Katalog Specjalne Potrzeby Edukacyjne 2021/2022
Więcej pakietów do Magicznego Dywanu 4.0 na str. 166, 324, 402-404, 426 Pakiet REW do Magicznego Dywanu 4.0 Wszystkie gry zostały opracowane we współpracy z ośrodkiem rehabilitacyjno-edukacyjno-wychowawczym, dzięki czemu spełniają funkcję edukacyjną i rehabilitacyjną dla dzieci o różnym stopniu dysfunkcji. W porównaniu do tradycyjnych gier Magicznego Dywanu ta seria ma bardziej wyraziste kolory, jednolite i jasne tła, zmniej- szoną liczbę obiektów poruszających się na planszy, co powoduje, że gry są bardziej przystępne w odbiorze. Ponadto wszystkie elementy aktywne są większe, spowolniono także dynamikę gier. W aplikacjach rozróżniono dwa poziomy trudności do wyboru, zaś uczestnik zabawy otrzymuje wyraźną nagrodę po udanym wykonaniu zadania (brawo, oklaski). Część aplikacji została również specjalnie zaprojektowana w pionie, aby wydłużyć czas poruszania się elementów na Magicznym Dywanie. Dzięki temu dziecko ma więcej czasu na wykonanie zada- nia. Magiczny Dywan wspiera tworzenie warsztatów edukacyjnych, jak i rewalidacyjnych. W odpowiedni sposób zaprojektowane gry sprawdzają się jako narzędzie edukacyjno-rehabilitacyjne w Salach Doświadczania Świata, pobudzając zmysły uczestników zabawy. Proponowane gry i zabawy rozwijają następujące funkcje: • koncentrację uwagi oraz koncentrację wzrokowo-ruchową • poprawne wykonywanie instrukcji • rozwijanie orientacji przestrzennej • funkcje odprężająco-relaksujące, w tym zmniejszanie napięcia mięśniowego • pobudzanie do wyrażania pozytywnych emocji • dużą motorykę wykorzystując różnorodność ćwiczeń ruchowych W skład Pakietu wchodzi 16 gier. Część z nich występuje w dwóch wersjach, co łącznie daje 25 gier. 821008N 1 299,90 brutto pln 25 GIER Pakiety rewalidacyjne Pakiet Magia ruchu do Magicznego Dywanu 4.0 Zestaw 15 gier do zajęć edukacyjnych i rehabili- tacyjnych dla dzieci o różnym stopniu dysfunk- cji. Gry opracowane w pakiecie we współpracy z mgr Agnieszką Gierek-Kęsik i mgr Irminą Buczek pełnią funkcję rehabilitacyjną, edukacyjną i rewali- dacyjną dla dzieci i młodzieży o różnych deficytach. Seria prezentowanych gier koryguje, stymuluje zaburzone percepcje, usprawnia motorycznie, wpro- wadza somatognozję (orientację w schemacie ciała) i orientację w przestrzeni, daje szansę na regulację emocji i uczy sposobów ich wyrażania. Korzystanie z Magicznego Dywanu zachęca podopiecznego do samodzielnego działania i pokonywania kolejnych stopni trudności. Podstawowe cechy pakietu: • doskonalenie percepcji wzrokowo-ruchowych, • usprawnianie motoryczne (płynność ruchów), • obniżenie bądź wzmocnienie napięcia mięśniowego, • wzmocnienie poczucia sprawstwa, własnej wartości, • wprowadzenie somatognozjii (orientacji w schema- cie ciała), • integracja zmysłów, • korygowanie, stymulowanie zaburzonych percepcji, • umiejętność w zakresie regulacji emocji i sposobu ich wyrażania, • tworzenie podopiecznym szans optymalnego, wszechstronnego rozwoju Dysfunkcje: • deficyty rozwojowe (psychomotoryczne) np. opóź- nienie rozwoju motoryki dużej (ciała) lub małej (rąk), • usprawnianie analizy i syntezy wzrokowej, • zharmonizowanie funkcji wzrokowych i ruchowych, • współdziałanie funkcji wzrokowych, słuchowo-języ- kowych, ruchowych, • poprawa i doskonalenie wolniejszego tempa rozwoju niektórych funkcji psychomotorycznych w stosunku do wieku podopiecznego 821038N 1 299,90 brutto pln OPIS GIER 1. DŹWIĘKI (DZWONKI). Gra dźwiękowo – wzrokowo – słuchowa polegająca na wybieraniu odpowiednich par instrumentów muzycznych. 2. ŻELAZKO. Gra ruchowo – koordynacyjna polegające na praso- waniu żelazkiem wybranych części garderoby. 3. KAŁUŻE. Gra zręcznościowo – wzrokowo – słuchowa polegająca na rozchlapywaniu wody z kałuży. 4. RÓB TO CO JA. Gra ruchowa polegająca na powtarzaniu ćwi- czeń gimnastycznych wykonywanych przez postacie gry. 5. MUSZELKI. Gra sprawnościowa polegająca na łapaniu muszelek wynurzających się z wody. 6. LABIRYNT. Gra koordynacyjno – ruchowa polegająca na prowa- dzeniu obiektów (zwierzęta, rzeczy) przez labirynt. 7. KWIATY WOGRODZIE. Gra ruchowo – wzrokowa polegająca na dbaniu o kwiaty w ogrodzie. 8. SZABLON. Gra ruchowo – wzrokowa polegająca na rozpozna- waniu i dopasowywaniu elementów do ich szablonów. 9. MEMORY. Gra wzrokowa polegająca na zapamiętywaniu i od- krywaniu par takich samych obrazków. 10. MALOWANIE. Gra ruchowo – wzrokowa polegająca na malo- waniu, zabawie kolorami kształtami. 11. KSZTAŁTY. Gra ruchowo – wzrokowa polegające na dopasowy- waniu kształtów do wyświetlanego wzorca. 12. ZWIERZĘTA. Gra słuchowo – wzrokowa polegająca na rozpo- znawaniu postaci i dźwięków zwierząt. 13. POJAZDY. Gra słuchowo – wzrokowa polegająca na rozpozna- waniu rodzajów i dźwięków pojazdów. 14. OTOCZENIE DOMOWE. Gra słuchowo – wzrokowa polegająca na rozpoznawaniu rzeczy i dźwięków w otoczeniu domowym. 15. KALEJDOSKOP II. Gra relaksacyjna polegająca na zabawie z kalejdoskopem. 15 GIER Magiczny Dywan 4.0 + Pakiet REW do Magicznego Dywanu 4.0 + Pakiet Magia ruchu do Magicznego Dywanu 4.0 + pakiet Zgadnij co czuję? + pakiet Z dysleksją na TY Zestaw zawiera urządzenie Magiczny Dywan 4.0 wraz z pakietem gier (821050) oraz Pakiet REW do Magicznego Dywanu 4.0 (821008N) + Pakiet Magia ruchu do Magicznego Dywanu 4.0 (821038N) + Pakiet Zgadnij co czuję? (821054N) + Pakiet Z dysleksją na Ty (821055N). 821059N 20 899,50 brutto pln infolinia: 801 577 544 www.mojebambino.pl 271 Podane ceny są cenami brutto, zawierają 23% podatku VAT. STYMULACJA ROZWOJU SPRAWNOŚCI UMYSŁOWYCH
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjAyNzI5