Katalog Rezerwa Oświatowa 2021 Moje Bambino

Modułowe Pracownie Przyrodnicze – moduł WODA, 1 szt. Moduł WODA zawiera: • Zestaw narzędzi potrzebnych do wykonania doświadczeń w zespołach dwuoso- bowych (maksymalnie cztery osoby na zestaw). W zestawie znajdują się  m.in .: probówki, szalki Petriego, przewody elektryczne, odczynniki, barwniki oraz sprzęt do różnorodnych pomiarów. Korzystając z tych akcesoriów, uczniowie mogą badać napięcie powierzchniowe wody, jej gęstość, proces formowania się kropli, a także transport wody w łodygach i liściach roślin, zjawisko parowania i polimeryzacji oraz wiele innych. • 30 scenariuszy pozwala zbadać właściwości wody, podczas prowadzenia ekspe- rymentów o różnym stopniu trudności. Każdy z nich uda się zrealizować podczas jednej lekcji. Każdy scenariusz to teczka z opisem doświadczeń oraz karta dla nauczyciela (x 2), karta ucznia (x 15) i karty pracy dla ucznia. • Zestaw materiałów dla nauczyciela – segregator z informacjami organizacyjnymi i merytorycznymi. • Pendrive z cyfrową kopią wszystkich kart dla nauczyciela i ucznia. Moduł Woda został opracowany w ramach wspólnego programu Fundacji Rozwo- ju Systemu Edukacji oraz Centrum Nauki Kopernik – Modułowe Pracownie Przy- rodnicze (MPP). Program Modułowe Pracownie Przyrodnicze (MPP) sfinansowany został w ramach dotacji Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji na podstawie umowy z dnia 8 września 2017 r. Nr umowy CNK 1171/17/BU/U/633/AS 199242 1 999,90 brutto pln Modułowe Pracownie Przyrodnicze – moduł POWIETRZE, 1 szt. Moduł POWIETRZE zawiera: • Zestaw materiałów w postaci sprzętu dla zespołów uczniowskich, umożliwiający przeprowadzanie doświadczeń (praca powinna przebiegać w małych grupach – zaleca się 1 pudełko na 4 osoby). W zestawie znajdują się m.in .: manometr, zestawy do wykonywania doświadczeń w środowisku nadciśnienia i podciśnienia. • Przewodnik metodyczny zawierający opis lekcji z wykorzystaniem elementów metody badawczej oraz poradnik na temat tego, jak konstruować dobre pytania badawcze, opisy przebiegu 45-minutowych zajęć z wykorzystaniem elementów metody badawczej. • Propozycje doświadczeń poruszających zagadnienia związane z oddychaniem, ciśnieniem, konwekcją oraz zanieczyszczeniem powietrza, opisanych w kartach nauczyciela i kartach ucznia (karty są dostępne w podręczniku – wersja do skse- rowania, lub na pendrive – wersja do druku). Karty zawierają dokładne instrukcje doświadczeń, odniesienie do podstawy programowej, merytoryczne wytłuma- czenie zjawiska oraz podpowiedź, jak sobie radzić z trudnymi sytuacjami podczas wykonywania doświadczenia. • Nośnik pamięci z kartami nauczyciela i kartami ucznia w wersji do druku. 199259 1 999,00 brutto pln M odułowe Pracownie Przyrodnicze MODUŁOWE PRACOWNIE PRZYRODNICZE (MPP) to propozycja nowoczesne- go sposobu kształcenia uczniów klas IV-VIII szkół podstawowych, w której nacisk położony jest na samodzielne poznawanie świata przez uczniów, poprzez obserwację i eksperymentowanie. Projekt Modułowych Pracowni Przyrody wychodzi naprzeciw potrzebie rozwoju nowoczesnego kształcenia uczniów szkół podstawowych. MPP wspiera wprowadzenie zmian wmodelu nauczania w zakresie nauk przyrodniczych, które przyniosła reforma systemu edukacji (cykl nauki w szkołach podstawowych wydłużony o dwa lata). Nowa Podstawa programowa określa zakres treści zróżnicowanej grupy przedmiotów przyrodniczych. Modułowe Pracownie Przyrodnicze przeznaczone są dla uczniów klas IV-VIII szkoły podstawowej oraz nauczycieli przyrody, geografii, biologii, chemii, fizyki. Mogą wspierać rozwijanie kompetencji matematycznych, również z zastosowa- niem narzędzi informatycznych. Umożliwiają realizację obowiązkowych zajęć zgodnie z przyjętym aktualnie ramowym planem nauczania z przedmiotów: • przyroda – w klasie IV, • geografia – w klasachV-VIII • biologia – w klasachV-VIII, • chemia – w klasachVII-VIII • fizyka – w klasachVII-VIII 1. ROZBUDZENIE ZAINTERESOWANIA UCZNIÓW ŚWIATEM PRZYRODNICZYM 2. KSZTAŁTOWANIE U UCZNIÓW POSTAWY BADAWCZEJ 3. WYKSZTAŁCENIE U UCZNIÓWNAWYKÓW BEZPIECZNEGO EKSPERYMENTOWANIA 4. ROZWINIĘCIE U UCZNIÓWUMIEJĘTNOŚCI PRAWIDŁOWEGO PROWADZENIA EKSPERYMENTÓW NAUKOWYCH 5. ROZWINIĘCIE U UCZNIÓW KOMPETENCJI PRACY WGRUPIE Zaproponowana tu metoda badawcza, inspirowana sposobem pracy naukowców (badaczy), ma charakter aktywizujący i angażujący. Dla uczniów, tak jak dla naukowców, świat pełen jest nieznanych zjawisk, procesów. Powinni poznawać go nie tylko z pod- ręcznika czy wykładu, lecz również poprzez zadawanie pytań, stawianie i testowanie hipotez, wyciąganie wniosków. Proces uczenia się będzie wówczas procesem zdobywania wiedzy, a także rozwijania kompetencji twórczego, a zarazem krytycznego poszukiwania odpowiedzi – umiejętności niezbędnych w XXI wieku. Moduł Woda i Moduł Powietrze to produkty na licencji Centrum Nauki Kopernik. MPP umożliwiają realizację nadrzędnych celów edukacji w zakresie przedmiotów przyrodniczych. Więcej informacji na str. 226 Produkt na licencji CNK. Podane ceny są cenami brutto, zawierają 23% podatku VAT. 59  infolinia: 801 577 544  www.mojebambino.pl Pracownia geograficzna Pracownia chemiczna Pracownia fizyczna Pracownia matematyczna Modułowe Pracownie Przyrodnicze Pracownia historyczna Pracownia językowa Multimedia Wyposażenie pracowni Pracownia biologiczna MPP

RkJQdWJsaXNoZXIy NjAyNzI5