Katalog Żłobek Przedszkole 2021 Moje Bambino
ABCD programowania Dzieci „poruszają” klocki na planszy edukacyjnej za pomocą kodów – skryptów na bazie algorytmów – skończonych ciągów jasno zdefiniowanych czynności, koniecznych do wykonania pewnego rodzaju zadań. Zawsze kod ułożony jest tak, żeby osiągnąć zamierzony w zadaniu cel. Jest zdefiniowany wcześniej przez prowadzącego, bądź tworzy się na bieżąco podczas wspól- nej zabawy przez uczestników. Kod przypomina drogę: z wykorzystaniem elementów z ruchu drogowego, czyli STRAT – idź – koło zielone, ciąg znaków – kroków – ustalonych przepisów – za pomocą różnego rodzaju kloców ru- chu – strzałek, a na końcu STOP – zatrzymaj się – koło czerwone. Dzięki takiej zabawie dzieci w sposób intuicyjny – naturalny, nie siedząc przy stolikach, podczas fantastycznej zabawy, zdobywa- ją umiejętności matematyczne. Stanowią one dla nauczycieli małego dziecka (3–6 lat) iskrę, by stworzyć własne scenariusze, tworząc swój własny projekt dostosowany do zdolności, umiejętności i zainteresowań SWOICH dzieci. Działania edukacyjne z małymi przedszkolakami muszą być dokładnie zaplanowane i zorganizowane, wypełnione zaba- wami i zadaniami, które jednocześnie będą sprawiać dzieciom ogromną radość i posiadać wątek edukacyjny. Dlatego do pomocy dołączone są przykładowe scenariusze, które mają pomóc nauczycielom zacząć tą przygodę, a jednocześnie za- chęcić do tworzenia własnych pomysłów zabaw z matematyką, dla swojej grupy. W moich zajęciach uwzględniam następujące formy aktywności: zabawa, działania na konkretach i ćwiczenia praktyczne oraz ruch. Na tym etapie edukacyjnym najlepszą formą pracy są ćwiczenia praktyczne. Podczas pracy na planszy edukacyjnej, a przede wszystkim dzięki jej wielkości, moje 3-latki leżą lub siedzą w wybranej przez siebie pozycji i jed- nocześnie uczą się „trudnych” rzeczy bez wysiłku (niejedno- krotnie przewidzianych dla dzieci starszych). Uczą się również współpracy w grupie, bo przy ćwiczeniach/zadaniach/zabawach angażowana jest cała grupa. Programowania jest w stanie nauczyć się każdy, dlatego warto jest zacząć już od najmłodszych. • Podczas zajęć pokazujemy dzieciom, jak działają komputery poprzez logikę praktyczną, by świadomie i twórczo potrafiły wykorzystywać maszyny (w tym również komputery). • Opieramy się na elementarnych zdolnościach percepcyjnych człowieka (widzenie i myślenie wzrokowe). • Działania podczas zabawy oparte są na języku graficznym (prototyp programowania). •W zabawie matematycznej wykorzystujemy język graficzny (piktogramy, rysunki, wzory, dostępne pomoce z otoczenia np. pa- tyczki) i obszar, na którymdziałamy (scena, plansza, mata). • Ruch elementu jest oznaczony za pomocą strzałek: do góry, na dół, w prawo, w lewo, podskok, obrót w prawo, obrót w lewo). Podczas zabawy z programowaniem rozwijamy u dzieci: • kompetencje matematyczne (m.in . rozpoznawanie figur geometrycznych, logiczne myślenie, przeliczanie, przewidy- wanie skutków czynności manipulacyjnych, klasyfikowanie obiektów, rozpoznawanie kolorów), • kompetencje językowe (kształtowanie prawidłowej mowy pod względem gramatycznym, fleksyjnym i składniowym), • kompetencje twórcze (rozwijanie inwencji twórczej, kształto- wanie sprawności fizycznej (np. szukanie drogi do celu), • kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania (np. rozu- mienie symboli, określanie kierunków), • kompetencje społeczne i emocjonalne (przestrzeganie reguł, współdziałanie, współpraca, utrzymywanie porządku podczas pracy). Najważniejsza jednak jest radość ze wspólnej zabawy i dobrze wykonanego zadania! PomocopracowanaprzezLudwikęMichałowską. Plansza z pakietem do programowania i scenariuszami • 199218 – ABCD programowania – Plansza edukacyjna z pakietem ogólnym klocków ruchu do programowania • 199219 – ABCD programowania – Jesień z Anatolem • 199220 – ABCD programowania – Zima z Bronkiem • 199221 – ABCD programowania – Wiosna z Celiną • 199222 – ABCD programowania – Lato z Danusią ZEST5289 1 819,50 brutto pln 1 819 50 PLN Dedykowana dla przedszkoli pomoc edukacyjna do nauki matematyki i kodowania w korelacji z różnymi sferami aktywności. Nauka poprzez fascynującą zabawę w grupie i w ruchu, w dogodnej dla dzieci pozycji. Pomoc składa się z: 1. Planszy edukacyjnej z pakietem ogólnym klocków ruchu do programowania (kod 199218). 2. 4-częściowego opracowania „ABCD z programowania” zawierającego 16 scenariuszy zajęć dla najmłodszych dzieci na cały rok przedszkolny wraz z zestawem klocków (kody 199219- 199222). W świat programowania wprowadzą Was cztery ślimaki: Anatol, Bronek, Czesia i Danusia) – każdy z innym kolorem muszli – skorupki. O AUTORCE: Wieloletnia nauczycielka wychowania przedszkolnego, pasjonatka pracy z małym dzieckiem, zafascynowana pedagogika planu daltońskiego, programowaniem i ro- botyką z trzylatkami, dyrektorka jednego z wrocławskich przedszkoli. Autorka książki „Odkrywanie świata dzieci. Edukacja w pięciu kolorach” Plan daltoński w przedszko- lu. Laureatka nagrody Kobieta w Edukacji 2017 w II edycji Konkursu TOP 2 Fundacji Edukacja na NOWO i autorka bloga na stronie www.edukacjananowo.pl . Podane ceny są cenami brutto, zawierają 23% podatku VAT. 794 infolinia: 801 577 544 www.mojebambino.pl
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjAyNzI5