PLAN DALTOŃSKI 2021 Moje Bambino

Tygod niowa tablica zadań (036049) Jest nieodmiennym atrybutem daltońskich grup przedszkolnych. Pod- czas porannych zajęć dziecko musi dokonać wyboru spośród zadań umieszczonych na tablicy przez nauczyciela (co tydzień nauczyciel wybiera kilka różnych zadań spośród programu przypisanego dla grupy wiekowej). Elementami tygodniowej tablicy zadań są: symbole dni tygodnia (036051, sprzedawane osobno), symbole zadań (036054, sprzedawane osobno) oraz krążki magnetyczne w kolorach dni tygo- dnia (036055–036059, sprzedawane osobno). Dziecko po wykonanej pracy za pomocą symbolu zaznacza na tablicy wykonanie zadania. Na- uczyciel w każdym z dni tygodnia szybko jest w stanie sprawdzić, które dziecko wykonuje jaką pracę i ile jeszcze zostało mu do końca tygodnia. Tablica posiada również miejsce do przechowywania magnetycznych krążków. wym. 80 x 100 cm To pomoc dydaktyczna wymyślona przez Helen Parkhurst, którą nazwała ona „przydziałami”: Nie powiemy za wiele, twierdząc, że punkt ciężkości Daltońskiego Planu Laborato- ryjnego spoczywa na przydziałach pracy; od stopnia bowiem umiejętności i zrozumienia, z jakimone są układane, w dużej mierze zależy powodzenie zastosowania tego planu. Wielkie znaczenie przydziałów pracy ocenić można należycie wów- czas, gdy się weźmie pod uwagę fakt, że uczeń może sobie wyrobić kompletne pojęcie o całości wymaganej od niego pracy jedynie na podstawie oddzielnych przydziałów. Wzięte zaś razem dopiero przedstawiają one całokształt zakontrak- towanej pracy ze wszystkimi jej poszczególnymi częściami. [Wykształcenie według planu daltońskiego, Helen Par- khurst, książnica Atlas, Lwów 1928]. Z punktu widzenia pracy systemem daltońskim, tablica zadań jest jednym z naj- ważniejszych narzędzi i to właśnie ona wyróżnia go na tle innych. W tradycyjnym systemie klasowo-lekcyjnym nauczyciel zadaje ćwiczenia w obrębie jednej lekcji, nie wybiegając z działaniami w przyszłość. W systemie daltońskim dziecko jest informowane z tygodniowym wyprzedzeniem o celach jego pracy oraz o zada- niach, jakie przygotował dla niego nauczyciel. Po zapoznaniu się z nimi, samo wybiera kolejność i sposób ich wykonania. Tak właśnie realizuje się w praktyce ideę autonomii. Dodatkowo nauczyciel zyskuje możliwość zastosowania indy- widualizacji w pracy z każdym dzieckiem. Podczas samodzielnej pracy może się okazać, że dzieci w danej grupie pracują na różnych poziomach, zgodnie z wła- snymi możliwościami i zainteresowaniami. 599 90 PLN dzień tygodnia zadania do wykonania magnetyczne krążki zaplanowane i zrealizowane zadania oznaczone magnesem Podane ceny są cenami brutto, zawierają 23% podatku VAT. 8  infolinia: 801 577 544  www.mojebambino.pl

RkJQdWJsaXNoZXIy NjAyNzI5