejszą metodologią, która pokazuje uczniom rolę matematyki w codzienności, zakłada eksperymentowanie z liczbami, uczy, że dobry wynik może zostać otrzymany różnymi sposobami. Produkt pokrywa w 100% polską podstawę programową, inspirując się przy tym najnowocześniejszymi metodami dydaktycznymi m.in. pochodzącymi z Finlandii. Materiał opracowany został w oparciu o trzy rodzaje operacji: konkretne, wyobrażone i abstrakcyjne. Przykładowo: zagadnienia związane z dziesiątkowym systemem pozycyjnym opracowano w taki sposób, aby umożliwić uczniowi przejście od czynności konkretnych (liczenie klocków) przez wyobrażone (liczenie pieniędzy) do abstrakcji (liczby). Ważnym elementem metodologii programu jest nauczanie realistyczne: ćwiczenia pokazują zastosowanie matematyki w codzienności, pokazują upływ czasu, uczą umiejętności mierzenia czy ważenia przedmiotów, wykonywania doświadczeń losowych czy obliczeń pieniężnych. Co więcej zastosowano tutaj także bezpośrednie odniesienie do doświadczeń ucznia (np. droga do szkoły albo rozkład jazdy), dzięki czemu dziecko łatwiej utrwala praktyczne umiejętności, a nauka matematyki odbywa się w sposób nieuświadomiony. Przekrój multimediów Każdy z działów programu bazuje na różnorodnych zasobach edukacyjnych, dzięki czemu uczniowie są cały czas zaangażowani: • gry i zabawy matematyczne, • elementy stymulujące percepcję i motorykę, • podsumowania rozdziałów, • lekcje Math in English, • lekcje uczniowskie (model dodatkowej subskrypcji), • przerywniki (łamigłówki do uruchomienia przez nauczyciela w celu ożywienia lekcji). Warto zwrócić uwagę na gry dydaktyczne, które pełnią funkcję relaksującą – obniżają napięcie, uczą wyrażania uczuć i rozwiązywania problemów. Dodatkowo tego typu zadania odgrywają ważną rolę w zdobywaniu nowych wiadomości oraz utrwalaniu zdobytej wiedzy. Pakiet szkolny dla klas I – III z licencją dla 3 nauczycieli 031925 1 499,00 brutto pln Pakiet szkolny dla klas I – III – dodatkowa licencja dla 1 użytkownika 031934 349,00 brutto pln Pakiet dla klasy I – licencja dla 3 nauczycieli 031933-1 749,00 brutto pln Pakiet dla klasy II – licencja dla 3 nauczycieli 031933-2 749,00 brutto pln Pakiet dla klasy III – licencja dla 3 nauczycieli 031933-3 749,00 brutto pln Pakiet dla klasy I – dodatkowa licencja dla 1 użytkownika 031935-1 249,00 brutto pln Pakiet dla klasy II – dodatkowa licencja dla 1 użytkownika 031935-2 249,00 brutto pln Pakiet dla klasy III – dodatkowa licencja dla 1 użytkownika 031935-3 249,00 brutto pln Chcesz, aby Twoi uczniowie mogli pracować z programem indywidualnie w domu lub szkole? Dowiedz się więcej na www.torozumiem.pl Wybrane rozwiązania metodyczne produktu to: • matematyka codzienności, • rozwijanie logicznego myślenia i wyobraźni przestrzennej, • przejście od konkretnych przykładów do abstrakcyjnych, • rozdzielanie zadania na kolejne etapy (metoda małych kroków), • rozwijanie kompetencji pracy w grupie (gry zespołowe), • wstęp do kodowania, • interpretacja informacji z wykresów i diagramów oraz umiejętności szacowania wyników.
RkJQdWJsaXNoZXIy NjAyNzI5