to nie tylko miejsce, gdzie można znaleźć książki i informacje. To kuźnia kreatywności, innowacji i eksploracji, w której nauka przechodzi na zupełnie nowy poziom. Podczas gdy tradycyjna biblioteka skupia się na pasywnym odbiorze wiedzy, biblioteka STEAM stawia na aktywną i interaktywną naukę, gdzie uczniowie mogą eksperymentować, tworzyć i rozwiązywać problemy. W bibliotece STEAM znajdziemy nie tylko tradycyjne książki, ale także interaktywne multimedia, zestawy do nauki programowania, roboty, narzędzia do projektowania i druku 3D, a także różnorodne eksperymenty naukowe. Uczniowie mają okazję badać naukę, projektować własne rozwiązania, tworzyć sztukę cyfrową, programować i analizować dane – wszystko w jednym miejscu. To stwarza unikalne możliwości rozwijania umiejętności STEAM, które są nie tylko wartościowe dla kariery zawodowej, ale także sprzyjają rozwijaniu kreatywności i logicznego myślenia. Biblioteka STEAM to także centrum współpracy i wspólnoty. Uczniowie mają szansę pracować w zespołach, wymieniać się pomysłami i wspólnie rozwiązywać problemy. Takie doświadczenia rozwijają umiejętności społeczne, empatię i umiejętność pracy w grupie, co jest niezwykle ważne w dzisiejszym społeczeństwie. Transformacja od tradycyjnej biblioteki szkolnej do biblioteki STEAM to odpowiedź na rosnące wymagania edukacji w XXI wieku. Taka biblioteka staje się miejscem, które nie tylko dostarcza wiedzy, ale także inspiruje i angażuje uczniów w aktywną naukę. To miejsce, w którym mogą realizować swoje pasje i odkrywać swój potencjał. Biblioteka STEAM stanowi kluczowy element nowoczesnej edukacji, przygotowując uczniów do przyszłych wyzwań i nieustannej nauki przez całe życie. Model STREAM to rozszerzenie modelu STEAM o element czytania. Jest to podejście, które łączy naukę, technologię, inżynierię, sztukę, matematykę i czytanie w jednym kompleksowym projekcie/programie edukacyjnym. W ramach modelu STREAM, biblioteka staje się jeszcze ważniejszym miejscem, jako centrum edukacyjne, które nie tylko dostarcza różnorodnych zasobów do czytania, ale także integruje je z nauką i sztuką. W bibliotece STREAM znajdziemy różnorodne książki, artykuły, czasopisma, e-booki i inne źródła literatury, które wspierają naukę i twórcze działanie uczniów. Czytanie odgrywa kluczową rolę w rozwoju umiejętności językowych, zdolnościach analitycznych i krytycznego myślenia uczniów. W bibliotece STREAM, czytanie jest integrowane z projektem STEAM, co pozwala na wykorzystanie literatury jako inspiracji do eksploracji tematów naukowych, projektów technologicznych, artystycznych tworów, a także problemów matematycznych. Przykładowo, uczniowie mogą czytać książki naukowe, które dostarczają wiedzy na temat konkretnych dziedzin, takich jak biologia, fizyka czy historia. Na podstawie tej wiedzy, mogą angażować się w projekty badawcze, gdzie przeprowadzają eksperymenty i analizują wyniki. Literatura artystyczna również może być wykorzystana jako źródło inspiracji do tworzenia sztuki, np. uczniowie mogą czytać poezję i na jej podstawie tworzyć ilustracje czy animacje. Czytanie w modelu STREAM jest również kluczowym aspektem rozwijania kreatywności i wyobraźni uczniów. Poprzez czytanie różnorodnych tekstów, uczniowie rozwijają swoje umiejętności interpretacyjne i mogą się bardziej angażować w projekty artystyczne i literackie. Model STREAM podkreśla zatem znaczenie czytania jako integralnego elementu edukacji STEAM. Wprowadzając literaturę do projektów STEAM, uczniowie mają szansę na bardziej zintegrowane, angażujące i wszechstronne doświadczenia edukacyjne, które rozwijają ich zdolności w różnych obszarach i inspirują do dalszego samodzielnego uczenia się. Biblioteka STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts, Mathematics) 49 infolinia: 801 577 544 www.mojebambino.pl Podane ceny są cenami brutto, zawierają 23% podatku VAT.
RkJQdWJsaXNoZXIy NjAyNzI5