Katalog online Dwujęzyczne Dzieci 2020

KORZYŚCI wynikające z powszechnego wychowania dzieci w dwujęzyczności z językiem angielskim INDYWIDUALNE Udowodniono, że dzieci wychowywane w otoczeniu dwóch języków mają wyraźną przewagę nad swoimi rówieśnikami wzrastającymi w otoczeniu jednego języka już w siódmym miesiącu życia. Ta przewaga stale się powiększa i w końco- wym efekcie dwujęzyczne dzieci mają m.in .: • większą zdolność koncentracji i podzielności uwagi • lepszą pamięć (semantyczną i epizodyczną) • lepsze wyniki w nauce • lepsze zdrowie (dwujęzyczność to także profilaktyka m.in . chorób neurologicznych, np. Alzheimera i Parkinsona) • łatwość adaptacji społecznej i kulturowej • zagwarantowaną wyższą pozycję materialną i społeczną w przyszłości. SPOŁECZNE DŁUGOFALOWE Korzyści społeczne długofalowe wynikać będą z powszech- nego wychowania nowych generacji Polaków w naturalnym otoczeniu dwóch języków, co w rezultacie doprowadzi do: • wzrostu inwestycji zagranicznych w Polsce – ze względu na wyjątkowy w skali światowej kapitał ludzki • zwiększenia się liczby polskich innowacyjnych przedsię- biorstw o zasięgu globalnym • większej aktywności i wpływów Polaków w międzynaro- dowych środowiskach i instytucjach naukowych, politycz- nych, kulturalnych oraz biznesowych • podniesienia poziomu debaty publicznej – osoby dwuję- zyczne cechuje większa empatia i umiejętność słuchania interlokutora • oszczędności związanych z ochroną zdrowia – opóźnienie skutków poważnych chorób neurologicznych. SPOŁECZNE NATYCHMIASTOWE Korzyści natychmiastowych w wymiarze społecznym jest wiele. Wymieńmy te najistotniejsze: • systemowe rozwiązanie problemu edukacyjno-społecznego • ważny element polityki prorodzinnej • optymalizacja wydatków na oświatę • efektywne spełnienie wymogów nowej podstawy progra- mowej w przedszkolach • powszechna zmiana sposobu myślenia i działania rodzi- ców, dziadków i nauczycieli – zastąpienie nieintuicyjnego modelu nauczania „języka obcego” naturalnym procesem wychowywania w dwujęzyczności. Najprościej rzecz ujmując, drugiego języka w przypadku dzie- ci nie należy uczyć jak „obcego”, aby nie dopuścić do sytuacji, w której stanie się on dla nich rzeczywiście „językiem obcym”. Zbudowany w ślad za tym, stale rozbudowywany i udoskonalany system pozwala nam w tej chwili sformułować wizję niedalekiej przyszłości, w której nie ma języków obcych – są liczne języki lokalne i wspólny język globalny. Tego typu podejście pozwoli nie tylko upowszechnić uniwersalny język globalnej komunikacji, ale również zachować wiele języków, które zagrożone są wymarciem. Zauważmy, że niejako przy okazji doprowadzimy do stworzenia świata przyszłości, który będzie boga- ty dzięki swojej różnorodności i jednocześnie trwale wspólnotowo zespolony. Jeśli chcemy, żeby nasze dzieci czy wnuki były pełno- prawnymi obywatelami takiego świata, musimy zacząć teraz. Powodów jest zresztą o wiele więcej i to zarówno w wymiarze indy- widualnym, jak i społecznym. 3  infolinia: 801 577 544  www.mojebambino.pl IDEA Wizja i misja / Korzyści / Metoda 01 WDROŻENIE Koordynatorzy / Szkolenia / Certyfikacja placówek Klub Domowych Ekspertów / Współpraca z samorządami 03 POMOCE DYDAKTYCZNE Uniwersalny kurs i tworzenie kontekstu Wyposażenie uzupełniające 02

RkJQdWJsaXNoZXIy NjAyNzI5