Katalog Rezerwa Oświatowa 2021 Moje Bambino
LaboLAB – Ziemia i kosmos 1. Zestaw pomocy dydaktycznych do realizacji podstawy programowej z geografii, przeznaczony do przeprowadzenia i omówienia działań badawczych i eksperymentów podczas 22 lekcji geografii, przeznaczony do pracy w klasie 30-osobo- wej, w tzw. grupach badawczych. Cechą wyróżniającą proponowane rozwiązanie spośród ofert wyposażenia pracowni szkolnej jest fakt, ze każdy moduł LaboLAB zawiera: • materiały drukowane dla nauczyciela i ucznia • zestaw niezbędnego wyposażenia laboratoryjnego, substan- cji, preparatów potrzebnych do wykonania eksperymentów indywidualnie lub w zespołach uczniowskich (w klasie do 30 uczniów) • odpowiednio przygotowane, uzupełniające pracę badawczą zasoby interaktywne – materiał interaktywny zawierający około 100 ekranów multimedialnych świetnie nadaje się za- równo do pracy grupowej na tablicach interaktywnych, jak i indywidualnej na tabletach, smartfonach lub komputerach (systemy Windows, Android, iOS) Są przeznaczone do pracy w grupach, w parach i indywidualnej. 2. Uczniowie poznają pojęcia związane zWszechświatem oraz rolę Ziemi wUkładzie Słonecznym. Analizują także wpływ Słońca i Księżyca na naszą planetę oraz poznają warstwy Ziemi. Celem tego modułu jest pokazanie uczniom, że zarówno nasza planeta, jak i cały Wszechświat stanowią systemy, w których zachodzi obieg materii i energii. Uczniowie dysku- tują o miejscu Ziemi we Wszechświecie, omawiają wzajemny wpływ Słońca, Ziemi i Księżyca, poznają naturę gwiazd. Wykorzystując modele, uczniowie analizują ruch obrotowy i obiegowy Ziemi i Księżyca. Poznają również sfery Ziemi i ich wzajemne zależności oraz dowiadują się o potrzebie i możli- wościach ich ochrony. 3. Omawiane zagadnienia • Sposoby poznawania przyrody (pojęcia: eksperymentu, do- świadczenia i obserwacji; stosowanie różnych przyrządów; wykorzystanie zmysłów do prowadzenia obserwacji; zasady zachowania bezpieczeństwa) • Orientacja w terenie (przebieg linii widnokręgu, wyznacza- nie kierunków za pomocą kompasu; kierunki główne; plan i mapa – odczytywanie informacji na podstawie legendy; zależność między wysokością Słońca a długością i kierun- kiem cienia; zmiany w położeniu Słońca nad widnokręgiem w ciągu doby i w ciągu roku) • Pogoda, składniki pogody, obserwacje pogody (składniki pogody i rodzaje przyrządów do ich pomiaru: temperatura powietrza, zachmurzenie, opady, ciśnienie atmosferyczne, kierunek wiatru; opady i osady atmosferyczna- analiza stanów skupienia; cechy pogody w różnych porach roku) • Środowisko przyrodnicze najbliższej okolicy (składniki przyrody ożywionej i nieożywionej; formy ukształtowania powierzchni w najbliższej okolicy; wody stojące i płynące, naturalne i sztuczne zbiorniki wodne; organizmy żyjące na lądzie; organizmy żyjące w wodzie – przystosowanie do warunków życia; organizmy samożywne i cudzożywne) • Środowisko antropogeniczne i krajobraz najbliższej okolicy szkoły (składniki środowiska antropogenicznego i ich funkcje; zależności między środowiskiem przyrodniczym i antropogenicznym) • Krajobraz Polski (podstawowe zależności między składnika- mi poznawanych krajobrazów; wpływ działalności człowieka na zmiany w krajobrazach) • Lądy i oceany na Ziemi: rozmieszczenie lądów i oceanów, pierwsze wyprawy geograficzne (znajomość pojęć: bieguny, równik, południk zerowy i 180°, półkule, zwrotniki i koła podbiegunowe; kontynenty i oceany – ich położenie na globusie i mapie świata względem równika i południka zerowego) • Krajobrazy świata (ich charakterystyka, oraz rośliny i zwie- rzęta typowe dla danych krajobrazów) • Ruchy Ziemi: Ziemia w Układzie Słonecznym; ruch obro- towy i obiegowy; następstwa ruchów (pomiar wysokości Słońca w różnych porach dnia i roku; ruch obrotowy Ziemi, jego kierunek, czas trwania, miejsca wschodu i zachodu Słońca oraz południa słonecznego; związek między ruchem obrotowym a widomą wędrówką i górowaniem Słońca, istnieniem dnia i nocy, dobowym rytmem życia człowieka i przyrody, występowaniem stref czasowych; ruch obiegowy Ziemi; związek między ruchem obiegowym Ziemi a strefami jej oświetlenia oraz strefowym zróżnicowaniem klimatu i krajobrazów na Ziemi) • Środowisko przyrodnicze Polski (główne typy gleb w Polsce; najważniejsze cechy gleby brunatnej, bielicowej, czarnozie- mu, mady i rędziny- ich rozmieszczenie na mapie Polski oraz ocena przydatności rolniczej; rozmieszczenie głównych su- rowców mineralnych Polski oraz ich znaczenie gospodarcze;) • Geografia obszarów okołobiegunowych (warunki życia w polarnej stacji badawczej) Rekomendowany zakup 1 szt. zestawu dla 1–3 równoległych klas w szkole. Dokładny skład zestawu dostępny na www.mojebambino.pl 031912 3 990,00 brutto pln LaboLAB Ziemia i kosmos 3990 00 PLN Podane ceny są cenami brutto, zawierają 23% podatku VAT. 103 infolinia: 801 577 544 www.mojebambino.pl Pracownia geograficzna Pracownia chemiczna Pracownia fizyczna Pracownia matematyczna Modułowe Pracownie Przyrodnicze Pracownia historyczna Pracownia językowa Multimedia Wyposażenie pracowni Pracownia biologiczna Układ Słoneczny
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjAyNzI5