Katalog online Specjalne Potrzeby Edukacyjne 2022/23

Złapmy Lwa. Specjalne potrzeby edukacyjne To wyjątkowa gra, która opiera się na japońskiej grze Dōbutsu shogi (dosł. „zwierzątkowe szachy”). Gra realizuje podstawę programową MEN w zakresie powszechnego wprowadzenia szachów do szkół podstawowych. Gra realizuje podstawę programową w zakresie w zakresie nauki programowania w nauczaniu wczesnoszkolnym i rozwija kluczowe umiejętności dzieci takie jak: •  myślenie logiczne i strategiczne, •  pamięć i orientacja przestrzenna, •  umiejętność analizy i rozwiązywania problemów, •  intuicja, wyobraźnia, •  umiejętność koncentracji, •  umiejętność radzenia sobie ze stresem, •  zdolność doskonalenia się. Reguły gry są proste. Gra nie wymaga umiejętności gry w szachy. Gra zachowuje wszystkie walory logiki i strategii znanej z europejskich szachów sprowadzając je jednak do niezbędnego minimum: figur-zwierzątek dla każdego z dwóch graczy i małej planszy. Nie trzeba pamiętać o możliwych ruchach zwierząt na planszy – są oznaczone dobrze widocznymi na figurach znakami. Zbite figury nie zostają odrzucone z gry, ale służą wiernie temu, kto je zbił! Dzięki temu gra ma niewiele remisów, a także jej końcówki są niezwykle ekscytujące. Uzupełniające scenariusze zabaw opartych na grze zostały dobrane w taki sposób by rozwijać bazowe funkcje poznawcze i umiejętności ważne dla dzieci z ryzykiem dysleksji lub dyskalkulii. Fizyczna formy gry – drewniane, zaokrąglone klocki oraz poduszki, łagodne kolory i kształty rysunków zwierząt idealnie odpowiadają oczekiwaniom wobec pomocy dydaktycznych dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Ruchowa forma wielkowymiarowej gry oraz scenariusze ruchowych zabaw pomagają kanalizować aktywność dzieci nadpobudliwych ruchowo. Wytworzona w zabawie aktywność w zakresie myślenia operacyjnego rozwija dodatkowo umiejętność koncentracji, a interakcje z uczestnikami w sposób niewymuszony uspołeczniają uczestników zajęć budując kompetencje niezbędne do funkcjonowania w grupie rówieśniczej. Zestaw zawiera: • dywanową planszę do gry 1,5 x 2 m z 8 poduszkami, • uzupełniające kartonowe znaki do wykorzystania z planszą dywanową: 24 mniejsze koła I 6 większych kół z „emotikonami” (szczęście, radość, smutek, strach, złość, inne); • sześć zestawów gry planszowej z drewnianymi klockami-zwierzątkami, • poradnik metodyczny, zabawy, wydrukowane karty pracy, • zabawy multimedialne na tablicę interaktywną, • nagrody naklejki dla dzieci. 145122 1 490,00 brutto pln ZŁAPMY LWA Specjalne potrzeby edukacyjne 1 490 00 infolinia: 801 577 544 www.mojebambino.pl 271 Podane ceny są cenami brutto, zawierają 23% podatku VAT. ZABURZENIA KONCENTRACJI UWAGI

RkJQdWJsaXNoZXIy NjAyNzI5