Standardy opieki sprawowanej nad dziećmi do lat 3 5.Kształtowanie i trening koncentracji i uwagi. Umiejętność skupienia uwagi na konkretnej czynności trenowana jest przez całe życie. Ważne jednak, aby wspierać ten obszar już od okresu żłobkowego. Zabawki w żłobku powinny dostarczać tylko i wyłącznie bodźców, z którymi układ nerwowy najmłodszych jest w stanie sobie poradzić, nie prowadząc do przebodźcowania. Dlatego w kształtowaniu koncentracji uwagi nieocenione okazują się być sortery, klocki konstrukcyjne, puzzle i układanki, zabawki sensoryczne angażujące zmysły, pierwsze gry planszowe i książeczki obrazkowe. 6. Rozwój kreatywności dzieci przez stwarzanie możliwości samodzielnego badania różnorodnych obiektów, poznawania możliwości ruchowych swojego ciała, eksplorowania przestrzeni, tworzenia okazji do podejmowania decyzji i dokonywania wyborów. Wspieranie rozwoju kreatywności u dzieci w żłobku wymaga zastosowania różnorodnych pomocy edukacyjnych, które pobudzą ich zmysły, zachęcą do eksploracji świata i rozwijania umiejętności. Kreatywne pomoce plastyczne pomogą maluchom nauczyć się rozpoznawać kolory, rozwiną ich zdolności i wyobraźnię. Kąciki zabaw dostosowane do wzrostu i wieku dziecka umożliwią wejście w rolę przez naśladownictwo, a także pozwolą ćwiczyć koordynację ruchową w bezpiecznych warunkach.
RkJQdWJsaXNoZXIy NjAyNzI5