Katalog online Specjalne Potrzeby Edukacyjne 2024/2025

Złapmy Lwa. Specjalne potrzeby edukacyjne To gra wspierająca rozwoju dzieci z ryzykiem dysleksji lub dyskalkulii. Jest polecana dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, ADHD i problemami emocjonalnymi, dla dzieci w wieku od 5 lat. To doskonała pomoc terapeutyczna dla osób pracujących z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, a także problemami emocjonalnymi czy koncentracją uwagi. Uzupełniające scenariusze zabaw opartych na grze zostały dobrane w taki sposób by rozwijać bazowe funkcje poznawcze i umiejętności ważne dla dzieci z ryzykiem dysleksji lub dyskalkulii: • percepcję wzrokową, • pamięć stosunków przestrzennych i orientację w przestrzeni, • myślenie operacyjne, przewidywanie, wnioskowanie, odwracanie, analogie, • motorykę i koordynację wzrokowo-słuchowo-ruchową, • umiejętności językowe, w tym również budowanie zdań warunkowo złożonych. Fizyczna formy gry – drewniane, zaokrąglone klocki, poduszki, łagodne kolory i kształty rysunków zwierząt. To doskonałe pomoce dydaktyczne dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Ruchowa forma wielkowymiarowej gry oraz scenariusze ruchowych zabaw pomagają kanalizować aktywność dzieci nadpobudliwych ruchowo. Wytworzona w zabawie aktywność w zakresie myślenia operacyjnego rozwija dodatkowo umiejętność koncentracji, a interakcje z uczestnikami w sposób niewymuszony uspołeczniają uczestników zajęć budując kompetencje niezbędne do funkcjonowania w grupie rówieśniczej. Do gry „Złapmy lwa – specjalne potrzeby edukacyjne” dołączone są kartonowe elementy: 6 kartonowych kół z „emotikonami” symbolizującymi m.in. szczęście, smutek czy złość i 24 kartonowych kół z symbolami twarzy reprezentującymi warianty tych uczuć służą młodszym uczniom do poznawania i wyrażania emocji, mogą być też narzędziem do pracy z dziećmi z problemami w sferze emocji i mówieniu o nich. Zestaw zawiera: • planszę do gry 1,5 x 2 m z 8 poduszkami, • kartonowe znaki do wykorzystania z planszą: 30 kół z „emotikonami” symbolizującymi emocje (szczęście, radość, smutek, strach, złość, inne); • sześć zestawów gry planszowej z drewnianymi klockami-zwierzątkami, poradnik metodyczny, zabawy, wydrukowane karty pracy, zabawy multimedialne na tablicę interaktywną, nagrody – naklejki dla dzieci. To wyjątkowa gra, która opiera się na japońskiej grze Dōbutsu shogi (dosł. „zwierzątkowe szachy”, jap. どうぶつしょうぎ). Gra realizuje podstawę programową MEN w zakresie powszechnego wprowadzenia szachów do szkół podstawowych. „Złapmy lwa” rozwija szereg umiejętności takich, jak: • myślenie logiczne, • myślenie strategiczne, • koncentracje, • cierpliwość, • radzenie sobie z emocjami, • umiejętność analizowania i rozwiązywania problemów, • szacunek i zrozumienie dla kolegów i koleżanek. Reguły gry są proste. Gra nie wymaga umiejętności gry w szachy. Gra zachowuje wszystkie walory logiki i strategii znanej z europejskich szachów sprowadzając je jednak do niezbędnego minimum: figur-zwierzątek dla każdego z dwóch graczy i małej planszy. Nie trzeba pamiętać o możliwych ruchach zwierząt na planszy – są oznaczone dobrze widocznymi na figurach znakami. Zbite figury nie zostają odrzucone z gry, ale służą wiernie temu, kto je zbił! Dzięki temu gra ma niewiele remisów, a także jej końcówki są niezwykle ekscytujące. 145122 1 490,90 brutto pln Złapmy Lwa Specjalne potrzeby edukacyjne 1 490 90 384 Podane ceny są cenami brutto. infolinia: 801 577 544 www.mojebambino.pl

RkJQdWJsaXNoZXIy NjAyNzI5