Ulotka online C 2.1.3 Szkolenia dla nauczycieli wychowania przedszkolnego

HARMONOGRAM: Termin naboru: 28.06.2024 r. – 14.08.2024 r. godzina 16.59. Realizacja Przedsięwzięcia, o której mowa w umowie/porozumieniu o objęciu Przedsięwzięcia wsparciem musi zakończyć się do dnia 31 marca 2025 r. Planowany termin zakończenia oceny projektów to koniec III kwartału 2024. PROGRAM SZKOLEŃ: Program szkoleń uwzględnia: metodykę rozwijania kompetencji cyfrowych u dzieci w wieku przedszkolnym, z uwzględnieniem myślenia komputacyjnego, elementów programowania oraz higieny cyfrowej; poniesienie kompetencji cyfrowych nauczycieli przedszkolnych, tak by mogli swobodnie korzystać z technologii informacyjno‑komunikacyjnych ICT (także do komunikacji zdalnej z rodzicami) oraz umieli dobierać aplikacje i materiały edukacyjne stosowne do wieku przedszkolnego, jak również tworzyć własne scenariusze zajęć i materiały. W tym powinni posiąść umiejętności m.in. korzystania z elektronicznych zasobów edukacyjnych, tworzenie własnych e-materiałów, współpracy i komunikacji w środowisku cyfrowym; metody i zalecenia współpracy z rodzicami wraz z przygotowanymi dla nauczycieli min. 3 scenariuszy spotkań z rodzicami dotyczącymi edukacji i higieny cyfrowej dzieci; W WYNIKU SZKOLEŃ NAUCZYCIEL PRZEDSZKOLNY MUSI NABYĆ KOMPETENCJE W NASTĘPUJĄCYCH OBSZARACH: Środowiska cyfrowe sprzyjające wielokierunkowemu rozwojowi dzieci w wieku przedszkolnym; Myślenie komputacyjne i programowanie w edukacji przedszkolnej; Aktywizujące metody dydaktyczne wykorzystujące potencjał dzieci i technologii; Metody realizacji zapisów w podstawie programowej i w programach nauczania; Projektowanie, realizowanie i ewaluacja zajęć wykorzystujących technologię cyfrową, w tym zajęć zespołowych; Rozwiązywanie problemów z różnych dziedzin z wykorzystaniem wybranych aplikacji; Rozwiązywanie problemów z różnych dziedzin z wykorzystaniem danych internetu; Rozwiązywanie problemów z różnych dziedzin z wykorzystaniem programowania, elementów sztucznej inteligencji, robotyki i druku 3D; Urządzenia wykorzystywane przez nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej do celów edukacyjnych; Internet i usługi oferowane na potrzeby edukacji, w tym praca z komunikatorami, na platformie edukacyjnej i systemami kontroli wersji; Elektroniczne zasoby edukacyjne i elektroniczne środowiska kształcenia; Wybrane aspekty wykorzystania własnych i gotowych elektronicznych materiałów dydaktycznych na zajęciach z dziećmi, w tym w grupie zróżnicowanej, dla rodziców; Korzystanie z mediów i informacji; Przeciwdziałanie dezinformacji; Ochrona danych wrażliwych; Przepisy prawa i zasady bezpieczeństwa dotyczące zasobów edukacyjnych i urządzeń cyfrowych; Standardy przygotowania nauczycieli, zwłaszcza w zakresie stosowania technologii w edukacji; Profesjonalny rozwój nauczyciela: warsztat pracy i repertuar stosowanych metod nauczania Społeczności praktykujących nauczycieli (ang. community of practice) i różne formy w nich udziału; Nowe trendy w rozwoju technologii i w metodach kształcenia wspieranych technologią. WWW.MOJEBAMBINO.PL

RkJQdWJsaXNoZXIy NjAyNzI5