Katalog online STREAM 2023

• Zamysł, który towarzyszył powstawaniu zawartości zestawów i na czym opierają się potencjalne rezultaty. Zestawy dostarczają wszystkich niezbędnych dla naszych dzieci elementów, z masą potrzebnych materiałów źródłowych, dostępnych po kliknięciu myszką – mówi nauczyciel z brytyjskiej placówki. Oprócz elementów konstrukcyjnych, zwrócił on również szczególną uwagę na integracyjną paletę kolorów zestawu SPIKE Prime, jako dowód na to, że przemyślano stworzenie uniwersalnie dostępnego i atrakcyjnego narzędzia edukacyjnego. Wszyscy uczniowie natychmiast pokochali wygląd i sposób działania zestawów – one naprawdę pozwalają na stworzenie możliwości dla jak największej liczby dzieci – dodaje. Wcielenie koncepcji w życie Nauczyciel z wybranej brytyjskiej placówki zamówił 250 kompletów zestawów Personal Learning Kit, które pozwalają na łatwą adaptację zdalną i hybrydową oraz 50 gotowych do zajęć zestawów do rozpoczęcia programu, który został zaplanowany na trzy tygodnie. Przez pierwsze dwa tygodnie zajęcia odbywały się w formie zdalnej, a każdy tydzień skupiał się na innej koncepcji: TYDZIEŃ 1 Tematem pierwszego tygodnia był pęd. Uczniowie dowiedzieli się, w jaki sposób siły oddziałują na siebie, rozmawiali o pierwszym prawie Newtona i budowali modele, aby zilustrować i sprawdzić tę koncepcję. TYDZIEŃ 2 W drugim tygodniu nauczyciel przedstawił swoim uczniom projektowanie interaktywne. Uczniowie zaprojektowali oraz zbudowali wieże i pojazdy, a następnie porozmawiali na temat swoich projektów i przebudowali konstrukcje w celu ich ulepszenia. TYDZIEŃ 3 Uczniowie wrócili do klasy w trzecim tygodniu, aby poznać maszyny proste z BricQ Motion. Ich zadaniem było zbudowanie mechanizmu przenoszącego mini figurkę z jednego miejsca do drugiego. Jeśli opinie uczniów są jakimkolwiek wyznacznikiem, to jak dotąd program okazał się strzałem w dziesiątkę. Ale pozwólmy im mówić za siebie! Podobała mi się ta lekcja, ponieważ myślę, że jest to o wiele lepszy sposób niż sama prezentacja na ekranie, w ten sposób możemy zobaczyć, na czym polegają problemy – 11-letni uczeń Podobało mi się, ponieważ instrukcje były zrozumiałe i eksperymentowaliśmy z zestawami, więc nie było określonego wcześniej efektu. – 8-letni Tak, ponieważ ciekawsze było tworzenie czegoś konkretnego i uczenie się, jakie rzeczy trzeba zmienić, niż praca na komputerze. – 12-letni Więcej informacji o tym, jak LEGO® Education może wzbogacić naukę STEAM można znaleźć na stronie: https://mojebambino.pl/lego-education/ 171 infolinia: 801 577 544 www.mojebambino.pl

RkJQdWJsaXNoZXIy NjAyNzI5