Katalog Rezerwa Oświatowa 2021 Moje Bambino

LaboLAB – Ziemia i kosmos 1. Zestaw pomocy dydaktycznych do realizacji podstawy programowej z geografii, przeznaczony do przeprowadzenia i omówienia działań badawczych i eksperymentów podczas 22 lekcji geografii, przeznaczony do pracy w klasie 30-osobo- wej, w tzw. grupach badawczych. Cechą wyróżniającą proponowane rozwiązanie spośród ofert wyposażenia pracowni szkolnej jest fakt, ze każdy moduł LaboLAB zawiera: • materiały drukowane dla nauczyciela i ucznia • zestaw niezbędnego wyposażenia laboratoryjnego, substan- cji, preparatów potrzebnych do wykonania eksperymentów indywidualnie lub w zespołach uczniowskich (w klasie do 30 uczniów) • odpowiednio przygotowane, uzupełniające pracę badawczą zasoby interaktywne – materiał interaktywny zawierający około 100 ekranów multimedialnych świetnie nadaje się za- równo do pracy grupowej na tablicach interaktywnych, jak i indywidualnej na tabletach, smartfonach lub komputerach (systemy Windows, Android, iOS) Są przeznaczone do pracy w grupach, w parach i indywidualnej. 2. Uczniowie poznają pojęcia związane zWszechświatem oraz rolę Ziemi wUkładzie Słonecznym. Analizują także wpływ Słońca i Księżyca na naszą planetę oraz poznają warstwy Ziemi. Celem tego modułu jest pokazanie uczniom, że zarówno nasza planeta, jak i cały Wszechświat stanowią systemy, w których zachodzi obieg materii i energii. Uczniowie dysku- tują o miejscu Ziemi we Wszechświecie, omawiają wzajemny wpływ Słońca, Ziemi i Księżyca, poznają naturę gwiazd. Wykorzystując modele, uczniowie analizują ruch obrotowy i obiegowy Ziemi i Księżyca. Poznają również sfery Ziemi i ich wzajemne zależności oraz dowiadują się o potrzebie i możli- wościach ich ochrony. 3. Omawiane zagadnienia • Sposoby poznawania przyrody (pojęcia: eksperymentu, do- świadczenia i obserwacji; stosowanie różnych przyrządów; wykorzystanie zmysłów do prowadzenia obserwacji; zasady zachowania bezpieczeństwa) • Orientacja w terenie (przebieg linii widnokręgu, wyznacza- nie kierunków za pomocą kompasu; kierunki główne; plan i mapa – odczytywanie informacji na podstawie legendy; zależność między wysokością Słońca a długością i kierun- kiem cienia; zmiany w położeniu Słońca nad widnokręgiem w ciągu doby i w ciągu roku) • Pogoda, składniki pogody, obserwacje pogody (składniki pogody i rodzaje przyrządów do ich pomiaru: temperatura powietrza, zachmurzenie, opady, ciśnienie atmosferyczne, kierunek wiatru; opady i osady atmosferyczna- analiza stanów skupienia; cechy pogody w różnych porach roku) • Środowisko przyrodnicze najbliższej okolicy (składniki przyrody ożywionej i nieożywionej; formy ukształtowania powierzchni w najbliższej okolicy; wody stojące i płynące, naturalne i sztuczne zbiorniki wodne; organizmy żyjące na lądzie; organizmy żyjące w wodzie – przystosowanie do warunków życia; organizmy samożywne i cudzożywne) • Środowisko antropogeniczne i krajobraz najbliższej okolicy szkoły (składniki środowiska antropogenicznego i ich funkcje; zależności między środowiskiem przyrodniczym i antropogenicznym) • Krajobraz Polski (podstawowe zależności między składnika- mi poznawanych krajobrazów; wpływ działalności człowieka na zmiany w krajobrazach) • Lądy i oceany na Ziemi: rozmieszczenie lądów i oceanów, pierwsze wyprawy geograficzne (znajomość pojęć: bieguny, równik, południk zerowy i 180°, półkule, zwrotniki i koła podbiegunowe; kontynenty i oceany – ich położenie na globusie i mapie świata względem równika i południka zerowego) • Krajobrazy świata (ich charakterystyka, oraz rośliny i zwie- rzęta typowe dla danych krajobrazów) • Ruchy Ziemi: Ziemia w Układzie Słonecznym; ruch obro- towy i obiegowy; następstwa ruchów (pomiar wysokości Słońca w różnych porach dnia i roku; ruch obrotowy Ziemi, jego kierunek, czas trwania, miejsca wschodu i zachodu Słońca oraz południa słonecznego; związek między ruchem obrotowym a widomą wędrówką i górowaniem Słońca, istnieniem dnia i nocy, dobowym rytmem życia człowieka i przyrody, występowaniem stref czasowych; ruch obiegowy Ziemi; związek między ruchem obiegowym Ziemi a strefami jej oświetlenia oraz strefowym zróżnicowaniem klimatu i krajobrazów na Ziemi) • Środowisko przyrodnicze Polski (główne typy gleb w Polsce; najważniejsze cechy gleby brunatnej, bielicowej, czarnozie- mu, mady i rędziny- ich rozmieszczenie na mapie Polski oraz ocena przydatności rolniczej; rozmieszczenie głównych su- rowców mineralnych Polski oraz ich znaczenie gospodarcze;) • Geografia obszarów okołobiegunowych (warunki życia w polarnej stacji badawczej) Rekomendowany zakup 1 szt. zestawu dla 1–3 równoległych klas w szkole. Dokładny skład zestawu dostępny na www.mojebambino.pl 031912 3 990,00 brutto pln LaboLAB Ziemia i kosmos 3990 00 PLN Podane ceny są cenami brutto, zawierają 23% podatku VAT. 103  infolinia: 801 577 544  www.mojebambino.pl Pracownia geograficzna Pracownia chemiczna Pracownia fizyczna Pracownia matematyczna Modułowe Pracownie Przyrodnicze Pracownia historyczna Pracownia językowa Multimedia Wyposażenie pracowni Pracownia biologiczna Układ Słoneczny

RkJQdWJsaXNoZXIy NjAyNzI5