Katalog Specjalne Potrzeby Edukacyjne 2021/2022

GOSense Funkcje wzrokowe Seria GoSense obejmuje następujące typy zasobów: • Scenariusze zajęć obejmujące różne typy aktywności indywidualnych, zespołowych oraz angażujących całą grupę dzieci • Mniejsze elementy kartonowe do pracy na stolikach • Większe elementy kartonowe, nacinane i dziurkowane do pracy na podłodze • Inne elementy takie jak: plansze stołowe, plansze plene- rowe, sznurki, klocki, kostki, woreczki, kamienie • Elementy do samodzielnego wydrukowania: karty, elementy gier i zabaw • Gry i zabawy multimedialne Co znajduje się w opakowaniu? • instrukcja użytkowania A5 z numerem seryjnymi i karta rejestracyjną • 3 zestawy kamieni po 18 czarnych i 18 białych każdy • 6 zestawów kości do gry: jedna z kolorami dwie z kropka- mi-liczbami w każdym • 1 zestaw sześciu długich sznurków w sześciu kolorach (2 m) • 6 plansz biurkowych • 6 zestawów małych kształtów kartonowych w sześciu kolorach każdy (18 formatek do wyciśnięcia) • duże koła kartonowe w sześciu kolorach (6 formatek do wyciśnięcia) • 36 woreczków foliowych na drobne elementy kartonowe W części cyfrowej: • 250 ekranów interaktywnych ćwiczeń indywidualnych lub multimedialnych ćwiczeń klasowych • 50 kart pracy współpracujących z elementami kartono- wymi i ćwiczeniami multimedialnymi W kolejnych aktualizacjach użytkownicy otrzymają dodat- kowe materiały. Przeznaczenie zestawu: Zestaw przeznaczony do kształtowania percepcji oraz pamięci wzrokowej obejmuje ćwiczenia interaktywne dostosowane do tablic multimedialnych, grupowe gry i zabawy planszowe oraz karty pracy, tworzące razem komplementarny zestaw materiałów dydaktycznych. Zawiera ćwiczenia analizy i syntezy wzrokowej w obsza- rach takich jak: • kolory, • kształty, • desenie, • kierunki, • wielkości, • proporcje, • rozmieszczenie na płaszczyźnie, • rozmieszczenie w przestrzeni. Materiał zawiera warstwę tematyczną i warstwę abstrak- cyjną (prowadzącą do znaków i liter). 145500 699,90 brutto pln GOSense GoSense to seria pomocy dydaktycznych i terapeutycznych wychodząca poza relację dziecko-terapeuta lub dziecko-komputer. Dzięki twórczemu wykorzystaniu technologii oraz dołączeniu małych i wielkowymiarowych pomocy, uczestnicy zajęć rozwijają w ciekawej dla zmysłów formie swoje mocne strony i tam gdzie to możliwe korygują obszary problemowe. Pakiety mogą być wykorzystane w pracy z całą klasą, w wyodrębnionych grupach i indywidualnie. Przeznaczone są dla placówek edukacyjnych i poradni do pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w wieku 6–10, wspierając równocześnie zaangażowanie rodziców. Seria sprawdza się przy pracy z dziećmi (lub w klasach obejmujących ta - kie dzieci) ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi z szeroko rozumianej grupy ryzyka dysleksji rozwojowej obejmującej dysleksję (tu w wąskim znaczeniu), dysgrafię, dysortografię oraz dyskalkulię a także z dziećmi z ADHD. Seria jest również dostosowana do potrzeb dzieci ze spektrum autyzmu, jednak dostosowanie to nie polega na specjalnym doborze i przeznaczeniu ćwiczeń, a jedynie na ich ergonomii i metodyce, która nie stawia barier i włącza autystycznych uczniów w proces edukacyjny oraz w funkcjonowanie grupy lub klasy. Dzieci pracują w ruchu i wzajemnych interakcjach, często manipulując materialnymi lub wirtualnymi przedmiotami, co zapewnia prawdziwą konkretyzację zadań, tak potrzebną na etapie wczesnoszkolnym. Licencja jest: • bezterminowa i obejmuje całą placówkę edukacyjną; • pozwala na zainstalowanie programu na wszystkich komputerach w tej placówce; • pozwala też na drukowanie i kopiowanie na użytek placówki materiałów do wydruku zamieszczonych w programie, • daje dostęp do aktualizacji i uzupełnień aplikacji oraz zasobów. GoPlay Spostrzegam i rozpoznaję GoPlay to zestaw pomocy dydaktycznych i wykorzystujących je scenariuszy przezna- czonych na zajęcia z dziećmi pięcio- i sześcio- letnimi, przede wszystkim w przedszkolnych i szkolnych „zerówkach”. Pozwala rozwijać w zabawie umiejętności przygotowujące do szkoły, wykorzystując do tego wzajemne interakcje dzieci i związane z tym emocje. Seria wykorzystuje technologię i multime- dia, ale jeszcze częściej korzysta z dużych i małych pomocy do pracy grupowej – na podłodze lub w małych zespołach – na stoliku. W zabawę włączamy też samą przestrzeń wokół nas – zarówno w salach przedszkolnych jak i na zewnątrz budynków. Dzięki temu dzieci w sposób organiczny i jednoczesny rozwijają swoje umiejętności percepcyjne i ruchowe, społeczne i emocjo- nalne, motoryczne i technologiczne. GoPlay to seria hybrydowa, czyli łącząca w sobie zasoby multimedialne oraz „analogowe” zasoby tradycyjne i odpowiednie metody ich wykorzystania z dziećmi. Autorzy nie ograniczyli się jedynie do zwykłego zsumo- wania tych zasobów i działań – obie formy przenikają się i łączą, dzięki czemu świat cyfrowy nie jest dla dzieci czymś osobnym – wkracza w przestrzeń klasy i w akcje wykonywane przez dzieci w świecie realnym. Tablice multimedialne, chociaż coraz częściej są dostępne w przedszkolach nie pozwalają na jednoczesny dostęp całej klasy, dlatego często stosujemy multimedia sterowane przez nauczyciela (nauczyciel decyduje o dy- namice i częściowo o treści wydarzeń) – takie podejście nie pozostawia dzieci samych z technologią i jednocześnie zachowuje czynną rolę nauczyciela. Seria GoPlay obejmuje następujące typy zasobów: • Scenariusze zajęć obejmujące różne typy aktywności indywidualnych, zespołowych oraz angażujących całą grupę dzieci • Mniejsze elementy kartonowe do pracy na stolikach • Większe elementy kartonowe, nacinane i dziurkowane do pracy na podłodze • Inne elementy takie jak: plansze stołowe, plansze plenerowe, sznurki, klocki, kostki, woreczki, kamienie • Elementy do samodzielnego wydrukowa- nia: karty, elementy gier i zabaw • Gry i zabawy multimedialne Zawartość zestawu: • 24 formatyki z grubego kartonu 22 x 22 cm z elementami gier i zabaw do wyciśnięcia • Inne elementy gier: kości, kamienie itp. • Plansze do gier • 100 ekranów ćwiczeń multimedialnych • 50 kart pracy do wydrukowania Zestaw rozwija percepcję wzrokową, spostrzegawczość i komunikację w za- kresie wizualnym wykorzytując do tego zabawy rozgrywane w realnej przestrzeni sali przedszkolnej z udziałem interaktywnych multimediów. Dzieci uczą się rozrózniać, wy- szukiwać, zapamiętywać układy, znajdować sekwencje: znaków, kolorów, rozmiarów, kierunków lub deseni zanurzonych w odpo- wiednich do wieku przedszkolaków fabułach. Mimo udziału elementów wirtualnych większość działań rozgrywanych jest przy pomocy realnych przedmiotów – elemntów kartonowych, klocków, kamyków, którymi dziaci manipulują łącząc percepcję wzrokową z dotykiem oraz odczuwaniem pozycji ciała i jego ruchu. 145518 499,90 brutto pln WYMAGANIA SYSTEMOWE: Minimalne wymagania sprzętowe to komputer z systememWindows 7/10 posiadający: • rozdzielczość ekranu nie mniejszą niż 1024 x 768 pikseli (zalecana rozdzielczość 1920 x 1080 pikseli) • źródło dźwięku Program jest przeznaczony przede wszystkim do pracy z ekranami dotykowymi i tablicami interaktywnymi. 499 90 699 90  infolinia: 801 577 544  www.insgraf.pl 124 Podane ceny są cenami brutto, zawierają 23% podatku VAT.

RkJQdWJsaXNoZXIy NjAyNzI5