Od samodzielnego doświadczania do świadomego uczestnictwa w świecie W Centrum Nauki Kopernik wszystkie aktywności edukacyjne (doświadczenia, eksperymenty, wyzwania konstruktorskie itp.) projektujemy tak, aby nie tylko przybliżały uczestnikom zajęć zjawisko czy zagadnienie, którego dotyczą (np. ciśnienie, odżywianie roślin czy kwasowość gleby), ale by także wzmacniały kompetencje kluczowe i budowały poczucie sprawstwa. Własnoręczne wykonywanie doświadczeń z wykorzystaniem elementów metody badawczej wyrabia zmysł obserwacji, uczy planowania i wnioskowania, a przede wszystkim rozwija umiejętność logicznego i krytycznego myślenia. W niektórych doświadczeniach kluczowa jest obserwacja, inne generują dużo pytań badawczych (np. Co się stanie jeśli dodamy…? Jak będzie wyglądał...?), a jeszcze inne trzeba powtórzyć wiele razy, żeby uzyskać wiarygodny wynik. Samodzielnie przeprowadzając proponowane przez nas doświadczenia, uczniowie mają szansę porównywać wyniki, zastanawiać się nad nimi, zadawać pytania (np. Dlaczego w naszej grupie roztwór wyszedł fioletowy, a w innej – zielony?), formułować hipotezy, powtarzać próby, dyskutować i co niemniej istotne – pracować zespołowo. Wszystkie te umiejętności – a także towarzyszące im postawy, takie jak ciekawość, motywacja, kreatywność, elastyczność, odporność, nastawienie na komunikację i współpracę – składają się na kompetencje przyszłości, które już dziś niezbędne są do sprawnego funkcjonowania w świecie. Dzięki nim uczniowie rozumieją, jak powstaje wiedza, ale też wiedzą, jak na co dzień badać i obserwować świat, by wyciągać rzetelne wnioski i krytycznie podchodzić do niesprawdzonych informacji. Uczą się także skutecznie rozwiązywać problemy i wytrwale dążyć do postawionych sobie celów. 298 infolinia: 801 577 544 www.mojebambino.pl Podane ceny są cenami brutto, zawierają 23% podatku VAT.
RkJQdWJsaXNoZXIy NjAyNzI5