Katalog Aktywna Tablica 2021 Specjalne Potrzeby Edukacyjne

MÓWik – program do komunikacji alternatywnej i wspomagającej dla osób mających poważne problemy z porozumiewaniem się za pomocą mowy. do użytku na urządzeniach mobilnych z systemem Android 8.0 lub nowszym korzysta z syntezatora mowy Ivona (głos męski i damski) 2 rodzaje tablic, wersje Standard, PRO i PRO Plus 10 000 symboli umożliwia dodawanie własnych symboli, zdjęć, a w wersji MÓWik Pro również wymianę już istniejących pozwala na łatwe wyszukiwanie symboli, które są pogrupowane wg kategorii umożliwia budowanie dłuższych wypowiedzi dzięki klawiaturze ekranowej pozwala tworzyć własne teksty DZIECKO I – PROSTE TABLICE Wersja pomocy służąca do komunikowania swoich wyborów, wyrażania potrzeb, sygnalizowania chęci kontynuowania jakiejś czynności lub jej za - kończenia. Słownictwo dotyczy tego, co dziecko lubi ze swojego otoczenia (jedzenie, zabawki, osoby) i zapewnia mu realizację jego potrzeb. Tablice zawierają typowe dla dzieci na tym poziomie rozwoju języka tematy (rodzi - na, zabawy, jedzenie, czynności dnia codziennego). Dziecko nie musi umieć budować zdań; tablice są ułożone w ten sposób, że zadaniem dziecka jest jedynie dokonanie wyboru spośród symboli, natomiast program wypo - wiada poprawnie gramatyczne wypowiedzi. Układ tablic dynamicznych pozwala na wypowiadanie się prostymi, poprawnymi zdaniami również tym dzieciom, które nie potrafią samodzielnie budować wypowiedzi. Aby być pewnym, czy dziecko będzie mogło korzystać z tych tablic, sprawdź, czy: – potrafi wskazać co chce spośród co najmniej dwóch przedmiotów danych mu do wyboru (zabawek, jedzenia itp.), – wie, czego chce, pokazuje to, prowadzi dorosłego, ciągnie za rękę, przynosi coś (np. pilot, kiedy chce oglądać telewizję), denerwuje się, kiedy nie jest rozumiane, – rozpoznaje siebie, członków rodziny i inne bliskie osoby na zdjęciach. Tablice służą do rozmowy na temat aktualnie dziejących się aktywności w szkole/przedszkolu/domu. DZIECKO II – TABLICE BARDZIEJ ZŁOŻONE Zawiera tablice dynamiczne realizujące funkcje językowe jak w tablicach Dziecko I, a ponadto umożliwiają: budowanie bardziej złożonych wypowiedzi, komentowanie, opisywanie przedmiotów i osób, rozmawianie nie tylko na temat aktualnie dziejących się aktywności, ale także o tym, co działo się w przeszłości i będzie się działo w przyszłości, o sytuacjach oderwanych od aktualnego kontekstu, tworzenie prostych opowiadań. Słownictwo dotyczy aktywności dziejących się w dalszym otoczeniu dziecka, nie tylko w domu i szkole. Pozwala na wypowiadanie się na tematy związane z nauką szkolną, dzielenie się swoją wiedzą. Użytkownik może wyrazić swoje zdanie (lubię/nie lubię, podoba mi się/nie podoba mi się), używać zwrotów grzecznościowych, zadawać pytania, uczestniczyć w dialogu. Tablice Dziecko II będą użyteczne dla dziecka, które chce wyrazić swoje zdanie, próbuje opowiadać o tym, co się działo, potrafi sygnalizować tak i nie. Dziecko nie musi umieć budować prawidłowych zdań. Dzięki tablicom dynamicznym będzie mogło wypowiadać się grama - tycznie, jednocześnie ucząc się poprawnej kolejności wyrazów w zdaniu. MÓWik – RODZAJE TABLIC Do wyboru 2 rodzaje tablic. 1. Dziecko I – proste tablice ze słownictwem dziecka. 2. Dziecko II – bardziej złożone tablice dla dziecka. Tablice są ze sobą połączone, co umożliwia budowanie dłuższych wypowiedzi, nie tylko wypowiadanie się jednym słowem. Ponieważ język polski jest językiem fleksyjnym, a nie pozycyjnym, stworzenie tablic, które umożliwią budowanie poprawnych gramatycznie wypowiedzi, nie jest sprawą prostą. Nie wystarczy umieścić w tablicach słownictwa podzielonego na kategorie gramatyczne i tematyczne, gdyż taki układ nie jest przy - datny z punktu widzenia pragmatycznego. Słownictwo jest zatem połączone ze sobą tematycznie. Na przy - kład tablica „Jedzenie” zawiera zarówno jedzenie do wyboru (rzeczowniki), ale też związane z tym czynności (czasowniki), całe zwroty (proszę, chcę jeszcze), pytania (co będzie na obiad?, słownictwo opisujące np. smaki, komentujące (przymiotniki, przysłówki). Układ taki nie wymaga od użytkownika znajomości gramatyki, wystarczy, że wybierze on sobie (lub ktoś mu w tym pomoże) odpowiedni temat do rozmowy. Dalej symbole są ze sobą odpowiednio połączone, tak, by wypowiedź mogła być jak najbardziej poprawna gramatycznie. Tablice są jedynie propozycją, szkieletem systemu językowego, można je dowolnie rozbudowywać, korzy - stając z istniejących w nich wzorców, można dodawać swoje symbole, zdjęcia, a w wersji MÓWik Pro również wymieniać już te istniejące.  infolinia: 801 577 544  www.insgraf.pl 484 Podane ceny są cenami brutto, zawierają 23% podatku VAT.

RkJQdWJsaXNoZXIy NjAyNzI5