Katalog online Dwujęzyczne Dzieci 2020

Program szkolenia: • Idea powszechnej dwujęzyczności i jej realizacja poprzez Międzynarodowy Program „Dwujęzyczne Dzieci / Bilingu- al Future” ze szczególnym uwzględnieniem założeń nowej podstawy programowej. • Baby Beetles – pakiety Standard i Plus. Jak zorganizować codzienną zabawę w placówce? • Omówienie przykładowego tygodnia pracy na podstawie kart tygodniowych. • Tom and Keri A i B – pakiety Standard i Plus – kontynuacja dla starszych grup wiekowych. • Omówienie przykładowego tygodnia pracy na podstawie kart tygodniowych. • Omówienie specjalnych zestawów nauczycielskich – Easy Access i Expert. • Rola rodzica w procesie wychowania w dwujęzyczności – o idei Klubu Domowych Ekspertów. • Sesja pytań i odpowiedzi z metodykiem Programu. Uczestnicy otrzymują zaświadczenie potwierdzające udział w szkoleniu oraz dostęp do materiałów dla koordynatorów lokalnych . Prócz tego szkolimy i doskonalimy koordynatorów lokalnych i regio- nalnych przygotowując ich do roli certyfikowanych trenerów Pro- gramu. Mogą oni prowadzić płatne szkolenia i w ten sposób również rozwijać lub poszerzać własną aktywność zawodową. Dodatkowo, zwiększają swoje kompetencje trenerskie ucząc się od doświadczo- nych szkoleniowców. Program, szczególnie teraz, daje w tym za- kresie niemal nieograniczone możliwości. Stajemy bowiem przed koniecznością powszechnego dokonania radykalnych zmian w spo- sobie myślenia o edukacji językowej dzieci wśród decydentów, na- uczycieli i rodziców. Zapraszamy zatem do kontaktu wszystkich, którym ta idea jest bliska, ale jednocześnie też tych, którzy chcieliby zbudować na jej fundamentach swoją zawodową przyszłość. 3. Certyfikacja placówek Programobejmuje trzy główne miejsca, w których powinien być syn- chronicznie realizowany. Te miejsca to dom, placówka i samorząd. Każde z tych miejsc ma swoją specyfikę i w kontekście Programu również swoje zadania. O zadaniach rodziców w domu napiszemy w kolejnym rozdziale, a o zadaniach samorządu w ostatnim – pod- sumowującym. Placówka jest miejscem, które plasując się w tej strukturze pomię- dzy domem a samorządem staje się swoistym sercem Programu, którego bicie może i powinno zarówno oddziaływać na dom, jak i na samorząd. W tym pierwszym przypadku dzięki możliwości bez- pośredniego kontaktu z rodzicami, a w drugim dzięki oddziaływaniu, promieniowaniu dobrym przykładem na całą lokalną społeczność. Żeby wspierać obie te misje, tzn. skierowaną do rodziców i do spo- łeczności lokalnej, wypracowaliśmy system certyfikacji placówek, który pozwala realizować owe misje o wiele skuteczniej, w sposób systematycznie pogłębiany i – co najważniejsze – prorozwojowy dla samych placówek. Założeniem tego systemu jest to, że placówka rozpoczyna pracę z Programem przede wszystkim na bazie naszych uniwersalnych rozwiązań (Placówka Partnerska), aby poprzez stałe podnoszenie jakości realizacji wraz z włączeniem rodziców do aktywnej realiza- cji Programu w domu (Placówka Patronacka) na przestrzeni kilku lat wypracować swoje indywidualne podejście i stać się wzorem dla in- nych (Placówka Ekspercka). Zasadnicze obowiązki i korzyści wymienionych przedstawiamy w formie tabeli. Placówka Partnerska, Placówka Patronacka, Placówka Ekspercka lub odpowiednio Grupa Partnerska, Grupa Patronacka, Grupa Ekspercka 31  infolinia: 801 577 544  www.mojebambino.pl WDROŻENIE Koordynatorzy / Szkolenia / Certyfikacja placówek Klub Domowych Ekspertów / Współpraca z samorządami 03 POMOCE DYDAKTYCZNE Uniwersalny kurs i tworzenie kontekstu Wyposażenie uzupełniające 02 IDEA Wizja i misja / Korzyści / Metoda 01

RkJQdWJsaXNoZXIy NjAyNzI5