Katalog Specjalne Potrzeby Edukacyjne 2021/2022

Prawidłowo przygotowana sala do terapii SI powinna mieć trzy odrębne strefy. W każdej z nich prowadzimy zajęcia z wykorzystaniem innych narzędzi terapeu - tycznych. Wielkość poszczególnych stref zależy od specyfiki konkretnego gabinetu.  W strefie pierwszej powinna znajdować się gładka część podłogi gabinetu, na której korzystamy z deskorolek, biegamy, układamy tory przeszkód, slalomy itp. Strefa druga to miejsce służące do pracy na „kołyskach”, „deskach równoważnych” czy trampolinie. Może być pokryta wykładziną dywanową. Ostatnia, trzecia strefa to obszar pokryty materacami. Znajdują się one głównie pod podwieszonym sprzętem (jako zabezpieczenie). W tej strefie oprócz ćwiczeń na podwieszeniu, podejmujemy wiele innych aktywności fizycznych, tj. przewroty, jak również wykonujemy masaże. Terapia integracji sensorycznej wymaga właściwej sali wyposażonej w specjalistycz - ny sprzęt. Sprzęt do terapii integracji sensorycznej używany jest do wspomagania, modyfikowania albo przywracania funkcji w zaburzeniach integracji sensorycznej. Przede wszystkim powinny się tam znaleźć: sprzęt i pomoce do stymulacji trzech podstawowych zmysłów: propriocepcji (czucia głębokiego), dotyku i równowagi (układ przedsionkowy). W dalszej kolejności doposażamy salę w pomoce do stymu - lacji słuchu, wzroku i węchu. Dobrze wyposażona sala powinna umożliwić terapeucie przeprowadzanie ćwiczeń z dziećmi z zaburzeniami ruchowymi i posturalnymi (koordynacja ruchu, koordyna - cja wzrokowo-ruchowa, obniżona obustronna koordynacja ruchowa, słaba regula - cja napięcia mięśniowego, mięśni antygrawitacyjnych, kokontrakcja, funkcje oko - ruchowe) oraz z zaburzeniami planowania motorycznego, modulacji sensorycznej, rejestracji sensorycznej i różnicowania sensorycznego. JAKWYPOSAŻYĆ SALĘ DO TERAPII SI?  infolinia: 801 577 544  www.insgraf.pl 528 Podane ceny są cenami brutto, zawierają 23% podatku VAT.

RkJQdWJsaXNoZXIy NjAyNzI5