WWW.MOJEBAMBINO.PL LSTANDARDY PRZYGOTOWANIA NAUCZYCIELI W ZAKRESIE KOMPETENCJI CYFROWYCH: 1. Bezpieczne dane, współpraca i komunikacja w środowisku cyfrowym Korzystanie z mediów i informacji Przeciwdziałanie dezinformacji Ochrona danych wrażliwych Przepisy prawa i zasady bezpieczeństwa dotyczące zasobów edukacyjnych i urządzeń cyfrowych 2. Rozwiązywanie problemów, praca z informacją i danymi Rozwiązywanie problemów z różnych dziedzin z wykorzystaniem wybranych aplikacji Rozwiązywanie problemów z różnych dziedzin z wykorzystaniem danych internetu Rozwiązywanie problemów z różnych dziedzin z wykorzystaniem programowania, elementów sztucznej inteligencji, robotyki i druku 3D 3. Posługiwanie się urządzeniami cyfrowymi i praca w sieci Urządzenia wykorzystywane w szkole przez nauczycieli i przez uczniów do celów edukacyjnych Internet i usługi oferowane na potrzeby edukacji, w tym praca z komunikatorami, na platformie edukacyjnej i systemami kontroli wersji 4. Elektroniczne zasoby edukacyjne oraz własne e-materiały Elektroniczne zasoby edukacyjne i elektroniczne środowiska kształcenia Wybrane aspekty wykorzystania własnych i gotowych elektronicznych materiałów dydaktycznych na zajęciach z uczniami 5. Metodyczne aspekty aktywizującego kształcenia z wykorzystaniem technologii Aktywizujące metody dydaktyczne wykorzystujące potencjał uczniów i technologii Metody realizacji zapisów w podstawie programowej i w programach nauczania Projektowanie zajęcia zespołowe wykorzystujących technologię Prowadzanie zajęć z uczniami na podstawie scenariuszy zajęć z wykorzystaniem technologii Ewaluacja zajęć wykorzystujących technologię 6. Profesjonalny rozwój nauczyciela Standardy przygotowania nauczycieli, zwłaszcza w zakresie stosowania technologii w edukacji Społeczności praktykujących nauczycieli (ang. community of practice) i różne formy w nich udziału Nowe trendy w rozwoju technologii i w metodach kształcenia wspieranych technologią
RkJQdWJsaXNoZXIy NjAyNzI5