ABCD programowania Dzieci „poruszają” klocki na planszy edukacyjnej za pomocą kodów – skryptów na bazie algorytmów – skończonych ciągów jasno zdefiniowanych czynności, koniecznych do wykonania pewnego rodzaju zadań. Zawsze kod ułożony jest tak, żeby osiągnąć zamierzony w zadaniu cel. Jest zdefiniowany wcześniej przez prowadzącego, bądź tworzy się na bieżąco podczas wspólnej zabawy przez uczestników. Kod przypomina drogę: z wykorzystaniem elementów z ruchu drogowego, czyli STRAT – idź – koło zielone, ciąg znaków – kroków – ustalonych przepisów – za pomocą różnego rodzaju kloców ruchu – strzałek, a na końcu STOP – zatrzymaj się – koło czerwone. Dzięki takiej zabawie dzieci w sposób intuicyjny – naturalny, nie siedząc przy stolikach, podczas fantastycznej zabawy, zdobywają umiejętności matematyczne. Stanowią one dla nauczycieli małego dziecka (3–6 lat) iskrę, by stworzyć własne scenariusze, tworząc swój własny projekt dostosowany do zdolności, umiejętności i zainteresowań SWOICH dzieci. Działania edukacyjne z małymi przedszkolakami muszą być dokładnie zaplanowane i zorganizowane, wypełnione zabawami i zadaniami, które jednocześnie będą sprawiać dzieciom ogromną radość i posiadać wątek edukacyjny. Dlatego do pomocy dołączone są przykładowe scenariusze, które mają pomóc nauczycielom zacząć tą przygodę, a jednocześnie zachęcić do tworzenia własnych pomysłów zabaw z matematyką, dla swojej grupy. W moich zajęciach uwzględniam następujące formy aktywności: zabawa, działania na konkretach i ćwiczenia praktyczne oraz ruch. Na tym etapie edukacyjnym najlepszą formą pracy są ćwiczenia praktyczne. Podczas pracy na planszy edukacyjnej, a przede wszystkim dzięki jej wielkości, moje 3-latki leżą lub siedzą w wybranej przez siebie pozycji i jednocześnie uczą się „trudnych” rzeczy bez wysiłku (niejednokrotnie przewidzianych dla dzieci starszych). Uczą się również współpracy w grupie, bo przy ćwiczeniach/zadaniach/zabawach angażowana jest cała grupa. Programowania jest w stanie nauczyć się każdy, dlatego warto jest zacząć już od najmłodszych. • Podczas zajęć pokazujemy dzieciom, jak działają komputery poprzez logikę praktyczną, by świadomie i twórczo potrafiły wykorzystywać maszyny (w tym również komputery). • Opieramy się na elementarnych zdolnościach percepcyjnych człowieka (widzenie i myślenie wzrokowe). • Działania podczas zabawy oparte są na języku graficznym (prototyp programowania). • W zabawie matematycznej wykorzystujemy język graficzny (piktogramy, rysunki, wzory, dostępne pomoce z otoczenia np. patyczki) i obszar, na którym działamy (scena, plansza, mata). • Ruch elementu jest oznaczony za pomocą strzałek: do góry, na dół, w prawo, w lewo, podskok, obrót w prawo, obrót w lewo). Podczas zabawy z programowaniem rozwijamy u dzieci: • kompetencje matematyczne (m.in. rozpoznawanie figur geometrycznych, logiczne myślenie, przeliczanie, przewidywanie skutków czynności manipulacyjnych, klasyfikowanie obiektów, rozpoznawanie kolorów), • kompetencje językowe (kształtowanie prawidłowej mowy pod względem gramatycznym, fleksyjnym i składniowym), • kompetencje twórcze (rozwijanie inwencji twórczej, kształtowanie sprawności fizycznej (np. szukanie drogi do celu), • kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania (np. rozumienie symboli, określanie kierunków), • kompetencje społeczne i emocjonalne (przestrzeganie reguł, współdziałanie, współpraca, utrzymywanie porządku podczas pracy). Najważniejsza jednak jest radość ze wspólnej zabawy i dobrze wykonanego zadania! Pomoc opracowana przez Ludwikę Michałowską. Plansza z pakietem do programowania i scenariuszami • 199218 – ABCD programowania – Plansza edukacyjna z pakietem ogólnym klocków ruchu do programowania • 199219 – ABCD programowania – Jesień z Anatolem • 199220 – ABCD programowania – Zima z Bronkiem • 199221 – ABCD programowania – Wiosna z Celiną • 199222 – ABCD programowania – Lato z Danusią ZEST5289 1 859,50 brutto pln Dedykowana dla przedszkoli pomoc edukacyjna do nauki matematyki i kodowania w korelacji z różnymi sferami aktywności. Nauka poprzez fascynującą zabawę w grupie i w ruchu, w dogodnej dla dzieci pozycji. Pomoc składa się z: 1. Planszy edukacyjnej z pakietem ogólnym klocków ruchu do programowania (kod 199218). 2. 4-częściowego opracowania „ABCD z programowania” zawierającego 16 scenariuszy zajęć dla najmłodszych dzieci na cały rok przedszkolny wraz z zestawem klocków (kody 199219- 199222). W świat programowania wprowadzą Was cztery ślimaki: Anatol, Bronek, Czesia i Danusia) – każdy z innym kolorem muszli – skorupki. O AUTORCE: Wieloletnia nauczycielka wychowania przedszkolnego, pasjonatka pracy z małym dzieckiem, zafascynowana pedagogika planu daltońskiego, programowaniem i robotyką z trzylatkami, dyrektorka jednego z wrocławskich przedszkoli. Autorka książki „Odkrywanie świata dzieci. Edukacja w pięciu kolorach” Plan daltoński w przedszkolu. Laureatka nagrody Kobieta w Edukacji 2017 w II edycji Konkursu TOP 2 Fundacji Edukacja na NOWO i autorka bloga na stronie www.edukacjananowo.pl. 1 859 50 Podane ceny są cenami brutto, zawierają 23% podatku VAT. 680 infolinia: 801 577 544 www.mojebambino.pl
RkJQdWJsaXNoZXIy NjAyNzI5