14 15 badanych nauczycieli potwierdza wzrost efektywności swojej pracy. badanych potwierdziło efektywność pracy ucznia wskazując na efektywność zestawu M-Terapia w doskonaleniu funkcji motorycznych, poznawczych, społecznych, komunikacyjnych, szkolnych, a także w funkcjonowaniu emocjonalno-motywacyjnym. badanych nauczycieli wskazało wzrost efektywności w obszarze współpracy z dzieckiem. ponad 79% 83% ponad 89% Biorąc pod uwagę naturalny rozwój dzieci, który odnotowano w obydwu grupach dzieci, które regularnie pracowały z Musiconem osiągnęły lepsze wyniki: ● Funkcja przetwarzania wzrokowego rozwija się ponad 1,5 razy szybciej (test Klocki) – wzrost w grupie badanej wynosił 29,7%, a w grupie kontrolnej 19,2%. ● Funkcja szybkości przetwarzania rozwija się ponad 5 razy szybciej (test Kwadraty) – wzrost w grupie badanej wynosił 16,5%, a w grupie kontrolnej 3,2%. ● Pamięć słuchowa rozwija się ponad 3 razy szybciej (test Szeregi jednorodne) – wzrost w grupie badanej wynosił 15,1%, a w grupie kontrolnej 4,7%. ● Pamięć wzrokowo-przestrzenna rozwija się prawie 3 razy szybciej (test Bryły) – wzrost w grupie badanej wynosił 18,3%, a w grupie kontrolnej 6,3%. ● Funkcje wykonawcze rozwijają się prawie 4 razy szybciej (test Kolory) – wzrost w grupie badanej wynosił 13,8%, a w grupie kontrolnej 3,5%. najważniejsze wnioski z badań 4 Skuteczność i efektywność zestawu M-Terapia potwierdzona badaniami z udziałem nauczycieli Dzieci ze spektrum autyzmu Dzieci z zaburzeniami mowy Dzieci z dysleksją rozwojową Koordynacja wzrokowo-ruchowa 100% 100% 100% Rozwiązywanie problemów 81,3% 88,2% 88,9% Trwałość uwagi (czas poświęcony zadaniu) 87,5% 100% 78,9% Kontrola reakcji emocjonalnych 75% 85,7% 80% Radzenie sobie z trudnościami 81,3% 92,9% 93,8% Relacje z nauczycielem / terapeutą 85,7% 84,6% 85,7% Współdziałanie i współpraca z rówieśnikami 100% 100% 72,2% Rozpoznawanie figur, cyfr, liter 100% 92,9% 93,8% Rozwijanie funkcji i umiejętności motorycznych 100% 100% 100% Rozwój wybranych kompetencji dzieci podczas pracy z Musiconem w ocenie nauczycieli i terapeutów. szybszy rozwój* 2,5x Rozwój poznawczy *Dzieci z grupy badanej rozwijały się 2,5 razy szybciej niż dzieci z grupy kontrolnej. Średni wzrost grupy badanej ze wszystkich 5 skal testu IDS-2 wyniósł 18,72%, podczas gdy średni wzrost w grupie kontrolnej wynosił 7,42%. Różnica pomiędzy średnim wzrostem w grupie kontrolnej, a średnim wzrostem w grupie badanej wyniosła 11,30%.
RkJQdWJsaXNoZXIy NjAyNzI5