Katalog online Dwujęzyczne Dzieci 2020
Jesteśmy przekonani, że w ciągu kilku najbliższych lat zaj- dą na dużą skalę nieodwracalne zmiany wmyśleniu i dzia- łaniu na temat wychowania w dwujęzyczności, których efektem będzie powszechna realizacja właśnie tego dru- giego scenariusza i zamknięcia całego procesu edukacyj- nego od Baby Beetles do Tom and Keri B Expert do końca przedszkola. W związku z powyższym przygotowujemy już kolejny etap, który docelowo pozwoli 10-latkowi w pełni funkcjonalnie używać angielskiego (przyjmować, przetwarzać i generować informacje) do realizacji swoich zainteresowań. Będzie to tzw. “Independent Learner”, którego wychowanie w powszechnym wymiarze jest na- szym pierwszoplanowym celem. Ta misja może zostać w pełni zrealizowana dzięki współ- pracy samorządów, dyrekcji placówek, nauczycieli i rodzi- ców, o czym szerzej piszemy w kolejnym rozdziale. W tym miejscu jednak warto podkreślić rolę rodziców i tym sa- mym te materiały Programu, które zostały przygotowa- ne specjalnie do pracy w domu. Występują one w dwóch zasadniczych wersjach: 1. podstawowej – realizowanej równolegle do placówko- wych wersji STANDARD i PLUS 2. eksperckiej – rozszerzonej o storybooki i słowniki kon- tekstowe, realizowanej równolegle do wersji EXPERT w placówce. Oczywiście rodzice mogą pomagać swoim dzieciom w procesie wychowania w dwujęzyczności zupełnie nie- zależnie od tego, co się dzieje w placówkach. Dla wszyst- kich rodziców, którzy chcą zapewnić dzieciom najwyższe standardy wsparcia językowego, stworzyliśmy Klub Do- mowych Ekspertów, o którym więcej informacji znajdzie się w kolejnym rozdziale. Przed szczegółową prezentacją wszystkich elementów naszego systemu warto jeszcze wspomnieć, że jest wśród nich wersja EASY ACCESS poziomu początkowego Baby Beetles, która przeznaczona jest dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Znajdą się tam także w odpo- wiednich obszarach pomoce dydaktyczne służące two- rzeniu kontekstu, a więc: pacynki, maskotki, opaski, na- klejki, a nawet meble i dywany, które pomogą stworzyć sytuacje i miejsca kontekstowe zgodnie z podstawową zasadą wychowania w dwujęzyczności – OPOL, a więc One Person/Place One Language (jedna osoba / jedno miejsce – jeden język). W zależności od celów, jakie sobie dana placówka, gmina czy region postawią, możliwe są dwa scenariusze. Pierwszy rozłożony jest na okres edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Ilustruje to następująca tabela: Drugi to pełna imersja, kiedy mając do dyspozycji odpowiednią ilość biegle władających językiem angielskim nauczycieli, rezygnujemy z wersji STANDARD i realizujemy Uniwersalny Kurs wg następującego schematu: 7 infolinia: 801 577 544 www.mojebambino.pl Podane ceny są cenami brutto, zawierają 5% lub 23% podatku VAT. POMOCE DYDAKTYCZNE Uniwersalny kurs i tworzenie kontekstu Wyposażenie uzupełniające 02 WDROŻENIE Koordynatorzy / Szkolenia / Certyfikacja placówek Klub Domowych Ekspertów / Współpraca z samorządami 03 IDEA Wizja i misja / Korzyści / Metoda 01
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjAyNzI5