Pakiet Zgadnij co czuję? do Magicznego Dywanu 4.0 Pakiet Zgadnij co czuję? do Magicznego Dywanu 4.0 Pakiet ma zachęcić dzieci, by podczas zabawy poznawały swoje emocje i emocje przeżywane przez innych. Dzieci bawiąc się z sympatycznymi ludzikami-emocjami, mogą zauważyć, że w życiu często towarzyszą im radość, smutek, złość i zaskoczenie. Są to podstawowe emocje, które przeżywają wszyscy ludzie na świecie, niezależnie od tego, gdzie się urodzili i w jakiej kulturze zostali wychowani. Z badań naukowych wynika, że do takich podstawowych emocji należą jeszcze wstręt i strach, ale w grze celowo nie zostały one zobrazowane. Wynika to stąd, że obie te emocje mogą wiązać się z trudnymi, a czasem wręcz traumatycznymi wydarzeniami w życiu dziecka, do których trudno jest mu wracać pamięcią. Uruchomienie wspomnień podczas gry mogłoby być dla niego zbyt obciążające emocjonalnie i prowadzić do nieprzewidzianych, negatywnych konsekwencji psychologicznych. Nauczyciel lub terapeuta może jednak dotrzeć do sytuacji budzących te emocje pośrednio, omawiając z dziećmi doświadczenia związane ze smutkiem, złością lub zaskoczeniem. Dzięki temu zabawa na Magicznym Dywanie nie stanie się dla dziecka źródłem nadmiernego lęku, z którym nie będzie umiało sobie poradzić. Nauczyciel natomiast będzie miał możliwość podjęcia decyzji, w jaki sposób pracować z nim nad doświadczeniami budzącymi niepokój. Zaproponowane zabawy są ciekawą formą zajęć dla przedszkolaków i uczniów z klas I-III, wspierającą ich prawidłowy rozwój w tym zakresie. Nauczyciel może również korzystać z gier przy rozwiązywaniu konkretnych problemów, które często pojawiają się w dziecięcych grupach, np. obrażanie się, dokuczanie innym, nadmierna lub nieuczciwa rywalizacja itp. Pakiet opracowany jest także z myślą o dzieciach ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi – zwłaszcza ze spektrum autyzmu. Dla tych dzieci rozpoznawanie i wyrażanie emocji jest szczególnie trudne. Gry oparte na wizualizacji ekspresji emocjonalnej dają możliwość łatwiejszego różnicowania poszczególnych emocji oraz stwarzają okazję do ćwiczenia własnej ekspresji. Scenariusze są opracowane tak, aby dziecko z autyzmem miało okazję do rozwijania funkcji poznawczych, związanych z teorią umysłu, odpowiedzialną za rozumienie sytuacji społecznych z perspektywy innych osób, oraz zauważanie związków przyczynowo-skutkowych pomiędzy emocjami i zachowaniem. Gry mogą być też pomocne w prowadzeniu psychoterapii z dziećmi przejawiającymi problemy emocjonalne i zaburzenia zachowania, które powstały w wyniku traumatycznych przeżyć lub niekorzystnych doświadczeń środowiskowych i wychowawczych. Dotyczy to dzieci o obniżonym nastroju, lękowych oraz nie radzących sobie z agresją. Gry ułatwią im uzyskanie, w bezpieczny sposób, wglądu we własne emocje. Mogą okazać się szczególnie przydatne tam, gdzie dzieciom trudno jest opowiadać o swoich przeżyciach i potrzebują czasu, aby otworzyć się w kontakcie z innymi. Pakiet „Zgadnij co czuję? ” jest narzędziem, które można wykorzystywać zarówno podczas indywidualnych, jak i grupowych zajęć terapeutycznych, takich jak: warsztaty i treningi umiejętności społecznych, treningi asertywności oraz treningi zastępowania agresji. Gry można łączyć z innymi metodami terapeutycznymi – niedyrektywną terapią zabawową, arteterapią, terapią ruchem, a także elementami terapii behawioralno-poznawczej, w zależności od nurtu teoretycznego, w jakim pracuje nauczyciel czy terapeuta. 821054N 3 499,90 brutto pln 8 GIER 3 499 90 Pakiet Z dysleksją na Ty do Magicznego Dywanu 4.0 Pakiet Z dysleksją na Ty do Magicznego Dywanu 4.0 Pakiet obejmuje trening poniższych funkcji poznawczych: • pamięci wzrokowej, słuchowej i ruchowej, • koncentracji uwagi • intuicji matematycznych (rytmy, klasyfikacja, różnicowanie) • syntezy i analizy wzrokowej i słuchowej • koordynacji wzrokowo-ruchowej • myślenia przyczynowo-skutkowego • czytania ze zrozumieniem • rozładowywania napięcia emocjonalnego Gry są świetnym mostem do dziecięcych motywacji – rodzina, przyjaźń, zabawa, postawy proekologiczne, szacunek do świata i ludzi niezależnie od ich wyglądu czy pochodzenia. Są przyjemne, tematyka różnorodna, a dodatkową zaletą jest wpleciony w nie humor. Każda z gier zazwyczaj skupia się na jednej lub dwóch aktywnościach. Większość gier wyposażona jest w specjalną planszę relaksacyjną. Jest to krótka i prosta gra mająca na celu odwrócenie uwagi dziecka od porażki (lub wysiłku włożonego w wykonanie kilku zadań pod rząd), zmianę aktywności (zazwyczaj jest to propozycja ruchowa), wywołanie uśmiechu i odprężenia. Gry, które bazują na aktywności ruchowej lub stanowią zwartą fabułę, zostały pozbawione tej planszy, gdyż same w sobie rozładowują napięcie. Bardzo ważna jest obecność nauczyciela, terapeuty czy rodzica podczas korzystania z gier. Magiczny Dywan otwiera przed nami wiele wspaniałych możliwości, jednak to rolą nauczyciela jest, aby w grach skoncentrowanych wokół ćwiczeń czytania ze zrozumieniem, czy konstruowania krótkich wypowiedzi, wysłuchać odpowiedzi dziecka i – jeśli zaistnieje taka potrzeba – skorygować myślenie. W grach przedstawiających instruktaż do zadań ruchowych, nauczyciel powinien dopilnować poprawności wykonywanych ćwiczeń. Ważną kwestią jest też dobra akustyka pomieszczenia. Urządzenie powinno emitować dźwięk, który będzie przyjemny i zrozumiały dla dziecka. Do pakietu zostały dołączone słuchawki ułatwiające odbiór dźwięków i koncentrację słuchową. 821055N 3 499,90 brutto pln 8 GIER 3 499 90 8 gier o ciekawej dla dzieci tematyce i zróżnicowanych poziomach trudności, skonstruowanych jest w taki sposób, aby doskonalić umiejętności dzieci zarówno w wieku przedszkolnym, jak i uczniów szkół podstawowych. Osoba prowadząca zajęcia z wykorzystaniem pakietu z łatwością dopasuje poziom zadań do potencjalnych możliwości ucznia. Pakiet zawiera następujące gry: 1.TĘCZOWE WYGIBASY 2.GUMOWE UCHO KOTA MIĘTUSA 3.SKLEP MALARZA MACIEJA 4.BALONOWE SZALEŃSTWO 5.WESOŁY PIKNIK 6.W STOLARNI 7.ZIMOWA PRZYGODA Z ADURO 8.BOCIEK W KRAINIE BOBASÓW Opisy gier na mojebambino.pl Podane ceny są cenami brutto, zawierają 23% podatku VAT. 726 infolinia: 801 577 544 www.mojebambino.pl
RkJQdWJsaXNoZXIy NjAyNzI5