PLAN DALTOŃSKI 2021 Moje Bambino

Zawartość pakietu: • 21 magnetycznych obrazków, wym. 4,5 x 4,5 cm • tablica 036050 (sprzedawana osobno) • znaczki magnetyczne 199122 (sprzedawane osobno) • od 4 lat Już to umiem (199121) Pomoc ma na celu motywowanie dzieci do zdobywa- nia kolejnych umiejętności dnia codziennego, jakimi są: wiązanie butów, zapinanie guzików, zasuwanie suwaka, zapinanie na rzepy, rozpoznawanie figur geometrycznych, znajomość swojego adresu, samodzielne ubieranie, zro- bienie kanapki, zaśpiewanie piosenki, policzenie do 10, powiedzenie, która jest godzina, znajomość dni tygo- dnia, wyliczenie pór roku, napisanie swojego imienia, powiedzenie wiersza, jazda na rowerze, jazda na nartach, używanie noża i widelca, czytanie wyrazów, dbanie o po- rządek, samodzielne mycie zębów. Na tablicy (036050, sprzedawana osobno) w określonym czasie (tydzień, dwa tygodnie) nauczyciel wybiera od 4 do 7 umiejętności, na które zwraca uwagę w pracy z grupą. Dziecko, które już opanuje wyszczególnioną czynność może umieścić pod jej piktogramem swój znaczek (199122, sprzedawany osobno). Osoby, które potra- fią już np. wiązać buty mogą stać się pomocnikami grupy w danej czynności. Każde dziecko ma talent – predyspozycję, na podstawie której może budować swoje mocne strony. Główną podstawą koncep- cji planu daltońskiego jest myśl: „buduj na tym, co już umiesz”. Oczywiście, każda praca, szczególnie małych dzieci, powinna być doceniona – nie jest konieczne stawianie ocen wyrażonych notą – ważne jest dostrzeżenie postępów dziecka, w taki sposób, aby ono samo poczuło, że zmierza w kierunku bycia ekspertem w danej dziedzinie. I tak, wśród przedszkolnych dzieci (można rozpocząć już z 3-latkami) przygotowujemy tablicę z piktogramami – symbolami – TO JUŻ UMIEM. Przykładowe umiejętności, jakie możemy zwizualizować: – wiązanie butów, – zapinanie suwaka w kurtce, – znajomość pory roku… Dzieci otrzymują informację od nauczyciela, że po opanowaniu danej umiejętności, obok rysunku z jej symbolem mogą umieścić swoje zdjęcie. Starsze dzieci (szkolne) mogą nazywać swoje talenty i pasje, zapisując na kartkach informacje typu: Jestemdobryw…  Chętnie pomogę innym, jeśli mają jeszcze problem z… Taka forma współpracy koleżeńskiej działa motywująco na dzieci. Ale równie motywująco działa świadomość, że może się pochwalić nabytą umiejętnością lub dzięki niej może pomóc innym, zachęcając tym samym do dalszej pracy. Delegowanie zadań nie tylko poma- ga nauczycielowi w pracy z dość liczną grupą, ale także pokazuje dzieciom, że dobrze jest pomagać innym, utrwalając przy okazji już zdobyte umiejętności. Wracając do tak ważnego tematu nagradza- nia (czy raczej doceniania), możemy, w zależności od wieku dzieci, przygotować im specjalne odznaki, dyplomy eksperckie lub inne widoczne formy wyróżnienia. Stosowanie pomocy w praktyce przy- biera różnorodne formy, zawsze jednak pamiętać należy, by używać ich, czy też zmieniać je, zgodnie z potrzebami klasy oraz nauczyciela. Niektórzy nauczyciele z różnych przyczyn (np. większe dzieci, mało miejsca w sali) rezygnują z kolorowych dni tygodnia na rzecz ich pełnych nazw, a czas pracy określają, tarczami zegarów, umieszcza- nymi obok zaplanowanej czynności. Takie modyfikacje są możliwe, bowiem to narzędzia powinny służyć swoim użytkownikom, a nie na odwrót. 49 90 PLN 21 elementów z magnesem wym. 4,5 x 4,5 cm Podane ceny są cenami brutto, zawierają 23% podatku VAT. 12  infolinia: 801 577 544  www.mojebambino.pl

RkJQdWJsaXNoZXIy NjAyNzI5