Katalog online Dwujęzyczne Dzieci 2020

Jak uzyskać certyfikat? Przy przystąpieniu do Programu certyfikat Placówki Partnerskiej wy- dawany jest na jeden rok. W tym czasie placówka może przyjąć plan osiągnięcia w następnym roku statusu Placówki Patronackiej. Przy dalszej systematycznej pracy i determinacji, trzeci rok uczestnictwa w Programie można rozpocząć jako Placówka Ekspercka. To oczywi- ście scenariusz intensywny, ale jak najbardziej możliwy do wykonania, zwłaszcza że z każdym rokiem jest łatwiej z uwagi na podnoszącą się w tym zakresie świadomość społeczną. W niektórych placówkach możliwości rozwoju będą związane z kon- kretnymi osobami prowadzącymi zajęcia i w takim przypadku możemy mówić o Grupach Partnerskich, Patronackich czy Eksperckich. Jak przedłużyć certyfikat? Najprościej przedłużyć certyfikat danej placówki lub grupy kupując odpowiednią ilość niezbędnych do jego realizacji materiałów. W przy- padku Placówek Partnerskich będą to zeszyty ćwiczeń, Patronackich – podstawowe wersje domowe Programu, Eksperckich – eksperckie wersje domowe. Partnerskie żłobki zamiast zeszytów mogą np. zakupić opaski na głowę Baby Beetles dla każdego nowo przyjętego dziecka. Mogą one stać się wspaniałym prezentem nie tylko do wspólnej za- bawy w placówce, ale również do anglojęzycznych zabaw z rodzicami w domu. W zależności od stażu w Programie, jak i zaangażowania w szerzenie idei, dana placówka może otrzymać indywidualną ofertę na przedłuże- nie certyfikatu oraz na zakup poszczególnych pomocy dydaktycznych. W tym celu prosimy o bezpośredni kontakt z przedstawicielem firmy Moje Bambino lub koordynatorem regionalnym Programu. 4. Klub Domowych Ekspertów Naszym strategicznym celem od samego początku Programu jest rów- nolegle wprowadzenie dziecka w świat pierwszego języka (lokalnego) i drugiego (globalnego – angielskiego) w taki sposób, żeby ten drugi nigdy nie stał się dla niego językiem obcym. To ambitne, ale jedno- cześnie – z uwagi na możliwości dynamicznego rozwoju mózgu małego człowieka – wdzięczne zadanie wymaga troski i zaangażowania ze stro- ny rodziców. Najbardziej sprzyjającym z tego punktu widzenia czasem jest okres przed edukacją przedszkolną, czyli od urodzenia do ok. trze- ciego roku życia dziecka. Wtedy to można wypracować nawyk co- dziennej, kontekstowej, anglojęzycznej zabawy z dzieckiem przy wielu różnych okazjach. Oczywiście taka zabawa powinna uwzględniać za- łożenia metody OPOL oraz Spiralnego Systemu Nauki Języka (patrz rozdział pierwszy). Jeśli naszą motywacją jako zaangażowanych w rozwój dziecka rodzi- ców będzie jego dwujęzyczna przyszłość, to satysfakcjonujące rezulta- ty czynnego bilingwizmu (dziecko nie tylko rozumie, ale i mówi w obu językach) możemy uzyskać już przed trzecim rokiem życia. Jest coraz więcej tak myślących i działających na co dzień rodziców, a Klub Do- mowych Ekspertów jest miejscem, w którym mogą się oni spotykać, wzajemnie inspirować i wspierać, a to wszystko pod fachowym okiem metodyków wychowania w dwujęzyczności. Możliwe jest tworzenie lokalnych tego typu społeczności i to prócz ini- cjatywy samych rodziców także dzięki władzom samorządowym czy placówkom (np. żłobki, przedszkola, szkoły językowe). Chętnie włącza- my się w tego typu inicjatywy i wspieramy z fachowej strony coraz już bardziej naturalnie pojawiające się potrzeby. M i ę d z y n a r o d o w y P r o g r a m P o w s z e c h n e j D w u j ę z y c z n o ś c i D w u j ę z y c z n e D z i e c i / B i l i n g u a l F u t u r e Klub Domowych Ekspertów to miejsce przeznaczone dla rodziców. Wspieramy ich w codziennym, wspól- nym z pociechami przyswajaniu języka angielskiego, m.in . publikując dodatkowe materiały do zabawy w domu, pomagając im wymieniać doświadczenia i dzielić się dobrymi praktykami oraz wzajemnie mo- tywować. Dołącz do Klubu Domowych Ekspertów już dziś i wspólnie z nami buduj czynną dwujęzyczność swo- ich dzieci! Zapraszamy do zamkniętej grupy na Facebooku: www.facebook.com/groups/2525670607522474/ 34  infolinia: (+48) 22 290 44 33  info@dwujezycznedzieci.pl https:// youtube.com/DwujezyczneDzieci https://www.facebook.com/dwujezycznedzieci Wsparcie merytoryczne:

RkJQdWJsaXNoZXIy NjAyNzI5