POMOCE EDUKACYJNE STREAM Interdyscyplinarne nauczanie oparte na współpracy przy projektach STREAM to podejście do uczenia się, które wykorzystuje naukę, technologię, robotykę, inżynierię, sztukę i matematykę jako punkty wyjścia do prowadzenia uczniów przez poszukiwania, dialog i krytyczne myślenie. STEAM łączy różne dziedziny w naukowych podróżach i interdyscyplinarnych projektach. Edukacja w modelu STREAM przybiera formę angażujących ucznia eksperymentów i warsztatów. Duże znaczenie w tym modelu mają zatem narzędzia, które uczniowie mogą wykorzystać do swoich naukowych poszukiwań i procesów. W jakie pomoce warto wyposażyć placówkę? Najlepiej, jeśli są one przygotowane z myślą o formie zajęć STREAM – zróżnicowane i opracowane z myślą o wspieraniu uczniów w tworzeniu projektów o szerokiej tematyce. Mobilna Majsterkowania, maszyna do szycia czy kącik artystyczno-rękodzielniczy pozwolą na przekucie twórczych pomysłów uczniów w rzeczywiste konstrukcje. Z kolei roboty edukacyjne i zestawy programowalne, takie jak Photon, Botzees, drony DJI, zestawy z mikrokontrolerami BECREO kit lub LEGO® Education dadzą możliwość nauki programowania i tworzenia nowoczesnych wynalazków oraz zanurzenie się w świat inżynierii. Możliwości robotów i złożone konstrukcje można rozwijać przy pomocy drukarki 3D, na której uczniowie stworzą modele i wydrukują potrzebne części. Do zadań naukowych przydadzą się również Modułowe Pracownie Przyrodnicze czy Cztery Pory Roku na licencji Centrum Nauki Kopernik, klasowe zestawy VR z możliwością oglądania modeli w wirtualnej rzeczywistości lub spaceru po odległych miejscach świata. Warto również zachęcać uczniów do aktywnej dokumentacji swoich osiągnięć i ich prezentacji z pomocą urządzeń audio-wideo i tabletów. Korzystanie z edukacji STEAM powoduje, że uczniowie podejmują przemyślane ryzyko, angażują się naukę przez doświadczenie, wytrwale rozwiązują problemy, podejmują współpracę i przechodzą przez proces twórczy. 13 infolinia: 801 577 544 www.mojebambino.pl
RkJQdWJsaXNoZXIy NjAyNzI5