Katalog online Specjalne Potrzeby Edukacyjne 2024/2025

Edukacja włączająca jest obecnie jednym z głównych kierunków rozwoju edukacji w Polsce i na świecie. Wartością nadrzędną edukacji inkluzywnej jest zapewnienie równości szans w edukacji i rozwoju umiejętności wszystkim dzieciom – niezależnie od ich zdolności, niepełnosprawności, pochodzenia społeczno-ekonomicznego czy kulturowego. Jest to wielowymiarowe, kompleksowe i wielokierunkowe podejście do edukacji, ukierunkowane na dostosowanie wymagań edukacyjnych, miejsca i warunków nauki i organizacji kształcenia do potrzeb i możliwości każdego ucznia, jako pełnoprawnego uczestnika procesu nauczania. Edukacja ta ma na celu wyposażenie uczniów w umiejętności niezbędne do stworzenia w przyszłości społeczeństwa włączającego, w którym każda osoba niezależnie od stanu zdrowia, sprawności fizycznej, pochodzenia etnicznego czy wyznania jest pełnoprawnym członkiem społeczności, a różnice międzyludzkie są postrzegane jako czynnik rozwoju cywilizacji. Zgodnie z danymi Głównego Urzędu Statystycznego w 2024 w polskich szkołach uczy się 330 tys. dzieci z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego. Stanowią one aż 11% wszystkich uczniów w szkołach podstawowych Edukacja włączająca wspólnie pokonujemy bariery Edukacja włączająca jest procesem nieustannego dostosowywania się do potrzeb uczniów. Celem wszelkich podejmowanych przez szkoły działań jest zapewnienie uczniom uczestnictwa w życiu szkolnym oraz pełnego dostępu do edukacji wysokiej jakości. Dążeniem placówek jest stworzenie szkoły ogólnodostępnej, czyli takiej, która będzie dostępna dla każdego ucznia, otwarta na jego indywidualne potrzeby i dostosowana do jego możliwości oraz będzie realizowała założenia edukacji inkluzyjnej. infolinia: 801 577 544 www.mojebambino.pl 3 Podane ceny są cenami brutto.

RkJQdWJsaXNoZXIy NjAyNzI5