Katalog online Specjalne Potrzeby Edukacyjne 2024/2025

Szeregi i relacje – Symultaniczne i sekwencyjne strategie uczenia się Pomoc pomaga w usprawnieniu systemu językowego i procesów myślowych. Ćwiczenia te są przydatne w terapii neurobiologicznej, stymulacji ogólnorozwojowej, terapii logopedycznej, reedukacyjnej. Zadania zawarte w grach rozwijają pamięć, analizę i syntezę wzrokową oraz słuchową, uczą logicznego myślenia, naśladowania i tworzenia sekwencji, przygotowują do nauki czytania i pisania. Zabawy można wykorzystać w codziennej pracy edukacyjnej w domu, przedszkolu i szkole. • 300 elem. tekturowych • 6 0 pasków wzorcowych • instrukcja 814005 109,90 brutto pln OSTRZEŻENIE: Nie nadaje się dla dzieci w wieku poniżej 3 lat. Ryzyko zadławienia małymi elementami. Aktywne ćwiczenia pamięci Pomoc służąca ćwiczeniu pamięci. Składa się z 10 plansz A4 przedstawiających zdjęcia różnych przedmiotów (od 3 do 7 na jednej planszy) oraz 50 tafelków o wym. 6 x 6 cm, przedstawiających te same, tym razem pojedyncze zdjęcia. Zadanie polega na wybraniu spośród rozłożonych na stole tafelków te, które odpowiadają zdjęciom przedstawionym na prezentowanej planszy. Można także opisać przedmioty ze zdjęć, opowiedzieć do czego służą. Ćwiczenie można przeprowadzić z odkrytą planszą lub – w trudniejszej wersji – zakryć ją po 10 sekundach. • od 5 lat Dla dla dzieci: • z opóźnionym rozwojem mowy, • z afazja dziecięcą, • z zaburzeniami uwagi i pamięci, z ADHD, • z APD (zaburzeniami przetwarzania słuchowego), • z dysleksją, Dla dorosłych: • z afazją, • mających trudność w przypominanii sobie nazw, czyli aktualizacją słów oraz utrzymywaniem ich w pamięci. 199252 119,90 brutto pln 814006 814007 Karty ćwiczeń Zestawy przeznaczone są dla wszystkich osób z zaburzeniami komunikacji językowej. W szczególności dla dzieci z: autyzmem, zespołem Aspergera, zespołem Downa, alalią, afazją, z obniżeniem sprawności intelektualnej, z porażeniem mózgowym, opóźnionym rozwojem mowy, SLI, centralnymi zaburzeniami słuchu. Sprawność posługiwania się pamięcią jest jednym z warunków prawidłowego funkcjonowania człowieka w świecie. Od świadomego kierowania uwagi, koncentracji na docierających bodźcach oraz zapamiętywania, odtwarzania i przeszukiwania pamięci uzależniony jest proces uczenia. Drewniana układanka – ćwiczenia lewopółkulowe Ćwiczenia lewopółkulowe to grupa ćwiczeń polegająca na stymulowaniu lewej półkuli mózgu, która: analizuje, przetwarza linearnie, porządkuje sekwencyjnie, wykrywa relacje. Układanka polega na ułożeniu za pomocą szczypiec drewnianych kulek zgodnie z wzorem podanym na obrazku, na drewnianej tabliczce. Kontrastowe kolory przykuwają uwagę dziecka, a sposób układania zachęca do działania. Układanka doskonale ćwiczy sprawność ręki, prawidłowy chwyt oraz koordynację wzrokowo-ruchową. Układanie wzorów stymuluje rozwój pamięci i percepcji wzrokowej, umiejętność postrzegania przedmiotów w przestrzeni oraz postrzegania relacji przestrzennych. Układanka doskonale sprawdzi się w pracy z dziećmi wymagającymi ćwiczeń percepcyjnych i koordynacyjnych – z uczniami z zaburzeniami procesów uczenia się (dysleksja, dysgrafia, dysortografia), z zaburzeniami koncentracji uwagi, autyzmem i zespołem Aspergera. W skład zestawu wchodzą: • drewniana tabliczka jako podstawa układanki o wym. 19,5 x 19,5 cm • drewniane szczypce, wym. 5 x 20 cm • 39 drewnianych kulek o śr. 1 cm • pakiet papierowych plansz z przykładowymi układankami o wym. 15 x 15 cm (10 szt.) 135244 239,90 brutto pln OSTRZEŻENIE: Nie nadaje się dla dzieci w wieku poniżej 3 lat. Ryzyko zadławienia małymi elementami. Karty ćwiczeń – Ćwiczenia pamięci symultanicznej i sekwencyjnej Zaproponowane ćwiczenia pamięci pozwalają stymulować mechanizmy prawo i lewopółkulowe oraz wpływają na integrację pracy obu półkul mózgu. Ćwiczenia pamięci symultanicznej stymulują półkulę prawą, przetwarzającą bodźce globalnie, holistycznie. Ćwiczenia pamięci sekwencyjnej natomiast stymulują przetwarzanie informacji element po elemencie w lewej półkuli mózgu, która m.in. ujmuje relacje miedzy elementami. Ten rodzaj zapamiętywania warunkuje uczenie się języka oraz czytania. • 20 plansz tekturowych formatu A4 z kolorowymi rysunkami, dwustronnie zafoliowane • 36 plakietek • instrukcja do wszystkich ćwiczeń • teczka tekturowa formatu A4, zapinana na rzepki 814006 109,90 brutto pln OSTRZEŻENIE: Nie nadaje się dla dzieci w wieku poniżej 3 lat. Ryzyko zadławienia małymi elementami. Karty ćwiczeń – Pytam i odpowiadam Warunkiem kształtowania się umiejętności samodzielnego budowania zdań gramatycznie poprawnych jest rozumienie pytań, a potem ich użycie w różnych sytuacjach komunikacyjnych. Etykietki z odpowiedziami na pytania umożliwiają efektywne uczenie się w działaniu, a jednoznaczne ilustracje pozwolą uczącemu się dziecku zrozumieć treść zdań. • 20 plansz tekturowych formatu A4 z kolorowymi rysunkami i pytaniami dwustronnie zafoliowanych • opis przykładowych ćwiczeń • 80 etykietek z odpowiedziami do układania na planszach 814007 109,90 brutto pln OSTRZEŻENIE: Nie nadaje się dla dzieci w wieku poniżej 3 lat. Ryzyko zadławienia małymi elementami. 438 Podane ceny są cenami brutto. infolinia: 801 577 544 www.mojebambino.pl

RkJQdWJsaXNoZXIy NjAyNzI5