Katalog Żłobek Przedszkole 2021 Moje Bambino

Pakiet Z dysleksją na Ty do Magicznego Dywanu 4.0 8 gier o ciekawej dla dzieci tematyce i zróżnicowanych poziomach trudności, skonstruowanych jest w taki sposób, aby doskonalić umiejętności dzieci zarówno wwieku przedszkolnym, jak i uczniów szkół podstawowych. Przekaz gier jest uniwersalny i pełen wartości. NOWOŚĆ Pakiet Z dysleksją na Ty  do Magicznego Dywanu 4.0 Pakietobejmujetrening poniższych funkcji poznawczych: • pamięci wzrokowej, słuchowej i ruchowej, • koncentracji uwagi • intuicji matematycznych (rytmy, klasyfika- cja, różnicowanie) • syntezy i analizy wzrokowej i słuchowej • koordynacji wzrokowo-ruchowej • myślenia przyczynowo-skutkowego • czytania ze zrozumieniem • rozładowywania napięcia emocjonalnego Gry są świetnym mostem do dziecięcych mo- tywacji – rodzina, przyjaźń, zabawa, postawy proekologiczne, szacunek do świata i ludzi niezależnie od ich wyglądu czy pochodzenia. Są przyjemne, tematyka różnorodna, a do- datkową zaletą jest wpleciony w nie humor. Każda z gier zazwyczaj skupia się na jednej lub dwóch aktywnościach. Większość gier wypo- sażona jest w specjalną planszę relaksacyjną. Jest to krótka i prosta gra mająca na celu odwrócenie uwagi dziecka od porażki (lub wysiłku włożonego w wykonanie kilku zadań pod rząd), zmianę aktywności (zazwyczaj jest to propozycja ruchowa), wywołanie uśmiechu i odprężenia. Gry, które bazują na aktyw- ności ruchowej lub stanowią zwartą fabułę, zostały pozbawione tej planszy, gdyż same w sobie rozładowują napięcie. Bardzo ważna jest obecność nauczyciela, terapeuty czy rodzica podczas korzystania z gier. Magiczny Dywan otwiera przed nami wiele wspaniałych możliwości, jednak to rolą nauczyciela jest, aby w grach skoncentrowanych wokół ćwiczeń czytania ze zrozumieniem, czy konstruowania krótkich wypowiedzi, wysłuchać odpowiedzi dziecka i – jeśli zaistnieje taka potrzeba – sko- rygować myślenie. W grach przedstawiających instruktaż do zadań ruchowych, nauczyciel powinien dopilnować poprawności wykony- wanych ćwiczeń. Ważną kwestią jest też dobra akustyka pomieszczenia. Urządzenie powinno emitować dźwięk, który będzie przyjemny i  zrozumiały dla dziecka. Do pakietu zostały dołączone słuchawki ułatwiające odbiór dźwięków i koncentrację słuchową. 821055N 2 999,90 brutto pln Pakiet Zgadnij co czuję? do Magicznego Dywanu 4.0 Celemgier jest zachęceniedzieci, by podczas zabawy poznawały swoje emocje i emocje przeżywane przez innych. Dzieci, bawiąc się z sympatycznymi ludzikami-emocjami, mogą zauważyć, żewżyciu częstotowarzyszą im: radość, smutek, złość i zaskoczenie. Sąto podstawowe emocje, które przeżywająwszyscy, niezależnieodtego,gdzie się urodzili iw jakiej kulturze zostaliwychowani. Z badań naukowychwynika, żedotakich podstawowych emocji należą jeszczewstręt i strach,alewgrze celowo nie zostałyone zobrazowane.Wynikato stąd, żeobiete emocjemogą wiązać się ztrudnymi,a czasemwręcztraumatycznymiwydarzeniamiwżyciudziecka,do którychtrudno jestmu wracać pamięcią.Uruchomieniewspomnień podczasgrymogłoby byćdla niego zbytobciążające emocjonalnie i prowadzićdo nieprzewidzianych, negatywnych konsekwencji psychologicznych. Nauczyciel lubterapeuta może jednakdotrzećdo sytuacji budzącychte emocje pośrednio,omawiając zdziećmidoświadczenia związane ze smutkiem, złością lub zaskoczeniem. Dziękitemu zabawa naMagicznymDywanie nie stanie siędladziecka źródłemnadmiernego lęku, z którymnie będzie umiało sobie poradzić. Nauczyciel natomiast będziemiałmożliwość podjęciadecyzji, w jaki sposób pracować z nimnaddoświadczeniami budzącymi niepokój. NOWOŚĆ Pakiet Zgadnij co czuję? do Magicznego Dywanu 4.0 Pakiet 8 gier, mający zachęcić dzieci do pozna- wania swoich emocji i emocji przeżywanych przez innych. Zaproponowane zabawy są ciekawą formą zajęć dla przedszkolaków i uczniów z klas I-III, wspierającą ich prawidłowy rozwój w tym zakresie. Nauczyciel może również korzystać z gier przy rozwiązywaniu konkretnych problemów, które często pojawiają się w dzie- cięcych grupach, np. obrażanie się, dokuczanie innym, nadmierna lub nieuczciwa rywalizacja itp. Pakietopracowany jesttakże z myśląodzieciach ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi – zwłaszcza ze spektrum autyzmu. Dlatychdzieci rozpoznawanie i wyrażanieemocji jest szczególnie trudne.Gryoparte na wizualizacjiekspresjiemo- cjonalnejdają możliwość łatwiejszego różnicowa- nia poszczególnychemocjioraz stwarzająokazję doćwiczenia własnejekspresji.Scenariusze są opracowanetak, abydziecko z autyzmemmiało okazjędo rozwijaniafunkcji poznawczych zwią- zanych zteorią umysłu,odpowiedzialną za rozu- mienie sytuacji społecznych z perspektywy innych osóboraz zauważanie związków przyczynowo- -skutkowych pomiędzyemocjami i zachowaniem. Zestaw gier może byćtakże pomocny w prowa- dzeniu psychoterapii zdziećmi przejawiającymi problemyemocjonalne i zaburzenia zachowania, które powstały wwynikutraumatycznych przeżyć lub niekorzystnychdoświadczeń środowiskowych i wychowawczych. Dotyczytodziecioobniżonym nastroju, lękowychoraz nie radzących sobie z agresją.Gry ułatwią imuzyskanie, w bezpieczny sposób, wgląduwe własneemocje. Mogąokazać się szczególnie przydatnetam, gdziedzieciom trudno jestopowiadaćo swoich przeżyciach i potrzebujączasu, aby sięotworzyć w kontakcie z innymi. Pakiet „Zgadnijcoczuję?” jest narzę- dziem, które można wykorzystywać zarówno podczas indywidualnych, jak i grupowych zajęć terapeutycznychtakich jak: warsztaty itreningi umiejętności społecznych,treningi asertywności oraztreningi zastępowania agresji.Gry można łączyć z różnymi innymi metodamiterapeutycz- nymi – niedyrektywnąterapią zabawową, artte- rapią,terapią ruchem, atakżeelementamiterapii behawioralno-poznawczej, w zależnościod nurtu teoretycznego, w jakimpracuje nauczycielczy terapeuta. •od 4 lat 821054N 2 999,90 brutto pln 8 GIER 8 GIER Podane ceny są cenami brutto, zawierają 23% podatku VAT. 714  infolinia: 801 577 544  www.mojebambino.pl

RkJQdWJsaXNoZXIy NjAyNzI5