Katalog Specjalne Potrzeby Edukacyjne 2021/2022

GoPlay to zestaw pomocy dydaktycznych i wykorzy - stujących je scenariuszy przeznaczonych na zajęcia z dziećmi pięcio- i sześcioletnimi, przede wszystkim w przedszkolnych i szkolnych „zerówkach”. Pozwala rozwijać w zabawie umiejętności przygotowujące do szkoły, wykorzystując do tego wzajemne interakcje dzieci i związane z tym emocje. Seria wykorzystuje technologię i multimedia, ale jeszcze częściej korzysta z dużych i małych pomo - cy do pracy grupowej – na podłodze lub w małych zespołach – na stoliku. W zabawę włączamy też samą przestrzeń wokół nas – zarówno w salach przedszkol - nych jak i na zewnątrz budynków. Dzięki temu dzieci w sposób organiczny i jednoczesny rozwijają swoje umiejętności percepcyjne i ruchowe, społeczne i emo - cjonalne, motoryczne i technologiczne. GoPlay to seria hybrydowa, czyli łącząca w sobie zasoby multimedialne oraz „analogowe” zasoby tradycyjne i odpowiednie metody ich wykorzystania z dziećmi. Autorzy nie ograniczyli się jedynie do zwykłego zsumo - wania tych zasobów i działań – obie formy przenikają się i łączą, dzięki czemu świat cyfrowy nie jest dla dzieci czymś osobnym – wkracza w przestrzeń klasy i w akcje wykonywane przez dzieci w świecie realnym. Tablice multimedialne, chociaż coraz częściej są do - stępne w przedszkolach nie pozwalają na jednoczesny dostęp całej klasy, dlatego często stosujemy multime - dia sterowane przez nauczyciela (nauczyciel decyduje o dynamice i częściowo o treści wydarzeń) – takie podejście nie pozostawia dzieci samych z technologią i jednocześnie zachowuje czynną rolę nauczyciela. Seria GoPlay obejmuje następujące typy zasobów: • Scenariusze zajęć obejmujące różne typy aktywności indywidualnych, zespołowych oraz angażujących całą grupę dzieci • Mniejsze elementy kartonowe do pracy na stolikach • Większe elementy kartonowe, nacinane i dziurkowa - ne do pracy na podłodze • Inne elementy takie jak: plansze stołowe, plansze plenerowe, sznurki, klocki, kostki, woreczki, kamienie • Elementy do samodzielnego wydrukowania: karty, elementy gier i zabaw • Gry i zabawy multimedialne • pozwala na zainstalowanie programu na wszystkich komputerach w tej placówce; • pozwala też na drukowanie i kopiowanie na użytek placówki materiałów do wydruku zamieszczonych w programie, • daje dostęp do aktualizacji i uzupełnień aplikacji oraz zasobów. WYMAGANIA SYSTEMOWE Minimalne wymagania sprzętowe to komputer z syste - mem Windows 7/10 posiadający: • rozdzielczość ekranu nie mniejsza niż 1024 x 768 pikseli (zalecana rozdzielczość 1920 x 1080 pikseli) • źródło dźwięku Program jest przeznaczony przede wszystkim do pracy z ekranami dotykowymi i tablicami interaktywnymi. GoEdu Buduję i tworzę GoPlay Gram i PLANUJĘ GoPlay Buduję i tworzę • 24 formatyki z grubego kartonu 22 x 22 cm z elemen- tami gier i zabaw do wyciśnięcia • Inne elementy gier: kości, kamienie itp. • Plansze do gier • 100 ekranów ćwiczeń multimedialnych • 50 kart pracy do wydrukowania Choć może się wydawać, że mówienie o umiejętno- ściach technicznych i inżynierskich przedszkolaków jest nieadekwatne do ich etapu rozwojowego, to jednak podstawy takich właśnie umiejętności kształtują się już w najmłodszych latach życia. Kształtowanie umiejętno- ści budowania złożonych statytycznych i dynamicznych układów skłądających się z najprostszych elementów warto połączyć z kształtowanie postaw – chęci i cieka- wości budowania połaczonego z eksperymentowaniem. Nawet jeżeli skutkiem eksperymentu będzie piękna katastrofa – to właśnie zrozumienie własnych błędów jest często najlepszą nauką. 145513 499,90 brutto pln GoPlay Gram i planuję • 24 formatyki z grubego kartonu 22 x 22 cm z elemen- tami gier i zabaw do wyciśnięcia • Inne elementy gier: kości, kamienie itp. • Plansze do gier • 100 ekranów ćwiczeń multimedialnych • 50 kart pracy do wydrukowania Myślenie strategiczne i algorytmiczne to jedne z ważniejszych umiejętności we współczesnym świecie (choć zapewne były ważne od początków ludzkości). Jak rozwijać takie umiejętności wśród przedszkolaków? Postanowiliśmy unikać nadmiernej cyfryzacji modnego, ale wąskiego „kodowania” i zbyt trudnych problemów. Zaczynamy od podstaw i to zwykle „analogowo” w pro- stych grach i zabawach, z dużym udziałem faktycznego ruchu samych dzieci wykonujących algorytmy i spraw- dzających skuteczność przyjętych strategii. Jednak podstawy te są wbrew pozorom głębokie, sięgające w skrajnie uproszczony sposób do zasadniczych proble- mów poważnych gier i samej informatyki. 145515 499,90 brutto pln Licencja bezterminowa, dla całej placówki 499 90  infolinia: 801 577 544  www.insgraf.pl 228 Podane ceny są cenami brutto, zawierają 23% podatku VAT.

RkJQdWJsaXNoZXIy NjAyNzI5