Pomoce edukacyjne 2024 infolinia: 801 577 544 www.mojebambino.pl
Spis treści MULTIMEDIA str. 3 GRAFOMOTORYKA str. 64 ROZWÓJ SPOŁECZNY str. 85 PLAN DALTOŃSKI str. 131 STREAM str. 165 ROZWÓJ MOWY str. 23 CZYTANIE str. 55 MATEMATYKA str. 71 KODOWANIE str. 78 DUŻA MOTORYKA str. 114 WIEDZA O ŚWIECIE str. 122 WYDAWNICTWA str. 141 PAKIETY str. 148
Multimedia
POLECENIE: Posłuchaj uważnie! Kto teraz gra? Dziewczynka czy chłopiec? Zaznacz prawidłową odpowiedź. KLIKNIJ NA MNIE POLECENIE: Posłuchaj tego, co mówi smok, a następnie spóbuj to powtórzyć najlepiej jak potra sz. KLIKNIJ NA MNIE POLECENIE: Posłuchaj tego, co mówi smok, a następnie spóbuj to powtórzyć najlepiej jak potra sz. cz c ć/ci POLECENIE: Jaką głoskę słyszysz w wyrazie? Kliknij na odpowiednią literę. KLIKNIJ NA MNIE POLECENIE: Posłuchaj uważnie! Jaki dźwięk słyszysz? Krótki czy długi? Zaznacz prawidłową odpowiedź. drzewa ogrodzenia chłopcy małp małpach małpami małpy chłopców małpom Przy wybiegu z stoi wielu ludzi. Niektóre siedzą spokojnie na konarach , a inne są ciągle w ruchu. Dwóch rozmawia o siedzących nieco z boku. Nagle jedna z podbiega do ogrodzenia z głośnym krzykiem. Przestraszeni odskakują od . Ale po chwili wracają, aby dalej przyglądać się . ZABAWNE MAŁPY POLECENIE: Uzupełnij opowiadanie wyrazami znajdującymi się na dole strony. UZUPEŁNIJ TEKST 4 MULTIMEDIA Bambikowe Logoprzygody – wersja online MED Poszerzanie kompetencji językowych Ciekawe ćwiczenia artykulacyjne Ćwiczenie słuchu Praca nad wymową Wzbogacanie słownictwa Ciekawostki 199258 2 299 90
5 MULTIMEDIA SZCZEGÓLNIE POLECAMY DO PRACY Z DZIEĆMI • z opóźnionym rozwojem mowy • z zaburzeniami artykulacyjnymi • z zaburzeniami przetwarzania słuchowego • z afazją dziecięcą • z autyzmem Zestaw zawiera: • klucz dostępu – licencja jednostanowiskowa • słuchawki dwukanałowe • 70 naklejek • książeczka postępów dziecka Program multimedialny przygotowany z myślą o dzieciach w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Przeznaczony do terapii logopedycznej lub pedagogicznej prowadzonej w gabinecie oraz w domu w celu stymulowania rozwoju mowy i języka dziecka. Całość składa się z sześciu części. Każda z nich zawiera zestaw ćwiczeń rozwijający konkretną umiejętność. Z Bambikowymi logoprzygodami możemy pracować nad: • usprawnianiem praksji oralnej, wykonując ćwiczenia artykulacyjne przygotowane w formie 20 mini filmików. Każdy z nich przedstawia dziecko wykonujące wybrane ćwiczenie usprawniające pracę języka i/ lub warg. Długość czasu trwania ćwiczenia/ filmiku możemy dostosować do możliwości dziecka. Na filmikach niektóre dzieci radzą sobie z zadaniami lepiej, inne gorzej, ale razem z nimi łatwiej będzie dziecku przed monitorem wykonywać wielokrotne ruchy języka, warg i dotrwać do końca wybranego czasu, który odmierza zegar znajdujący się obok ekranu; • poprawą spostrzegania i przetwarzania słuchowego, dzięki ćwiczeniom słuchowym takim jak: „Różnicowanie dźwięków niewerbalnych”, np.: cicho – głośno, wysoko – nisko, szybko – wolno; „Co słyszysz po kolei – pamięć słuchowa wyrazów”, gdzie dziecko ma możliwość wyboru liczby słów do zapamiętania od 2 do 6. Dzieci najpierw słuchają słów, a następnie układają odpowiadające im obrazki w takiej samej kolejności. Obrazków jest o jeden więcej, niż wypowiedzianych słów, więc nie jest to takie proste; „Słyszę i rozumiem”, czyli rozpoznawanie słów w szumie to forma treningu słuchowego, gdzie dziecko najpierw dokonuje wyboru liczby słów od 2 do 4, a następnie po usłyszeniu słowa w szumie ma wybrać odpowiadający mu obrazek spośród znajdujących się na ekranie; „Co słychać w wyrazie” to również zadanie z możliwością wyboru rodzaju ćwiczenia tj. określania nagłosu lub wygłosu wyrazu oraz skoncentrowania się w ramach wybranej grupy na pracy z samogłoskami lub spółgłoskami; „Różnicowanie dźwięków mowy”, gdzie możemy wybrać jedną z dwóch grup ćwiczeń i pracować na sylabach lub wyrazach, po usłyszeniu których dziecko ma rozpoznawać, która z prezentowanych u dołu ekranu liter odpowiada głosce występującej w usłyszanej sylabie lub usłyszanym słowie. W ramach każdej z tych grup możemy z dzieckiem pracować z dźwiękami różniącymi się dźwięcznością – bezdźwięcznością (w-f) oraz zestawami typu: sz-s-ś itp. „Rytmy” to 3 rodzaje ćwiczeń. Dziecko może nauczyć się tu rozpoznawać rytm i wskazywać pasujący do niego układ graficzny, określać, czy dwa rytmy są takie same czy różne lub po wysłuchaniu rytmu spróbować samodzielnie ułożyć go na ekranie; „Rymy” to również zestaw 3 grup zadań. Dzieci ćwiczą tu odnajdywanie par słów, które rymują się, szukają rymu do zaprezentowanego słowa, uzupełniają zdania wyrazami, tak aby powstała rymowanka; • wymową w oparciu o grupę ćwiczeń mających na celu wspieranie dziecka w pracy nad poprawą artykulacji. Każda z proponowanych głosek może być utrwalana w izolacji, na poziomie sylaby, wyrazu (w nagłosie, śródgłosie i wygłosie), w zwrotach dwuwyrazowych. Ćwiczenia z głoskami polegają na powtarzaniu, samodzielnym wybrzmiewaniu i nazywaniu obrazków. Na poziomie zdania pracujemy z dziećmi nad różnicowaniem głosek typu sz-s. Mamy tu również możliwość autokorekty, czyli wysłuchania i oceny poprawności własnych wypowiedzi przez dziecko. Nieco bardziej rozbudowana jest część ćwiczeń dotycząca głoski „r”. Zawiera ona ćwiczenia wstępne do tej głoski, wyrazy w których głoska „r” występuje po określonych głoskach „t”, „d”, „p”, „b”, „k”, „g”; wyrazy z głoską „r” między samogłoskami oraz głoskę „r” w zwrotach dwuwyrazowych i zdaniach; • wzbogacaniem słownictwa, dzięki poznaniu przeciwieństw, czyli przymiotników określających przeciwstawne cechy desygnatów oraz określaniu cech rzeczowników. Dzieci poznają tu też treść przysłów i nauczą się ich znaczeń; • rozwijaniem kompetencji językowych, wykonując zadania dające dzieciom możliwość wyszukiwania i poprawiania błędów logicznych i gramatycznych w zdaniach; opisywania ilustracji oraz uzupełniania tekstów opowiadań wyrazami w odpowiedniej formie gramatycznej. Ostatnia z części „Warto tu zajrzeć” zawiera podstawowe informacje o warunkach prawidłowego rozwoju mowy, najczęstszych wadach artykulacyjnych oraz dyplomy do wydrukowania. Program posiada bardzo ciekawą i kolorową szatę graficzną. Jest bardzo prosty w obsłudze. Materiał językowy wykorzystany w większości ćwiczeń podawany jest w formie losowej. Dziecko ma więc możliwość wielokrotnego powtarzania zadania i nie uczy się odpowiedzi na pamięć. Zalatą Bambikowych logoprzygód jest również fakt, że zawarte w nich ćwiczenia są dostosowane do dzieci, które jeszcze nie czytają – po najechaniu kursorem na tekst czyta go lektor lub materiał językowy podany jest w formie graficznej. Część tekstu podzielona jest kolorami na sylaby, co stanowi duże ułatwienie dla dzieci, które umiejętności czytania jeszcze dobrze nie opanowały. W programie zastosowano również jednolity dla wszystkich zadań system motywacyjny. Odpowiednie sygnały dźwiękowe informują dziecko o poprawności wykonania zadania, czasami na ekranie pojawia się smok Bambik lub inna NIESPODZIANKA. Często słychać słowną pochwałę lub w przypadku kilku nieprawidłowych odpowiedzi motywator, np. Następnym razem na pewno się uda! • klucz dostępu – licencja jednostanowiskowa • słuchawki dwukanałowe • 70 naklejek • książeczka postępów dziecka Wymagania systemowe: 1. Windows XP 32/64-bit + Service Pack 3 + DirectX 9.0c procesor min. Core Duo 1.2GHz, RAM 512MB, Video RAM 512MB, karta dźwiękowa 2. Windows Vista/7/8 64-bit + DirectX 9.0c procesor min. Core Duo 1.2GHz, RAM 2GB, Video RAM 1GB, karta dźwiękowa 3. Mac OS X 10.7 64-bit procesor min. Core Duo 1.2GHz, RAM 1GB, Video RAM 512MB, karta dźwiękowa 4. Linux Ubuntu 14.04 z bibliotekami: SDL2, Swscale 2, AVformat 54, AVcodec 54, AVutil 52 procesor min. Core Duo 1.2GHz, RAM 512MB, Video RAM 512MB, karta dźwiękowa. Program współpracuje z: • komputerem posiadającym ekran dotykowy • tablicą interaktywną Do instalacji programu wymagany jest dostęp do internetu. Bambikowe logoprzygody – wersja online MED 199258
6 MULTIMEDIA „Słuchaj z Bambikiem” to program terapeutyczny, przeznaczony dla dzieci od 3. roku życia. Mogą z niego korzystać przedszkolaki i dzieci w młodszym wieku szkolnym. Zebrane w nim ćwiczenia rozwijają uwagę i pamięć słuchową oraz umiejętność identyfikowania i różnicowania dźwięków. Pomoc jest skonstruowana zgodnie z zasadą stopniowania trudności, dlatego jest również doskonałym narzędziem do stymulacji wyższych funkcji słuchowych w terapii dzieci z opóźnionym rozwojem mowy, z afazją dziecięcą, dysleksją, z zaburzeniami słuchu, autyzmem, a przede wszystkim z zaburzeniami przetwarzania słuchowego [APD]. Odpowiedni poziom funkcji słuchowych ma wpływ na kształtowanie się prawidłowej wymowy, sprawności językowych, a w późniejszym czasie na opanowanie funkcji fonologicznych tj. różnicowania głosek, łączenia ich w wyrazy, ustawiania w odpowiedniej kolejności w wyrazie i przekształcania. Program Słuchaj z Bambikiem umożliwia dziecku rozwijanie zdolności, które warunkują prawidłową naukę czytania i pisania. Dziecko wraz ze znanym i lubianym już bohaterem pomocy edukacyjnych – smokiem Bambikiem – wykonuje ćwiczenia rozwijające: – słuch i uwagę słuchową, – uwagę wzrokową, – pamięć słuchową, – różnicowanie wysokości dźwięków, – różnicowanie długości dźwięków. Do pracy z programem zalecane są słuchawki (085186, sprzedawane osobno). Wymagania systemowe: 1. Windows XP 32/64-bit + Service Pack 3 + DirectX 9.0c procesor min. Core Duo 1.2GHz, RAM 512MB, Video RAM 512MB, karta dźwiękowa 2. Windows Vista/7/8/10 64-bit + DirectX 9.0c procesor min. Core Duo 1.2GHz, RAM 2GB, Video RAM 1GB, karta dźwiękowa Licencja bezterminowa na 1 stanowisko SZCZEGÓLNIE POLECAMY DO PRACY Z DZIEĆMI • z opóźnionym rozwojem mowy • z afazją dziecięcą • z dysleksją • z autyzmem • z zaburzeniami słuchu, a przede wszystkim z zaburzeniami przetwarzania słuchowego [APD] 399 90 Słuchaj z Bambikiem MED 199257
7 MULTIMEDIA SZCZEGÓLNIE POLECANY DO PRACY Z DZIEĆMI Z • nieprawidłową artykulacją Jest to multimedialna pomoc wspierająca dzieci w codziennych ćwiczeniach nad prawidłową artykulacją. W skład pomocy wchodzi 136 zadań dla 13 głosek: ś/si, ć/ci, ź/zi, dź/dzi, s, z, c, dz, sz, ż/rz, cz, dż,, r. Zgodnie z chronologią pojawiania się poszczególnych głosek w mowie dziecka mamy tutaj cztery zestawy: • około 3. roku życia dziecka powinny pojawić się głoski ś/si, ć/ci, ź/zi, dź/dzi; • około 4. roku życia dziecka powinny pojawić się głoski s, z, c, dz; • około 5. roku życia dziecka powinny pojawić się głoski sz, ż/rz, cz, dż; • około 6. roku życia dziecka powinna pojawić się głoska r Praca nad każdą głoską oparta jest na podobnych schemacie. Rozpoczynamy od realizacji głoski w sylabie, potem w wyrazie, zwrotach 2-wyrazowych i na końcu ćwiczymy zdania. Nieco inaczej wygląda to w przypadku głoski r. Tu zaczynamy od ćwiczeń przygotowujących narządy artykulacyjne do realizacji tej głoski, a następnie ćwiczymy jej artykulację w wyrazach, w których występuje ona po kolejnych spółgłoskach. Urozmaiceniem programu jest zabawa memo znajdująca się na końcu zestawu ćwiczeń dla każdej głoski. Ćwiczenia można wykonywać wielokrotnie, materiał językowy jest tak dobrany, aby ćwiczony dźwięk był realizowany w nagłosie, wygłosie i śródgłosie wyrazów. Program ZABAWY Z GŁOSKAMI w ciekawy sposób urozmaica bardzo często żmudną pracę nad prawidłową artykulacją, jaką muszą wykonać dzieci. Zachowuje zasadę stopniowania trudności. Daje dziecku możliwość poprawy wymowy oraz wzbogacenia słownictwa. • licencja na 3 stanowiska • wymagania systemowe: Android min. 5.0, procesor min. Core Duo 1.8GHz, RAM 1GB, Video RAM 512MB 899 90 Zabawy z głoskami 199339
8 MULTIMEDIA Zestaw zawiera: • klucz dostępowy; • słuchawki 1 szt. (wymagane do pracy z modułami STUDIO NAGRAŃ i ŚWIETLICA; dodatkowe słuchawki do zakupienia oddzielnie – kod: 085186); • naklejki; • książeczka postępów dziecka oraz szablon do wykonania Pucharu Akademii. Akademia Bambika to program multimedialny przygotowany z myślą o dzieciach w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym (od 5 do 8 lat). Program terapeutyczny będący wsparciem dla logopedów, pedagogów i nauczycieli. Z powodzeniem może być również stosowany podczas zajęć rewalidacyjnych, świetlicowych oraz indywidualnie w domu. Ma wspomagać proces ogólnego kształcenia – wspierać nabywanie podstawowych umiejętności edukacyjnych oraz stymulować rozwój poznawczy: spostrzeganie wzrokowe i słuchowe, myślenie, mówienie. Program umożliwia również doskonalenie koncentracji uwagi, pamięci, rozwija samodzielne myślenie, zdolność rozwiązywania problemów, umiejętność wyrażania emocji, a także umiejętności społeczne. Wzbogaca wiedzę dziecka z zakresu przestrzegania zasad bezpieczeństwa, dbania o higienę i zdrowie, przypomina o normach dobrego zachowania. Przeznaczony dla dzieci: • z obniżonym poziomem funkcji słuchowych, • z zaburzeniami przetwarzania słuchowego; • u których chcemy rozwijać funkcje słuchowego; • z zaburzeniami uwagi i pamięci słuchowej, z ADHD; • z trudnościami w opanowaniu umiejętności czytania i pisania. Karty pracy dają także dodatkową możliwość ćwiczenia przez dziecko grafomotoryki, koordynacji wzrokowo-ruchowej oraz orientacji przestrzennej. Motywem przewodnim programu jest zwiedzanie przez dziecko Akademii Bambika, mieszczącej się w starym zamku. Bambik – mądry i przyjazny smok oprowadza po kolejnych komnatach zamczyska, a w każdej z nich na dzieci czeka wiele ciekawych przygód i zadań. Nagrodą za ich rozwiązanie jest zdobywanie kolejnych tytułów Mistrza oraz – po przejściu całego programu – Pucharu Akademii. Program składa się z pięciu części – każda z nich zawiera zestaw ćwiczeń rozwijający konkretną umiejętność. Istnieje możliwość oddzielnego zakupienia dostępu do poszczególnych części programu (do każdej z nich dołączone są odpowiednie karty pracy). Aby jednak zapewnić dzieciom stymulację wszystkich istotnych dla rozwoju procesów poznawczych, należy umożliwić im rozwiązanie wszystkich części gry. Zakupienie całego programu zapewnia także otrzymanie zestawu materiałów niezbędnych do monitorowania postępów dziecka oraz przygotowania dla niego nagrody za pracę – Pucharu Akademii. Dodatkowymi zaletami programu są: • ciekawa i kolorowa szata graficzna, • łatwość obsługi i przejrzysta nawigacja, • dostosowanie zadań do dzieci, które jeszcze nie czytają lub mają kłopoty z samodzielnym czytaniem • po najechaniu kursorem na postać Bambika, polecenia i teksty czyta lektor (lub materiał podany jest w formie graficznej), • możliwość wielokrotnego powtarzania zadania i wrócenia do treści, którą dziecko chce sobie przypomnieć, stworzenie jednolitego dla wszystkich zadań systemu motywacyjnego – smok Bambik informuje dziecko o poprawności wykonania zadania, często wypowiada słowną pochwałę lub w przypadku nieprawidłowych odpowiedzi, zachęca do dalszej pracy. Akademia Bambika – pakiet, zawiera 5 części programu: – BIBLIOTEKA, – LABORATORIUM, – STUDIO NAGRAŃ, – ŚWIETLICA, – PLAC ZABAW, oraz część dodatkową SALA PLASTYCZNA, zawierającą karty pracy do wybranych zadań. Wymagania systemowe: 1. Windows XP 32/64bit + Service Pack 3 + DirectX 9.0c procesor min. Core Duo 1.8GHz, RAM 1GB, Video RAM 512MB, karta dźwiękowa 2. Windows Vista/7/8/10 64-bit + DirectX 9.0c procesor min. Core Duo 1.8GHz, RAM 3GB, Video RAM 1GB, karta dźwiękowa 3. Mac OS X 10.7 64-bit procesor min. Core Duo 1.8GHz, RAM 1GB, Video RAM 512MB, karta dźwiękowa 4. Android min. 5.0, procesor min. Core Duo 1.8GHz, RAM 1GB, Video RAM 512MB Użytkowanie programu wymaga dostępu do internetu. Licencja na 3 stanowiska. SZCZEGÓLNIE POLECAMY DO PRACY Z DZIEĆMI • wymagającymi stymulacji rozwoju poznawczego • z obniżonym rozwojem mowy • z obniżonym poziomem funkcji słuchowych • wymagającymi wsparcia w rozwoju emocjonalnym 2 999 90 Akademia Bambika - pakiet MED 199165
9 MULTIMEDIA Plac zabaw to miejsce, w którym dzieci doskonalą umiejętności wyrażania emocji oraz umiejętności społeczne, a także przypominają sobie o zasadach tzw. dobrego zachowania. • TRAMPOLINA to zestaw zadań rozwijających umiejętność rozpoznawania, nazywania i wyrażania różnych emocji. • Pokonując stopnie DRABINKI dziecko rozwiązuje zadania przypominające o zasadach dobrego zachowania. • Wspinając się na ŚCIANKĘ WSPINACZKOWĄ rozwiązujemy zadania dotyczące przestrzegania zasad bezpieczeństwa. • Podczas zabawy w PIASKOWNICY wykonujemy zadania podkreślające rolę dbania o higienę i zdrowie. MODUŁ ZAWIERA 48 ZADAŃ. Wymagania systemowe: 1. Windows XP 32/64-bit + Service Pack 3 + DirectX 9.0c procesor min. Core Duo 1.8GHz, RAM 1GB, Video RAM 512MB, karta dźwiękowa 2. Windows Vista/7/8/10 64-bit + DirectX 9.0c procesor min. Core Duo 1.8GHz, RAM 3GB, Video RAM 1GB, karta dźwiękowa 3. Mac OS X 10.7 64-bit procesor min. Core Duo 1.8GHz, RAM 1GB, Video RAM 512MB, karta dźwiękowa Użytkowanie programu wymaga dostępu do internetu. SZCZEGÓLNIE POLECAMY DO PRACY Z DZIEĆMI • wymagającymi wsparcia w rozwoju kompetencji emocjonalnych i społecznych Akademia Bambika. Plac zabaw MED 199164 399 90
10 MULTIMEDIA SZCZEGÓLNIE POLECAMY DO PRACY Z DZIEĆMI Z • obniżonym rozwojem mowy • nieprawidłową artykulacją • ubogim zasobem słownika W świetlicy dziecko może popracować nad wymową i wzbogacaniem słownika. Klikając na odpowiednie przedmioty znajdujące się w świetlicy przechodzimy do aktywnych części, w których będzie można ćwiczyć: • Praksję oralną – w postaci filmików przedstawiających dzieci wykonujące ćwiczenia narządów artykulacyjnych (dzieci prezentujące ćwiczenia radzą sobie z nimi raz lepiej raz gorzej). Prawidłowy wzór wykonania ćwiczenia zawsze podaje terapeuta. Olbrzymią zaletą tej części jest fakt, że czas trwania filmików możemy regulować i dostosować do możliwości dziecka; • Prawidłową wymowę głosek (poza głoskami szumiącymi i głoską r – materiały do ćwiczeń tych głosek znajdują się w programie Bambikowe Logoprzygody) – materiał językowy zawiera wyrazy, w których ćwiczona głoska znajduje się na początku, w środku i na końcu wyrazu oraz wybrane do ćwiczeń słowa nie zawierają głosek szumiących i głoski r; • Wzbogacanie słownictwa, gdzie dziecko, po usłyszeniu zdania typu: W Lesie zobaczymy…., wybiera pasujące do niego obrazki i nazywa je kończąc w ten sposób wypowiedź; • Klasyfikowanie – tu dziecko ma podaną konkretną kategorię, np. biżuteria, a jego zadaniem jest wybranie spośród zaprezentowanych na ekranie obrazków przedmiotów należących do tej kategorii. MODUŁ ZAWIERA 64 ZADANIA. Konieczność dokupienia słuchawek w ilości odpowiadającej liczbie uczestników. Słuchawki sprzedawane oddzielnie (kod: 085186). Wymagania systemowe: 1. Windows XP 32/64-bit + Service Pack 3 + DirectX 9.0c procesor min. Core Duo 1.8GHz, RAM 1GB, Video RAM 512MB, karta dźwiękowa 2. Windows Vista/7/8/10 64-bit + DirectX 9.0c procesor min. Core Duo 1.8GHz, RAM 3GB, Video RAM 1GB, karta dźwiękowa 3. Mac OS X 10.7 64-bit procesor min. Core Duo 1.8GHz, RAM 1GB, Video RAM 512MB, karta dźwiękowa Użytkowanie programu wymaga dostępu do internetu. Akademia Bambika. Świetlica MED 199163 499 90
11 MULTIMEDIA Studio nagrań to miejsce, w którym dziecko będzie poznawać świat dźwięków, uczyć się je lepiej identyfikować, rozumieć i zapamiętywać. Będzie mogło ćwiczyć tu: • Rozumienie mowy – ćwiczenia, podczas których zadaniem dziecka jest wysłuchać i zapamiętać tekst, a następnie spośród dwóch bardzo podobnych obrazków (różniących się drobnymi szczegółami) wybrać ten, który dokładnie pasuje do usłyszanego tekstu; • Spostrzeganie błędów artykulacyjnych – tym razem dziecko słucha słów wypowiadanych przez smoka Bambika, a jego zadaniem jest ocena tego, czy smok wypowiedział słowo prawidłowo czy nie; • Pamięć słuchową bezpośrednią – tutaj po wysłuchaniu zdania wypowiedzianego przez smoka, dziecko będzie odpowiadać na pytania dotyczące jego treści; • Różnicowanie paronimów – ćwiczenie polega na wskazaniu obrazka (jednego spośród dwóch), który odpowiada słowu wypowiadanemu przez smoka Bambika. Zadanie jest o tyle trudne, że nazwy przedmiotów, które dziecko widzi, są do siebie bardzo podobne brzmieniowo np. muszka – puszka; • Różnicowanie dźwięków niewerbalnych – w tej części zadaniem dziecka jest różnicowanie wysokości dźwięków i zapamiętywanie sekwencji, czyli kolejności w jakiej one po sobie występują; • Rozumienie mowy w szumie – zadaniem dziecka jest powtórzenie zdania, które usłyszy w słuchawkach (słuchawki są dołączone do programu) i wskazanie obrazka pasującego do wypowiedzi, którą usłyszało. Nie jest to takie proste, ponieważ brzmienie zdań jest bardzo podobne, np. Niedaleko jest łódka; Niedaleko jest kłódka; Niedaleko jest budka. MODUŁ ZAWIERA 154 ZADANIA. Konieczność dokupienia słuchawek w ilości odpowiadającej liczbie uczestników. Słuchawki sprzedawane oddzielnie (kod: 085186). Wymagania systemowe: 1. Windows XP 32/64-bit + Service Pack 3 + DirectX 9.0c procesor min. Core Duo 1.8GHz, RAM 1GB, Video RAM 512MB, karta dźwiękowa 2. Windows Vista/7/8/10 64-bit + DirectX 9.0c procesor min. Core Duo 1.8GHz, RAM 3GB, Video RAM 1GB, karta dźwiękowa 3. Mac OS X 10.7 64-bit procesor min. Core Duo 1.8GHz, RAM 1GB, Video RAM 512MB, karta dźwiękowa Użytkowanie programu wymaga dostępu do internetu. SZCZEGÓLNIE POLECAMY DO PRACY Z DZIEĆMI: • z obniżonym poziomem funkcji słuchowych; • z zaburzeniami przetwarzania słuchowego; • u których chcemy rozwijać funkcje słuchowe; • z zaburzeniami uwagi i pamięci słuchowej, z ADHD; • z trudnościami w opanowaniu umiejętności czytania i pisania Akademia Bambika. Studio nagrań MED 199162 799 90
12 MULTIMEDIA Laboratorium to miejsce, w którym dzięki doświadczeniom i eksperymentom rozwija się umiejętność wykonywania operacji myślowych – pozwalają nam one zdobywać wiedzę i doświadczenie w otaczającej rzeczywistości oraz rozwiązywać problemy. Znajduje się tu wiele ciekawych sprzętów laboratoryjnych, takich jak: klocki, obwód elektryczny, wahadło, lupa, aparat fotograficzny, stojak z probówkami, liczydło. Za każdym z nich kryją się zadania, które stymulują rozwój umiejętności: • szeregowania, • klasyfikowania, • myślenia przyczynowo-skutkowego, • myślenia symbolicznego, • pamięci, • tworzenia sekwencji, • logicznego myślenia. MODUŁ ZAWIERA 84 ZADANIA. Wymagania systemowe: 1. Windows XP 32/64-bit + Service Pack 3 + DirectX 9.0c procesor min. Core Duo 1.8GHz, RAM 1GB, Video RAM 512MB, karta dźwiękowa 2. Windows Vista/7/8/10 64-bit + DirectX 9.0c procesor min. Core Duo 1.8GHz, RAM 3GB, Video RAM 1GB, karta dźwiękowa 3. Mac OS X 10.7 64-bit procesor min. Core Duo 1.8GHz, RAM 1GB, Video RAM 512MB, karta dźwiękowa Użytkowanie programu wymaga dostępu do internetu. SZCZEGÓLNIE POLECAMY DO PRACY Z DZIEĆMI • wymagającymi stymulowania rozwoju poznawczego oraz myślenia przyczynowo-skutkowego Akademia Bambika. Laboratorium MED 199161 699 90
13 MULTIMEDIA W bibliotece dzieci napotykają na pięć różnych ksiąg z zadaniami rozwijającymi percepcję wzrokową, czyli zdolność rozpoznawania i rozróżniania bodźców wzrokowych, a także umiejętność ich interpretowania przez odniesienie do dotychczasowych doświadczeń. Znajdują się tu ćwiczenia z zakresu: • analizy wzrokowej, • syntezy wzrokowej, • stosunków przestrzennych, • spostrzegania bodźców abstrakcyjnych, • pamięci wzrokowej. MODUŁ ZAWIERA 60 ZADAŃ. Wymagania systemowe: 1. Windows XP 32/64-bit + Service Pack 3 + DirectX 9.0c procesor min. Core Duo 1.8GHz, RAM 1GB, Video RAM 512MB, karta dźwiękowa 2. Windows Vista/7/8/10 64-bit + DirectX 9.0c procesor min. Core Duo 1.8GHz, RAM 3GB, Video RAM 1GB, karta dźwiękowa 3. Mac OS X 10.7 64-bit procesor min. Core Duo 1.8GHz, RAM 1GB, Video RAM 512MB, karta dźwiękowa Użytkowanie programu wymaga dostępu do internetu. SZCZEGÓLNIE POLECAMY DO PRACY Z DZIEĆMI • ujawniającymi zaburzenia analizy i syntezy wzrokowej Akademia Bambika. Biblioteka MED 199160 599 90
14 MULTIMEDIA Akademia Bambika. Operacje myślowe na Knowla Wall i Knowla Box 199231 599 90
15 MULTIMEDIA Program multimedialny Operacje Myślowe to jedna z części Akademii Bambika zaprojektowana na potrzeby Knowla Wall (821105) i Knowla Box (821106). Program przeznaczony jest dla dzieci w wieku od 5 do 8 lat. Dzięki ćwiczeniom i zadaniom dziecko zdobywa wiedzę i doświadczenie w otaczającej rzeczywistości oraz umiejętność rozwiązywania problemów. Ćwiczenia dotyczą pracy w laboratorium, dlatego elementy pojawiające się na planszach związane są często ze sprzętem laboratoryjnym takim jak: obwód elektryczny, wahadło, lupa, aparat fotograficzny, stojak z probówkami, liczydło. Za każdym z nich kryją się zadania, które stymulują rozwój: • szeregowania • klasyfikowania • myślenia przyczynowo-skutkowego • myślenia symbolicznego • pamięci • tworzenia sekwencji • logicznego myślenia Dzięki adaptacji programu na Magiczną ścianę dziecko ma możliwość wykonywania ćwiczeń w postawie stojącej, z konieczności poruszania się, co daje mu większe poczucie swobody, zabawy i rozrywki. Zalety programu: • czytelna i ciekawa szata graficzna, • dostosowanie ćwiczeń do poziomu dzieci, które nie posiadły umiejętności czytania, • przejrzysta nawigacja i łatwa obsługa (dzieci wskazują odpowiedzi piłeczką), • możliwość wielokrotnego powtarzania zadania i wrócenia do treści, którą dziecko chce sobie przypomnieć, • stworzenie jednolitego dla wszystkich zadań systemu motywacyjnego – smok Bambik informuje dziecko o poprawności wykonania zadania, często wypowiada słowną pochwałę lub w przypadku nieprawidłowych odpowiedzi, zachęca do dalszej pracy. Użytkowanie programu wymaga dostępu do internetu. Akademia Bambika. Operacje myślowe na Knowla Wall i Knowla Box 199231 599 90 SZCZEGÓLNIE POLECAMY DO PRACY Z DZIEĆMI • wymagającymi stymulowania rozwoju poznawczego • oraz myślenia przyczynowo-skutkowego
16 MULTIMEDIA JumboEdu JumboEdu to innowacyjny, interaktywny program edukacyjny zaprojektowany przez ekspertów w zakresie rozwoju dziecka. Zawiera 1200 plansz posegregowanych zgodnie z materiałem realizowanym przez nauczyciela przez cały rok. Program został dostosowany do podstawy programowej wychowania przedszkolnego. Przegląd literatury naukowej pokazuje, iż interaktywna edukacja wizualna i słuchowa ma pozytywny wpływ na rozwój dzieci. Poprzez dynamiczne i kolorowe animacje przenosi dzieci w świat pełen wyzwań i niesamowitych odkryć. Bogactwo różnorodnych zadań sprawia, że dzieci chętnie rozwiązują zadania wciągając się w fascynujący świat zabawy i nauki. 135255 135256 135257
17 MULTIMEDIA JumboEdu to aż 1200 starannie zaprojektowanych interaktywnych plansz posegregowanych w 4 pory roku, każda z nich zawiera 6 kategorii po 50 plansz, dzięki którym dzieci ćwiczą: 1. myślenie logiczne 2. myślenie przyczynowo-skutkowe 3. myślenie symboliczne 4. tworzenie sekwencji 5. wykluczanie elementów ze zbioru 6. wnioskowanie 7. pamięć 8. refleks 9. myślenie przez analogię 10. koncentrację uwagi 11. percepcję wzrokową 12. percepcję słuchową 13. klasyfikowanie 14. sprawność grafomotoryczną 15. wyobraźnię 16. orientację w schemacie ciała i przestrzeni 17. umiejętności matematyczne – przeliczanie, tworzenie zbiorów, dodawanie, odejmowanie, porównywanie zbiorów, 18. czytanie 19. sprawność manualną i grafomotoryczną oraz rozwijają zasób słownictwa, wiedzę ogólną i kompetencje społeczno-emocjonalne. Nasz nowoczesny program został dostosowany do podstawy programowej wychowania szkolnego oraz przedszkolnego. Program zawiera 2 rodzaje plansz: 1. Interaktywne plansze statyczne – wymagające kreślenia, przesuwania, uzupełniania, zaznaczania, przyciskania, wpisywania, 2. Interaktywne plansze dynamiczne – wymagające interaktywnego reagowania – łapania, dotykania elementów w ruchu, dopasowywania. Główne zalety programu: • Zróżnicowane ćwiczenia i zadania atrakcyjne dla dzieci – puzzle, ruchome łamigłówki czy zadania zręcznościowe, szyfrowanki, zagadki, dopasowywanie kształtów, sortowanie, sudoku, wykreślanki, krzyżówki, kreatywne zadania itd. • 3 poziomy trudności – łatwe, średnie, trudne – możliwość doboru treści do poziomu funkcjonowania dziecka • możliwość realizacji podstawy programowej zarówno indywidualnie, jak i w pracy z całą grupą • dostosowany do potrzeb – rysowanie na płaszczyźnie w pionie, dużo plansz czarno-białych, prosta forma, jasny przekaz, duży format, nie jest w konwencji tradycyjnych gier • ciekawa szata graficzna • wykorzystane w programie wizualne i dźwiękowe bodźce przyciągają uwagę dzieci i pomagają wzmocnić proces uczenia się i uczą poprzez wielozmysłowe doświadczenia • łatwość obsługi i przejrzysta, intuicyjna nawigacja • polecenia czytane przez lektora, możliwość wielokrotnego odsłuchiwania • możliwość wielokrotnego powtarzania zadania • informacja o poprawności wykonania zadania, bądź nieprawidłowym wykonaniu • oszczędność papieru • ilość treści i zadań jest tak obszerna i zróżnicowana, że można zrezygnować z tradycyjnych książek i pakietów • wyszukiwarka zadań i tematów • większa efektywność w nauczaniu – atrakcyjne i interesujące narzędzie, budzące zainteresowanie, wspiera wszechstronny rozwój dzieci • bardzo ułatwia pracę nauczycielom – gotowe treści dydaktyczne posegregowane zgodnie z rozkładem materiału w przewodnikach dla nauczycieli, • konstrukcja i treści zawarte w programie umożliwiają nauczycielom dostosowanie materiałów edukacyjnych do indywidualnych potrzeb każdego dziecka • idealne wsparcie dla nauczycieli w procesie edukacyjnym • doskonale rozwija umiejętności technologiczne dzieci – uczy obsługi nowoczesnych narzędzi technologicznych, co jest niezwykle ważne w dzisiejszym cyfrowym świecie • w przyszłości możliwość dokupienia dodatkowych pakietów tematycznych JumboEdu to doskonałe narzędzie do pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych, w tym dzieci ze spektrum autyzmu z uwagi na: • interaktywne zadania angażujące dzieci w proces uczenia, • konstrukcję zadań, która zachęca do kontynuowania nauki i osiągania postępów, co wpływa na motywację i zainteresowanie dziecka, • możliwość doboru treści zadań do zainteresowań dziecka i potrzeb terapeutycznych, • możliwość dostosowania poziomu trudności do umiejętności dziecka, • możliwość rozwijania różnorodnych funkcji u dzieci – poznawczych, percepcyjno-motorycznych, słownikowych, społeczno-emocjonalnych, itd., • przyjemną dla oka grafikę, która stymuluje wyobraźnię i pobudza zainteresowanie dziecka, • ogromną różnorodność zadań, która sprawia, że dzieci się nie nudzą i chętnie korzystają z programu, • dostępną i zrozumiałą formę przekazu, wizualne prezentacje, krótkie instrukcje. Licencjonowanie oraz wymagania sprzętowo- -systemowe 1. Licencja Licencja przeznaczona dla użytkownika instytucjonalnego. Typy licencji: a. 1 stanowisko b. 3 stanowiska c. 5 stanowisk W ramach licencjonowania wieczystego użytkownik uzyskuje dwuletnie wsparcie online oraz telefoniczne dla instalacji oraz użytkowania. 2. Sposób działania oprogramowania Aplikacja w celu działania wymaga dostępu do Internetu w trybie on-line. Wymagania sprzętowe oraz systemowe Oprogramowanie działa poprawnie na większości urządzeń typu: • Tablety • Smartfony z systemem Android oraz IO • Komputery stacjonarne, laptopy z systemem Microsoft Windows oraz Linux • Tablice interaktywne • Monitory interaktywne Wymagania oprogramowania 1. Windows Vista/7/8/10 64-bit a. dwurdzeniowy 1.8GHz, RAM 2GB, Video RAM 512MB, karta dźwiękowa 2. Mac OS X 10.7 64-bit a. procesor dwu rdzeniowy 1.8GHz, RAM 2GB, Video RAM 512MB, karta dźwiękowa 3. Android min. 9.0 4. IOS min. 10.3.4 a. dwurdzeniowy 1.8GHz, RAM 2GB, Video RAM 512MB, karta dźwiękowa SZCZEGÓLNIE POLECANY DO PRACY Z DZIEĆMI • o specjalnych potrzebach edukacyjnych, w tym z dziećmi ze spektrum autyzmu JumboEdu 135255 135256 135257 JumboEdu 135255 wersja 1-stanowiskowa 1 299,00 135256 wersja 3-stanowiskowa 2 599,00 135257 wersja 5-stanowiskowa 3 899,00 brutto pln
18 MULTIMEDIA Matematyka. To rozumiem! to najnowocześniejszy produkt multimedialny przeznaczony do nauki matematyki (z elementami języka angielskiego) na etapie edukacji wczesnoszkolnej, zgodny z obowiązującą podstawą programową. Dlaczego warto wybrać produkt? • ponad 3500 ekranów multimedialnych, • kilkanaście rodzajów ćwiczeń, dzięki czemu uczniowie są ciągle zaangażowani, • ponad 460 zróżnicowanych lekcji, • przewodniki metodyczne dla nauczycieli, • ponad 70 wzorów kart pracy dla uczniów w PDF, • tradycyjne pomoce dydaktyczne (m.in. liczmany, puzzle po angielsku itp.), które wpływają na zróżnicowanie lekcji, • wersja dla trzech nauczycieli, • bezterminowa licencja, • działa na każdym urządzeniu (technologia HTML5), • możliwość pracy off-line i on-line, • systemy mobilizujące uczniów do nauki (nagrody, animacje) i informujące ich o postępach. Multimedialna i tradycyjna zawartość programu umożliwia naukę wg wzorców nauczania hybrydowego. To świetna propozycja zarówno do nauczania wczesnoszkolnego w klasach I-III, jak i na kółkach matematycznych. OBEJRZYJ FILM PRODUKT
19 MULTIMEDIA Technologia i licencje Matematyka. To rozumiem! została przygotowana w najnowocześniejszej technologii HTML5, dzięki czemu będzie działać zarówno na komputerach, jak i tablicach interaktywnych, tabletach i smartfonach. Produkt nie wymaga instalacji – jest dostępny on-line przez platformę edukacyjną Dzwonek.pl oraz off-line po ściągnięciu zasobów do aplikacji mLibro. Struktura programu została zaprojektowana z myślą o pracy na tablicach interaktywnych. Program zawiera 3 licencje nauczycielskie. Co więcej uczniowie mogą pracować z programem również samodzielnie w ramach dodatkowej subskrypcji zasobów uczniowskich. Dzięki funkcjom platformy Dzwonek.pl nauczyciel może w takim przypadku zlecać prace domowe oraz otrzymywać raporty o wynikach i postępach uczniów. Metodologia Matematyka. To rozumiem! cechuje się najnowocześniejszą metodologią, która pokazuje uczniom rolę matematyki w codzienności, zakłada eksperymentowanie z liczbami, uczy, że dobry wynik może zostać otrzymany różnymi sposobami. Produkt pokrywa w 100% polską podstawę programową, inspirując się przy tym najnowocześniejszymi metodami dydaktycznymi m.in. pochodzącymi z Finlandii. Materiał opracowany został w oparciu o trzy rodzaje operacji: konkretne, wyobrażone i abstrakcyjne. Przykładowo: zagadnienia związane z dziesiątkowym systemem pozycyjnym opracowano w taki sposób, aby umożliwić uczniowi przejście od czynności konkretnych (liczenie klocków) przez wyobrażone (liczenie pieniędzy) do abstrakcji (liczby). Ważnym elementem metodologii programu jest nauczanie realistyczne: ćwiczenia pokazują zastosowanie matematyki w codzienności, pokazują upływ czasu, uczą umiejętności mierzenia czy ważenia przedmiotów, wykonywania doświadczeń losowych czy obliczeń pieniężnych. Co więcej zastosowano tutaj także bezpośrednie odniesienie do doświadczeń ucznia (np. droga do szkoły albo rozkład jazdy), dzięki czemu dziecko łatwiej utrwala praktyczne umiejętności, a nauka matematyki odbywa się w sposób nieuświadomiony. Przekrój multimediów Każdy z działów programu bazuje na różnorodnych zasobach edukacyjnych, dzięki czemu uczniowie są cały czas zaangażowani: • gry i zabawy matematyczne, • elementy stymulujące percepcję i motorykę, • podsumowania rozdziałów, • lekcje Math in English, • lekcje uczniowskie (model dodatkowej subskrypcji), • przerywniki (łamigłówki do uruchomienia przez nauczyciela w celu ożywienia lekcji). Warto zwrócić uwagę na gry dydaktyczne, które pełnią funkcję relaksującą – obniżają napięcie, uczą wyrażania uczuć i rozwiązywania problemów. Dodatkowo tego typu zadania odgrywają ważną rolę w zdobywaniu nowych wiadomości oraz utrwalaniu zdobytej wiedzy. Pakiet szkolny dla klas I – III z licencją dla 3 nauczycieli 031925 1 499,00 brutto pln Pakiet szkolny dla klas I – III – dodatkowa licencja dla 1 użytkownika 031934 349,00 brutto pln Pakiet dla klasy I – licencja dla 3 nauczycieli 031933-1 749,00 brutto pln Pakiet dla klasy II – licencja dla 3 nauczycieli 031933-2 749,00 brutto pln Pakiet dla klasy III – licencja dla 3 nauczycieli 031933-3 749,00 brutto pln Pakiet dla klasy I – dodatkowa licencja dla 1 użytkownika 031935-1 249,00 brutto pln Pakiet dla klasy II – dodatkowa licencja dla 1 użytkownika 031935-2 249,00 brutto pln Pakiet dla klasy III – dodatkowa licencja dla 1 użytkownika 031935-3 249,00 brutto pln Chcesz, aby Twoi uczniowie mogli pracować z programem indywidualnie w domu lub szkole? Dowiedz się więcej na www.torozumiem.pl Wybrane rozwiązania metodyczne produktu to: • matematyka codzienności, • rozwijanie logicznego myślenia i wyobraźni przestrzennej, • przejście od konkretnych przykładów do abstrakcyjnych, • rozdzielanie zadania na kolejne etapy (metoda małych kroków), • rozwijanie kompetencji pracy w grupie (gry zespołowe), • wstęp do kodowania, • interpretacja informacji z wykresów i diagramów oraz umiejętności szacowania wyników.
20 MULTIMEDIA Zestaw interaktywnych ćwiczeń językowych w zakresie odmiany rzeczownika i czasownika, a także konstruowania zdań pojedynczych i złożonych w języku polskim. • Blisko 436 ekranów interaktywnych z ćwiczeniami językowymi • Do wykorzystania na zajęciach terapeutycznych wspomagających programowanie języka u dzieci z opóźnionym rozwojem mowy, a także z niedokształceniem mowy o typie afazji. • Doskonałe narzędzie na zajęcia z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej, zajęcia rewalidacyjne, dydaktyczno-wyrównawcze, a także zajęcia z zakresu podstaw języka polskiego jako obcego. Program „Wyrazy i frazy” ułatwia naukę obszaru językowego, który sprawia największy kłopot uczniom poznający polski jako język obcy: koniugacja, deklinacja, konstrukcja zdań, uzasadnianie (np. w zdaniach złożonych). Materiały są odpowiednie także dla uczniów rozpoczynających przygodę z czytaniem (profilaktyka i nauka), a także ze zdiagnozowanymi trudnościami w tym zakresie (np. dysleksja). Program „Wyrazy i frazy”: • jest idealną pomocą również dla uczniów korzystających z zajęć organizowanych w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej, • materiał dla dzieci w wieku 7+, • jest świetnym wsparciem w edukacji uczniów z trudnościami adaptacyjnymi związanymi z różnicami kulturowymi lub ze zmianą środowiska edukacyjnego, w tym związanymi z wcześniejszym kształceniem za granicą. Materiał sprawdzi się świetnie również na zajęciach z zakresu języka polskiego jako języka obcego. Ćwiczenia uzupełnione są o dodatkowe polecenia w języku ukraińskim (tekst oraz głos lektora), dzięki czemu program można łatwo wykorzystać w grupie zróżnicowanej językowo lub na zajęciach z uczniem z konkretnym doświadczeniem migracyjnym. Program Wyrazy i frazy może być kupiony i wykorzystywany niezależnie lub w pakiecie z pomocami tradycyjnymi z tego samego zakresu. Licencja bezterminowa: 3 stanowiska online i 6 stanowisk offline. Zestaw zawiera również pakiet pomocy tradycyjnych: • 199354 Formy zdań. Zdania złożone, 1 szt. • 199353 Formy zdań. Zdania pojedyncze, 1 szt. • 199348 Formy słów. Odmiana rzeczowników. Część 1, 1 szt. • 199349 Formy słów. Odmiana rzeczowników. Część 2, 1 szt. • 199350 Formy słów. Odmiana rzeczowników. Część 3, 1 szt. • 199351 Formy słów. Odmiana rzeczowników. Część 4, 1 szt. • 199352 Formy słów. Odmiana rzeczowników. Część 5, 1 szt. • 199024 Czasownik – Co robi? Co się z nim dzieje?, 1 szt. Wyrazy i frazy 199363 1 950 00
21 MULTIMEDIA Rozwijanie kompetencji emocjonalno-społecznych to: • dwa programy, których celem jest wzmocnienie oddziaływań terapeutycznych i profilaktycznych w odniesieniu do dzieci i młodzieży, której dotyczą problemy w zakresie nawiązywania relacji z rówieśnikami i funkcjonowania w różnych sytuacjach społecznych, • programy wpływające korzystnie na poziom sukcesu osobistego, obraz samego siebie oraz przeciwdziałające występowaniu nieakceptowanych społecznie zachowań, • ćwiczenia multimedialne i scenariusze zajęć adresowane do młodszych i starszych uczniów szkoły podstawowej (6–13 lat), • blisko 300 ekranów multimedialnych z interaktywni ćwiczeniami, • ćwiczenia usprawniające umiejętności skutecznego komunikowania się, okazywania empatii, rozwiązywania konfliktów, budowania dobrych relacji z innymi, a także kształcenie sposobów radzenia sobie z problemami związanymi z procesem rozwojowym lub sytuacjami kryzysowymi, • materiały, które zgodnie z rozpoznanymi potrzebami, mogą być adresowane do większej grupy dzieci i młodzieży (uczestniczącej w zajęciach: socjoterapeutycznych, rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne, godzin wychowawczych, świetlicowych, terapii pedagogicznej, edukacyjnych, odbywających się podczas rocznego przygotowania przedszkolnego, edukacyjnych z zakresu edukacji społecznej w klasach i młodszych i starszych szkoły podstawowej). • osobne zbiory ćwiczeń dostosowane dla dzieci nieumiejących czytać oraz dla uczniów starszych, w przypadku których zadania zawierają tekst pisany i ćwiczenia bardziej złożone, • zestaw materiałów dodatkowych w pudełku, w tym szczegółowy poradnik metodyczny z propozycjami spotkań tematycznych, • dwa programy (dwie części dla dwóch grup wiekowych), do każdego licencje dla 3 użytkowników, • dodatek w postaci kursu obsługi narzędzia pozwalającego na tworzenie dodatkowych ekranów multimedialnych dla dzieci (np. większej liczby ekranów indywidualnie dostosowanych do danego ucznia). W programie Rozwijanie kompetencji emocjonalno-społecznych znajdują się zestawy scenariuszy zajęć grupowych i indywidualnych przeznaczonych do pracy z uczniem w następujących obszarach: samodzielność, samoświadomość, samoregulacja, zainteresowania, motywacja wewnętrzna, identyfikowanie emocji wywołanych sytuacją, pragnienia, przestrzeganie norm i obowiązujących zasad, ocena własnego zachowania (przyczyn, skutków), odpowiedzialność, rozumienie zachowań i sytuacji społecznych, przyjmowanie perspektywy innych, przewidywanie zachowania innej osoby, rozpoznawanie zachowań asertywnych, rozumienie komunikacji, efektywne komunikowanie się i nawiązywanie pozytywnych relacji, kultury osobistej, manier, wyrażanie szacunku, empatia, cierpliwość, myślenie o innych, słuchanie innych, podtrzymywanie przyjaźni, radzenie sobie ze stresem, rozwiązywanie konfliktów i problemów, podejmowanie wyborów, skuteczne współdziałanie w zespole, funkcjonowanie w grupie, praca na rzecz innych, niesienie pomocy itp. Licencja bezterminowa na łącznie 12 stanowisk: 3 stanowiska online (wymagany dostęp do Internetu) i 3 stanowiska offline (praca bez dostępu do Internetu) – osobno dla każdego z dwóch programów. SZCZEGÓLNIE POLECANY DO PRACY Z DZIEĆMI Z: • z trudnościami w nawiązywaniu relacji • z niedostosowaniem społecznym • wymagającymi wsparcia w zakresie samodzielności 2 programy multimedialne: Rozwijanie kompetencji emocjonalno-społecznych 031958 1 350 00
22 MULTIMEDIA Pakiet pięciu prezentacji multimedialnych do zastosowania na godzinach wychowawczych w klasach IV-VIII szkoły podstawowej. Dostęp do globalnej sieci stał się powszechny i ułatwia nam codzienną komunikację i naukę. Oddajemy w Państwa ręce efektywne narzędzie do pracy na szkolnych lekcjach wychowawczych. Dzięki tej pomocy dydaktycznej nauczyciel może w nowoczesny i łatwy sposób poruszyć tematy, które dotyczą funkcjonowania dzieci i młodzieży we współczesnym świecie. Dzięki starannie opracowanym multimedialnym lekcjom wychowawczym możemy komunikować się z uczniami na poziomie ich oczekiwań. Pomysły na przeprowadzenie lekcji wychowawczych opracowane zostały przez psychologa klinicznego. Opierają się na wiedzy i doświadczeniu z zakresu wspierania rozwoju społecznego i emocjonalnego dzieci. Proponowane w scenariuszach zajęć metody bazują na założeniach terapii poznawczo-behawioralnej, wykorzystują techniki pracy nad treścią myśli, ćwiczenia wizualizacyjne i oddechowe. Tematy zajęć: OGARNIJ SIĘ – jak skutecznie uczyć się i organizować pracę? POGROMCY STRESU – jak sobie radzić ze zdenerwowaniem i tremą? TRUDNA SZTUKA KOMUNIKACJI – jak sprawnie się porozumiewać? ZAPLĄTANI W SIECI – jak się ustrzec przed uzależnieniem od komputera? SZKOLNE WYZWANIA – lepiej razem czy osobno? Każda z opracowanych prezentacji zawiera: • informacje o celach i przebiegu zajęć oraz potrzebnych materiałach (szczegółowy konspekt zajęć dla nauczyciela) • materiał dla nauczycieli (krótkie opracowanie teoretyczne tematu – prezentacja multimedialna) • prezentację multimedialną dla uczniów • zadania i karty do pracy dla uczniów (możliwość wydruku) • plakat zawierający najważniejsze zagadnienia i wskazówki dotyczące omawianego tematu Wymagania systemowe: 1. Windows XP 32/64-bit + Service Pack 3 + DirectX 9.0c procesor min. Core Duo 1.8GHz, RAM 1GB, Video RAM 512MB, karta dźwiękowa 2. Windows Vista/7/8/10 64-bit + DirectX 9.0c procesor min. Core Duo 1.8GHz, RAM 3GB, Video RAM 1GB, karta dźwiękowa 3. Android min. 5.0, procesor min. Core Duo 1.8GHz, RAM 1GB, Video RAM 512MB • licencja jednostanowiskowa bezterminowa • przy instalacji programu wymagany jest dostęp do Internetu i klucz dostępowy Pomysł na wychowawczą. Prezentacje multimedialne dla klas IV-VIII 199291 399 90 SZCZEGÓLNIE POLECANY DO PRACY Z DZIEĆMI Z: • z trudnościami w organizacji własnej pracy • potrzebującymi wsparcia w opanowaniu tremy • wymagającymi wsparcia w rozwoju komunikacji z innymi • ze skłonnością do uzależnienia od komputera
Rozwój mowy
24 ROZWÓJ MOWY SZCZEGÓLNIE POLECAMY do diagnozy przesiewowej oraz szczegółowej diagnozy wad artykulacyjnych u dzieci. Narzędzie polecane do diagnozy przesiewowej oraz szczegółowej diagnozy wad artykulacyjnych u dzieci. Odpowiednio przygotowany materiał językowy daje nam możliwość sprawdzenia realizacji danej głoski w izolacji, w sylabach, wyrazach w każdej pozycji (nagłosie, śródgłosie i wygłosie), zwrotach, zdaniach oraz mowie swobodnej. Do kwestionariusza została dołączona karta zapisu wyniku przeprowadzonego badania, na której na bieżąco możemy notować informacje, np. jakiego rodzaju zniekształcenia występują w realizacji danej głoski (elizje, substytucje, deformacje), oraz wstępnie zaplanować dalszą pracę terapeutyczną z dzieckiem. Zestaw zawiera: • format: A4 • 62 karty • karta zapisu wyników badań Kwestionariusz do badania artykulacji 199070 129 90
25 ROZWÓJ MOWY Ćwiczenia motoryki narządów artykulacyjnych oparte są na interpretacji symboli znanych nawet najmłodszym dzieciom. Zestaw polecany do pracy z dziećmi z obniżonym poziomem motoryki i czucia ułożenia narządów artykulacyjnych, z wadami wymowy. Logopeda/nauczyciel nazywa symbol i podaje słowną interpretację czynności kojarzonej z symbolem oraz demonstruje jej wykonanie (najlepiej przed lustrem). Dziecko stara się naśladować wykonywane ruchy. Kolejne powtórzenia ćwiczeń umożliwiają dziecku zapamiętanie nazwy symbolu, dopowiadanie czynności, która się z nim wiąże oraz samodzielne i coraz sprawniejsze wykonywanie precyzyjnych ruchów w obrębie jamy ustnej. Pomoc rozwija motorykę narządów artykulacyjnych – kinezę tj. ruch narządów, kinestezję tj. czucie ułożenia narządów, rozumienie mowy, wzbogaca słownictwo, stymuluje logiczne myślenie, uczy poprzez demonstrację, naśladownictwo i manipulowanie. Jedna strona karty zawiera jasny, czytelny symbol, druga strona jest kolorowa (jeden kolor) lub biała. Zestaw zawiera: • 4 zestawy po 10 kart • format: A5 lub 9 x 9 cm Gimnastyka buzi i języka. Karty do ćwiczeń motoryki narządów artykulacyjnych 199008 SZCZEGÓLNIE POLECAMY DO PRACY Z DZIEĆMI Z: • obniżonym poziomem motoryki i czucia ułożenia narządów artykulacyjnych • wadami wymowy 69 90
26 ROZWÓJ MOWY Pomoc przeznaczona jest do ćwiczeń kinestezji artykulacyjnej w zakresie głosek środkowojęzykowych (ś/si; ź, zi; ć, ci; dź/dzi) przedniojęzykowo-zębowych (s, z, c, dz) i przedniojęzykowo-dziąsłowych (sz, ż/rz, cz, dż) u osób, które prawidłowo wymawiają każdą z tych głosek w izolacji, sylabach, wyrazach, lecz mają problem z ich identyfikowaniem słuchowym, różnicowaniem w mowie, a także z przyporządkowaniem określonym dźwiękom odpowiednich liter. Dobra sprawność w zakresie kinestezji artykulacyjnej wpływa również bezpośrednio na opanowanie przez dziecko umiejętności czytania. W opracowaniu każdej grupie głosek został przyporządkowany symbol i kolor ułatwiający dziecku zapamiętanie układu narządów artykulacyjnych odpowiadający tymże głoskom oraz dodatkowo symbol dźwięczności/bezdźwięczności istotny dla dzieci, które mogą mieć problem z różnicowaniem głosek dźwięcznych/ bezdźwięcznych. Pomoc można wykorzystywać w pracy z dziećmi: z zaburzeniami artykulacji w zakresie ćwiczonych głosek, obniżoną sprawnością motoryczną narządów artykulacyjnych, trudnościami w czytaniu i pisaniu, z afazją, niedosłuchem czy autyzmem. SZCZEGÓLNIE POLECAMY DO PRACY Z DZIEĆMI Z: • zaburzeniami artykulacji w zakresie ćwiczonych głosek • obniżoną sprawnością motoryczną narządów artykulacyjnych • trudnościami w czytaniu i pisaniu • afazją • niedosłuchem • autyzmem Zestaw zawiera: • 58 kart A4 • 2 karty A4 dwustronne • 6 kartoników z symbolami Słyszę, widzę i wymawiam. Ćwiczenia kinestezji artykulacyjnej 199027 169 90
RkJQdWJsaXNoZXIy NjAyNzI5