NOVUM 2024 nowe kolekcje

Niemal osiem lat trwa moja ekscytująca przygoda z prowadzeniem przedszkoli i żłobków. Marzyłam o stworzeniu miejsc, w których równa godność dorosłych i dzieci będzie oczywistym standardem, w których dziecko będzie mogło swobodnie wyrażać siebie, a dorośli będą uczyć się świata i siebie samych ramię w ramię ze swoimi wychowankami. Zarówno przedszkola, jak i żłobki czerpią z wielu nurtów, z których najważniejsze to rodzicielstwo bliskości, komunikacja bez przemocy (NVC) oraz podejście Reggio Emilia. Fundamentem podejścia Reggio Emilia jest obraz dziecka jako istoty pełnej potencjału, kompetencji i ciekawości. To dziecko jest motorem swojego rozwoju. W podejściu tym bardzo jasno podkreśla się, że przestrzeń edukacyjna, zarówno materialna (sala, ogród przedszkolny), jak i społeczna pełni rolę kolejnego nauczyciela. Wychowawca jest towarzyszem drogi, współuczestnikiem procesu rozwoju. Wierzymy, że dziecko uczy się w relacji z innymi ludźmi, ale też otoczeniem. Dlatego odpowiedzialnością pedagoga jest nie tylko tworzenie przestrzeni inspirującej i prowokującej do eksperymentowania, ale też zachęcającej do współdziałania i interakcji społecznych. Okres edukacji przedszkolnej jest szczególnie ważny dla rozwoju kompetencji społecznych. Oczywistym jest też, że podstawową formą aktywności dzieci w tym wieku jest zabawa. Dlatego tak istotne jest, aby przestrzeń edukacyjna, którą tworzymy dla naszych wychowanków była bezpieczną bazą do kreatywnej zabawy, rozwijała wyobraźnię i myślenie krytyczne, pozwalała dzieciom wyrażać siebie. Kolekcja Terra zachwyciła mnie swoją prostotą, ale też uniwersalnością. To dzieci decydują czym stają się domki, kuchnia, sensoryczne ścieżki, ćwicząc przy okazji odgrywanie ról. To szczególnie ważne, aby przestrzeń była na tyle elastyczna, aby za każdym razem dziecko mogło decydować w jaką przygodę wyruszy. Dodatkowo umożliwia zabawę w mniejszych i większych grupach, co dla mnie jako pedagoga specjalnego i trenera TUS jest kluczowe, bo umożliwia trening umiejętności społecznych w naturalnych warunkach. Doniczki, w których można sadzić rośliny są doskonałą przestrzenią dla eksperymentów przyrodnicznych, uczą dzieci sprawstwa, myślenia przyczynowoskutkowego i odpowiedzialności. Tablica do malowania jest doskonałym tłem dla swobodnej ekspresji twórczej. Na uznanie zasługuje również dobór materiałów i jakość wykonania kolekcji Terra. Naturalne drewno nie obciąża sensorycznie, kształtuje także zmysł estetyczny maluchów. Polecam kolekcję Terra wszystkim tym, dla których ważne jest tworzenie inspirujących, kreatywnych przestrzeni edukacyjnych dla swoich wychowanków, które bedą bazą dla rozwoju kompetencji dzieci. Mgr Karolina Rutkowska Właścicielka żłobków i przedszkoli inspirowanych podejściem Reggio Emilia, nauczyciel, pedagog specjalny. Kolekcja TERRA okiem eksperta: 5 www.novum4kids.pl

RkJQdWJsaXNoZXIy NjAyNzI5