Przykładowy scenariusz Zaprogramuj robota, aby przejechał tor przeszkód Przebieg zajęć: 1. nauczyciel łączy uczniów w grupy, każdej z nich rozdaje robota, urządzenia do ich obsługi oraz kartkę A4 i długopis, 2. nauczyciel samodzielnie lub wspólnie z uczniami tworzy na podłodze tor przeszkód o długości co najmniej 2 metrów, 3. każda grupa losuje jeden z przedmiotów, który następnie mierzą (np. zeszyt o długości 21 cm), 4. nauczyciel tłumaczy uczniom, że ich zadaniem jest zaprojektowanie trasy robota, aby przejechał ze startu do mety, 5. wyzwaniem jest jednak fakt, że do pomiaru odległości mogą wykorzystywać jedynie wylosowany przedmiot (“3 i pół zeszytu prosto, obrót w lewo i dwa zeszyty prosto”), 6. uczniowie dzielą się rolami i na kartce A4 szkicują tor przeszkód, i planują trasę robota, którą następnie przeniosą do dowolnej aplikacji do sterowania robotem (Blocks, Scratch czy Python), 7. na koniec, każda z grup prezentuje swój tor przejazdu, analizujac jakie błędy popełnili. Cele zajęć: Uczniowie w ramach zajęć rozwiną kompetencje: • myślenia krytycznego, • planowania i projektowania trasy, • tworzenia sekwencji instrukcji w graficznym lub tekstowym języku programowania. Materiały potrzebne do przeprowadzenia zajęć: • robot Photon dla każdej grupy, • komputery lub tablety z aplikacją Photon EDU dla każdej grupy, • materiały umożliwiające stworzenie toru przeszkód (np. taśma papierowa, kartony, dowolne fizyczne obiekty i przedmioty), • dowolne przedmioty o wielkości z przedziału 10–40 centymetrów • miarka lub linijkakartki A4 i długopisy 211 infolinia: 801 577 544 www.mojebambino.pl Podane ceny są cenami brutto, zawierają 23% podatku VAT.
RkJQdWJsaXNoZXIy NjAyNzI5