Katalog Specjalne Potrzeby Edukacyjne 2021/2022

Ćwiczenia w atrakcyjnej formie multimedialnej skoncentrowane są w 5 obszarach stymulacyjnych: MODUŁ 1 – HAMOWANIE REAKCJI – ćwiczenia i zadania uczące reakcji hamowania – od technik zadanio-wych do gier, które odraczają gratyfikację celu, z uwzględnieniem systemów żetonowych. Celem nadrzęd-nym jest uczenia dziecka czekania, odroczenia swojej reakcji zamiast reakcji na „tu i teraz”. MODUŁ 2 – KONTROLAWŁASNYCH EMOCJI „PANOWANIE NAD SOBĄ” – zadania i gry związane z szeroko pojętą inteligencją emocjonal- ną, zadania symulacyjne, bajki, sytuacje społeczne, komiksy społeczne wzmacniające kompetencje dziecka w obszarze identyfikowania emocji, ich funkcji, zachowań zastępczych, technik relaksacji, reakcji sytuacyjnych. MODUŁ 3 – KONCENTRACJA UWAGI MIMO DZIAŁANIA DYSTRAK- TORÓW – zadania, ćwiczenia i gry wzmacniające koncentrację uwagi z uwzględnieniem kontrolowanej dekoncentracji oraz przerzutności uwagi. MODUŁ 4 – GOTOWOŚĆ DO POŚWIĘCEŃ NA RZECZ NADRZĘDNE- GO CELU – zadania, gry, ćwiczenia do wy-korzystania w pracy grupowej, indywidualnej lub z zespołem klasowym, których celem jest praca nad ego-centryczną postawą dziecka z ADHD z uwzględnieniem takich postaw pożądanych jak empatia oraz identy-fikowanie potrzeb innych. Ponadto zadania, które będą polegały na rezonowaniu neuronów lustrzanych odpo- wiedzialnych za postawy współpracy. MODUŁ 5 – PAMIĘĆ OPERACYJNA (AKTYWOWANA „TU” I „TERAZ) – zadania, ćwiczenia i gry rozwijające pamięć roboczą (bezpośrednią) oraz pamięć słuchową i zadaniową. Celem tych zadań jest kore-lacja ćwiczenio- wa w obszarze procesów poznawczych. Ćwiczenia rozwijają w dzieciach z ADHD obszary deficytowe, ale jedno- cześnie dają poczucie kompetencji w sferach, gdzie dziecko będzie miało silnie pożądaną sprawczość: • uczą kontrolowanej dekoncentracji, • dają narzędzia myśleniowe w sytuacjach emocjonalnych, • wprowadzają elementy treningu zastępowania zachowań trudnych, • wspierają procesy poznawcze bardzo istotne w procesie uczenia się. Zestaw Eduterapeutica ADHD zawiera: • pen-drive z ćwiczeniami multimedialnymi, • karty pracy (wydrukowane), • poradnik ze scenariuszami zajęć dla nauczyciela, • długopis Banach 3D z kartami pracy oraz materiałem do tworzenia modeli (3 kolory filamentu); długopis zmienia rysunki w przestrzenne obiekty; dla dzieci z ADHD jest szczególnie pomocny, ponieważ uczy cierpliwości oraz rozwija wyobraźnię przestrzenną, • szkolenie on-line dla nauczycieli. 145176 2 399,90 brutto pln Eduterapeutica ADHD + Eduterapeutica Specjalne Potrzeby Edukacyjne 1–3 Eduterapeutica ADHD + Eduterapeutica Specjalne Potrzeby Edukacyjne 1–3 to zestaw do terapii psychoneurologicznej dla uczniów 6–10 lat z zabu- rzeniami uwagi i koncentracji. Pakiet różnorodnych multimedialnych ćwiczeń, które pomagają w prowadzeniu ciekawych i skutecznych zajęć wyrównawczych i rewalidacyjnych, w małych grupach lub indywidualnie. Wspierają terapie m.in . w takich obszarach jak: percepcja, pamięć, grafomotoryka, ortografia, koncen- tracja, kompetencje emocjonalne i społeczne. ZESTAW ZAWIERA: • blisko 400 ćwiczeń multimedialnych • 300 wydrukowanych kart pracy • długopis 3D z kartami pracy • grę wielkoformatową Pajacyk SPE do zabawy na dywanie – rozładowuje emocje, pomaga w usprawnianiu motoryki i koordynacji wzrokowo-słuchowo- -ruchowej (gra to 10 piankowych figur geometrycznych); • gra Figu-Miku – wzbogaca u dzieci umiejętności społeczne, językowe, myślenie operacyjne, pamięć i koncentrację uwagi (gra to 72 kartonowe kolorowe elementów i różne warianty zabawy) • poradniki metodyczne ze scenariuszami prowadzenia zajęć • szkolenie on-line dla nauczycieli 145177 4 399,90 brutto pln 145176 2 399 90 145177 Eduterapeutica ADHD i Specjalne Potrzeby Edukacyjne 1–3 Eduterapeutica ADHD Nowoczesny zestaw z blisko 100 multimedialnymi ćwiczeniami dla dzieci w wieku od 6 do 10 lat, wraz ze scenariuszami zajęć i kartami pracy. Personalizowane wsparcie dla nauczycieli praktyków, którzy w bieżącej pracy oraz w ramach zajęć specjalistycz- nych, podejścia indywidualnego lub grupowego ucznia z ADHD, chcą skupić się na opty- malizacji jego rozwoju. Proponowane zadania, aktywności i symulacje są stworzone w oparciu o aktualne trendy rozwojowe z uwzględnieniem potrzeb neurobiologicznych mózgu dzieci z zespołem nadruchliwości psychoruchowej z deficytami uwagi. 4399 90  infolinia: 801 577 544  www.insgraf.pl 340 Podane ceny są cenami brutto, zawierają 23% podatku VAT.

RkJQdWJsaXNoZXIy NjAyNzI5