PLAN DALTOŃSKI 2021 Moje Bambino
Listwa z kolorowymi dniami tygodnia, przeznaczona dla najmłodszych grup, pozwala zilustrować dziecku, jaki jest obecnie dzień tygodnia. Kolor danego dnia jest niezwy- kle istotny i niezmienny. To pozwala na wyższym etapie do przejścia w symbolikę, w której jedynie kolor przedsta- wia dany dzień tygodnia. Zamontowana przy listwie strzał- ka w prosty sposób pozwala na przemieszczanie jej wzdłuż prowadnicy. Na listwie celowo nie ma soboty i niedzieli, w te dni bowiem nie odbywają się zajęcia. Edukacja daltońska, jako system stworzony na początku XX wieku przez Helen Parkhurst, nie wprowadzała kodowania kolorami dni tygodnia. Na ten pomysł wpadli Holendrzy, którzy widząc korzyści ze stosowania tej metody, zaczęli stosować ją również w pracy z młodszymi dziećmi. Pamiętajmy, że w Holandii obowiązek szkolny dotyczy pięciolatków, ale i czterolatki nie są przypadkami odosob- nionymi w tamtejszych odpowiednikach naszych szkół podstawo- wych. Aby tak małe dzieci nauczyć planowania, zdecydowano się zakodować kolorami dni tygodnia, w które dzieci chodzą do szkoły. Aby uniknąć zamieszania w momencie, gdy dzieci w Polsce idą z przedszkola do szkoły (gdzie też może być prowadzona edukacja według planu daltońskiego), również zalecamy zastosowanie tej kolorystyki. Korzyści wynikające z unifikacji na tym poziomie po- twierdza fakt, że w żadnym kraju nie wprowadzono innych kolorów dla tych samych dni tygodnia. Kolorowe dni tygodnia nie tylko utrwalają przyjętą kolorystykę, ale też uczą dzieci pojęć, takich jak: „wczoraj”, „jutro”, „przedwczoraj”, „za dwa dni” itd. Warto umieścić w widocznym miejscu sali pra- widłową kolejność, aby młodsze dzieci mogły na nią spojrzeć, czy nawet podejść i palcem wskazać np. dwa dni przed danym dniem. Zabawy w pociąg złożony z wagoników – tygodni, z których każdy „zbudowany” jest z kolejnych, następujących po sobie dni, można również wykorzystać w pracy z małymi dziećmi, które aktywnie utrwalają wtedy te abstrakcyjne dla nich pojęcia. Bardzo małe dzieci, 3 i 4-latki, z pewnością nie nauczyłyby się ko- lejności dni tygodnia, ponieważ ich jeszcze nie rozumieją. Stosując tę metodę, nie mają problemu z układaniem kolorowych kartek według wzoru. Taka zabawa uczy spostrzegawczości, nazywania konkretnego koloru i logicznego myślenia. Ćwiczy też pamięć świeżą. Stosowane od najmłodszych lat zabawy z kolorami, zaznaczanie suwakiem przechodzenia w następny kolor, zgodnie z nadchodzącym kolejnym dniem, są wspaniałą podbudową do nauki pojęć „jutro”, „wczoraj”, „dzisiaj”, a następnie dopasowania ich do konkretnych dni tygodnia. Zachęcamy również, aby do utrwalania kolorowych dni tygodnia skorzystać z opracowanej przez nas planszy „Dni tygodnia” (070026). Jest to jedna z całej serii wielkoformatowych gier planszo- wych, które są pomocami edukacyjnymi przeznaczonymi dla różnych grup wiekowych (więcej informacji na www.maxiplansze.pl ). 69 90 PLN wym. listwy 49 x 14 cm 59 90 PLN Dni tygodnia – przesuwanka (036051) 7 elementów z magnesem wym. 8 x 8 cm Dni tygodnia (036049) Elementy wykonane ze sklejki, ilustrujące dni tygodnia. Umieszczone na tygodniowej tablicy zadań wskazują dzieciom odpowiedni dzień tygodnia. Mogą również służyć do ćwiczeń i zabaw przy stole lub na tablicy. OSTRZEŻENIE: Nie nadaje się dla dzieci wwieku poniżej 3 lat. Produkt zawiera magnesy lub części magnetyczne. Magnesy przyciągnięte do siebie lub przywierające do przedmiotu metalowegoworganizmie człowieka mogą być przyczyną poważnych, a nawet śmiertelnych obrażeń.Wprzypadku połknięcia magnesów lubwprowadzenia ich do dróg oddechowych należy natychmiast zwrócić się o pomoc lekarską. Najpopularniejszy kod: poniedziałek: czerwony wtorek: niebieski środa: pomarańczowy czwartek: zielony piątek: żółty Podane ceny są cenami brutto, zawierają 23% podatku VAT. 4 infolinia: 801 577 544 www.mojebambino.pl
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjAyNzI5