Katalog Specjalne Potrzeby Edukacyjne 2021/2022

Złapmy Lwa. Specjalne potrzeby edukacyjne To wyjątkowa gra, która opiera się na japońskiej grze Dōbutsu shogi (dosł. „zwierzątkowe szachy”). Gra realizuje podstawę programową MEN w zakresie powszechnego wprowadzenia szachów do szkół podstawowych. Gra realizuje podstawę programową w zakresie w zakresie nauki programowania w nauczaniu wczesnoszkolnym i rozwija kluczowe umiejętności dzieci takie jak: • myślenie logiczne i strategiczne, • pamięć i orientacja przestrzenna, • umiejętność analizy i rozwiązywania problemów, • intuicja, wyobraźnia, • umiejętność koncentracji, • umiejętność radzenia sobie ze stresem, • zdolność doskonalenia się. Reguły gry są proste. Gra nie wymaga umiejętności gry w szachy. Gra zachowuje wszystkie walory logiki i strategii znanej z europejskich szachów sprowadzając je jednak do niezbędnego minimum: figur-zwierzątek dla każdego z dwóch graczy i małej planszy. Nie trzeba pamiętać o możliwych ruchach zwierząt na planszy – są oznaczone dobrze widocznymi na figurach znakami. Zbite figury nie zostają odrzucone z gry, ale służą wiernie temu, kto je zbił! Dzięki temu gra ma niewiele remisów, a także jej końcówki są niezwykle ekscytujące. Uzupełniające scenariusze zabaw opartych na grze zostały dobrane w taki sposób by rozwi- jać bazowe funkcje poznawcze i umiejętności ważne dla dzieci z ryzykiem dysleksji lub dyskalkulii. Fizyczna formy gry – drewniane, zaokrąglone klocki oraz poduszki, łagodne kolory i kształty rysunków zwierząt idealnie odpowiadają oczekiwaniom wobec pomocy dydaktycznych dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Ruchowa forma wielkowymiarowej gry oraz scenariusze ruchowych zabaw pomagają kanalizować aktywność dzieci nadpobudliwych ruchowo. Wytworzona w zabawie aktywność w zakresie myślenia operacyjnego rozwija dodatkowo umiejętność koncentracji, a interakcje z uczestnikami w sposób niewy- muszony uspołeczniają uczestników zajęć budując kompe- tencje niezbędne do funkcjonowania w grupie rówieśniczej. Zestaw zawiera: • dywanową planszę do gry 1,5 x 2 m z 8 poduszkami, • uzupełniające kartonowe znaki do wykorzystania z planszą dywanową: 24 mniejsze koła I 6 większych kół z „emotiko- nami” (szczęście, radość, smutek, strach, złość, inne); • sześć zestawów gry planszowej z drewnianymi klockami- -zwierzątkami, • poradnik metodyczny, zabawy, wydrukowane karty pracy, • zabawy multimedialne na tablicę interaktywną, • nagrody naklejki dla dzieci. 145122 1 299,90 brutto pln Gra 5 zmysłów Pomoc rozwijająca umiejętność obserwacji, sortowania i dopasowywania zdjęć do symboli przedstawiających 5 zmysłów człowieka. Należy odgadnąć, jakie zmysły ilustrują poszczególne zdjęcia. Fotografie stymulują rozwój mowy, wzbogacają słownictwo dotyczące zmysłów. Nie- które zdjęcia ukazują kilka zmysłów jednocześnie. • 35 zdjęć o wym. 21 x 15 cm • 5 kart z symbolami zmysłów • od 4 lat 200035 199,90 brutto pln Złapmy Lwa. Specjalne potrzeby edukacyjne Gra 5 zmysłów 199 90  infolinia: 801 577 544  www.insgraf.pl 348 Podane ceny są cenami brutto, zawierają 23% podatku VAT.

RkJQdWJsaXNoZXIy NjAyNzI5