PLAN DALTOŃSKI 2021 Moje Bambino
Plansza zadań pomaga w wizualny sposób zaplanować pracę w gru- pach: cztero-, trzy- i dwuosobowych (określają to umieszczone pod zadaniem kratki na znaczki dzieci). Zadaniem nauczyciela jest: przygotowanie zadań na dany tydzień, rozmieszczenie w sali po- szczególnych kącików oraz zapoznanie dzieci ze sposobem realizacji zadań (plansza stwarza możliwość przygotowania 10 stanowisk). Znakomicie w roli „nauczyciela” sprawdzają się pomoce z instruk- cjami zadań. Każde dziecko z grupy ma określony znaczek – symbol, który należy umieścić pod zadaniem, które w danej chwili realizuje. Dodatkowo pod symbolem, w specjalnie przygotowanej ramce, nauczyciel może dopisać imię dziecka używającego konkretny znaczek. Korzystanie z planszy uczy współpracy w zespole, poma- ga w organizacji procesu w czasie pracy samodzielnej, wizualizuje nauczycielowi, przy którym stanowisku powinno być dziecko. Do dyspozycji nauczyciela są następujące kąciki: ćwiczymy zabawy w ruchu; niespodzianka; rysowanie wg wzoru; przeliczamy; ćwi- czymy zmysł węchu; zabawy figurami; ćwiczymy zmysł dotyku; zabawa przedmiotami z życia codziennego; ćwiczymy zmysł smaku; zabawa autami; poznajemy świat przyrody; zabawa klockami; ma- lujemy pędzlem; zabawa w kąciku kuchennym; zabawa w kąciku bibliotecznym; zabawa piaskiem; układamy puzzle; tniemy lub sklejamy; segregujemy wg wzoru; ćwiczymy zmysł wzroku; ćwiczy- my zmysł słuchu; muzykujemy. Tworzenie par oraz zespołów ma na celu ułatwienie dziecku pracy nad zadaniem, gdy napotka ono na jakiś problem, bo dzięki daltoń- skiej organizacji pracy, wie do kogo ma się udać. Zasada: „Zapytaj trzech, zanim zapytasz mnie” świetnie sprawdzi się w realizowaniu tzw. odroczonej uwagi. Dzieci wiedzą, że zanim zwrócą się bezpo- średnio do nauczyciela, mogą między sobą przedyskutować swoje rozwiązania lub wątpliwości. Praca w parach pomaga również dzieciom, które mają trudności z wykorzystaniem inteligencji interpersonalnej i z reguły rzadko nawiązują relacje z innymi. W ta- kim wypadku każdy ma swojego partnera. Nie jest on przypisany na stałe, zmienia się przeważnie co tydzień. Pracując z młodszymi dziećmi, dobrze jest zwizualizować proces dobierania partnerów (losowo lub dany w kolejce) i przygotować je do pracy w danym zespole. Losowanie można przeprowadzić na początku tygodnia, przy pomocy opatrzonych imionami, drewnianych patyczków do lodów. Wylosowane pary imion umieszcza się na tablicy magne- tycznej. Samą procedurę losowania można przygotować na wiele sposobów, w zależności od fantazji nauczycieli. Najważniejsze, żeby uzyskać pożądany efekt: jednoznacznie pokazać – kto z kim pracuje. Dodatkowo można oznaczyć pary partnerskie tak, aby nikt nie miał wątpliwości do kogo się zwrócić, stosując zasadę: „Zapytaj trzech, zanim zapytasz mnie”. Zawartość pakietu: • plansza magnetyczna, z otworami do zawieszania, wym. 60 x 52 cm • 22 magnetyczne obrazki z zadaniami, wym. 5,5 x 5,5 cm • 27 znaczków magnetycznych, wym. 4 x 4 cm • instrukcja 169 90 PLN Przedszkolna plansza zadań (199120) OSTRZEŻENIE: Nie nadaje się dla dzieci wwieku poniżej 3 lat. Produkt zawiera magnesy lub części magnetyczne. Magnesy przyciągnięte do siebie lub przywierające do przedmiotu metalowegoworganizmie człowieka mogą być przyczyną poważnych, a nawet śmiertelnych obrażeń.Wprzypadku połknięcia magnesów lubwprowadzenia ich do dróg oddechowych należy natychmiast zwrócić się o pomoc lekarską. Podane ceny są cenami brutto, zawierają 23% podatku VAT. 11 infolinia: 801 577 544 www.mojebambino.pl
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjAyNzI5