Katalog szkolny POMOCE EDUKACYJNE 2021 Moje Bambino
GoSense to seria pomocy dydaktycznych i terapeutycznych wychodząca poza relację dziecko-terapeuta lub dziecko-komputer. Dzięki twórczemu wykorzystaniu technologii oraz dołączeniu małych i wielkowymiarowych pomocy, uczestnicy zajęć rozwijają w cie- kawej dla zmysłów formie swoje mocne strony i tam gdzie to możliwe korygują obszary problemowe. Pakiety mogą być wykorzystane w pracy z całą klasą, w wyodrębnionych grupach i in- dywidualnie. Przeznaczone są dla placówek edukacyjnych i poradni do pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w wieku 6–10, wspierając równocześnie zaanga- żowanie rodziców. Seria sprawdza się przy pracy z dziećmi (lub w klasach obejmujących takie dzieci) ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi z szeroko rozumianej grupy ryzyka dysleksji rozwojowej obejmującej dysleksję (tu w wąskim znaczeniu), dysgrafię, dysortografię oraz dyskalkulię a także z dziećmi z ADHD. Seria jest również dostosowana do potrzeb dzieci ze spektrum autyzmu, jednak dostosowanie to nie polega na specjalnym doborze i prze- znaczeniu ćwiczeń, a jedynie na ich ergonomii i metodyce, która nie stawia barier i włącza autystycznych uczniów w proces edukacyjny oraz w funkcjonowanie grupy lub klasy. Dzieci pracują w ruchu i wzajemnych interakcjach, często manipulując materialnymi lub wirtualnymi przedmiotami, co zapewnia prawdziwą konkretyzację zadań, tak potrzebną na etapie wczesnoszkolnym. GoSense SeriaGoSense obejmuje następujące typy zasobów: • Scenariusze zajęć obejmujące różne typy aktywności indywidual- nych, zespołowych oraz angażujących całą grupę dzieci • Mniejsze elementy kartonowe do pracy na stolikach • Większe elementy kartonowe, nacinane i dziurkowane do pracy na podłodze • Inne elementy takie jak: plansze stołowe, plansze plenerowe, sznurki, klocki, kostki, woreczki, kamienie • Elementy do samodzielnego wydrukowania: karty, elementy gier i zabaw • Gry i zabawy multimedialne Licencja jest: • bezterminowa i obejmuje całą placówkę edukacyjną; • pozwala na zainstalowanie programu na wszystkich komputerach w tej placówce; • pozwala też na drukowanie i kopiowanie na użytek placówki materiałów do wydruku zamieszczonych w programie, • daje dostęp do aktualizacji i uzupełnień aplikacji oraz zasobów. GOSense Funkcje wzrokowe Do kształtowania percepcji wzrokowej oraz pamię- ci wzrokowej proponujemy ćwiczenia interakcyjne dostosowane do urządzeń dotykowych, w tym tablic multimedialnych, grupowe gry i zabawy planszowe oraz karty pracy. Zestaw obejmuje ćwiczone osobno lub łącz- nie obszary percepcji ze szczególnym uwzględnieniem analizy i syntezy wzrokowej: • kolory • kształty • desenie • kierunki • wielkości • proporcje • rozmieszczenie na płaszczyźnie • rozmieszczenie w przestrzeni Materiał podzielono na warstwę tematyczną i warstwę abstrakcyjną (prowadzącą do znaków i liter) oraz war- stwę pojęciową i językową. 145500 699,90 brutto pln GOSense Orientacja w przestrzeni Lateralizacja i orientacja w przestrzeni jest jednym z istotnych elementów życia codziennego, ale też jedną z umiejętności wymaganych do sprawnego czytania i pisania. Zestaw obejmuje ćwiczenia rozpoznawania kie- runków względem swojego ciała, względem elementów otoczenia (np. okno, drzwi) oraz względem innych osób i fabularnych postaci. Dzieci uczą się rozpoznawania tych samych kształtów niezależnie od ich położenia i odróż- niania obiektów od ich lustrzanego odbicia. W fabular- nych ćwiczeniach i uczą się sterowania postaciami przy pomocy komend kierunkowych oraz poznają namiastkę układu współrzędnych. Rozwijają też pamięć stosunków przestrzennych oraz umiejętność opisywania relacji w przestrzeni. 145502 699,90 brutto pln GOSense Koncentracja i samokontrola Brak umiejętności koncentrowania uwagi oraz samo- kontroli jest jednym z częstych problemów związanych z dysleksją i dyskalkulią, ale też podstawowym obszarem deficytowym w przypadku ADHD. Autorzy zestawu w swoich scenariuszach nie unikają fizycznego ruchu – wręcz przeciwnie uczą koncentracji i samokontroli w zabawach ruchowych, traktując bezruch jako element dłuższych sekwencji. Fabuły gier multimedialnych oraz zespołowych zabaw stanowią doskonały bodziec do ćwi- czenia i obejmują takie aspekty uwagi jak: • utrzymanie uwagi w stanie gotowości • wyodrębnianie bodźców z pola percepcji • tłumienie niepożądanych bodźców • analizę bodźca • umiejętność przenoszenia uwagi • podzielność uwagi W ćwiczeniach zastosowana rozdzielnie lub łącznie bodźce wzrokowe, słuchowe, dotykowe oraz bodźce wymagające złożonej analizy. 145504 699,90 brutto pln MINIMALNE WYMAGANIA SPRZĘTOWE: • komputer z systememWindows 7/10 posiadający: • rozdzielczość ekranu nie mniejsza niż 1024 x 768 pikseli (zalecana rozdzielczość 1920 x 1080 pikseli) • źródło dźwięku • Program jest przeznaczony przede wszystkim do pracy z ekranami dotykowymi i tablicami interaktywnymi. Podane ceny są cenami brutto, zawierają 23% podatku VAT. 225 Funkcje wzrokowe infolinia: 801 577 544 www.mojebambino.pl SI, SPE, edukacja włączająca
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjAyNzI5